Toon posts:

[2000/XP] Automatich aanmelden ook kunnen afmelden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He hallo,

Ik heb op mijn systeem een gebruiker aangemaakt die minimale rechten heeft op het systeem zoals deze computer weg etc ..

Nu is het probleem als ik deze gebruiker automatich laat aanmelden bij opstarten ik deze gebruiker niet maar afgemeld krijgt en hij steeds weer automatich deze gebruiker start, ik kan dus bv niet naar mijn administrator account.

Is hier was voor zodat ik gewoon ook nog tussen gebruikers kan switchen?

alvast bedankt.

gezocht op google en tevens GoT

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-03 13:24
ja daar heb je tweaks programma`s voor euhmm hoe heet dat ook alweer :S?

power tweakpack 2005 ofzo?

edit: Staat de service wel aan "Fast User Switching Compatibility"

[ Voor 31% gewijzigd door Killertjuh op 23-12-2005 08:45 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 08:20:
He hallo,

Ik heb op mijn systeem een gebruiker aangemaakt die minimale rechten heeft op het systeem zoals deze computer weg etc ..

Nu is het probleem als ik deze gebruiker automatich laat aanmelden bij opstarten ik deze gebruiker niet maar afgemeld krijgt en hij steeds weer automatich deze gebruiker start, ik kan dus bv niet naar mijn administrator account.

Is hier was voor zodat ik gewoon ook nog tussen gebruikers kan switchen?

alvast bedankt.

gezocht op google en tevens GoT
heb je al eens geprobeert om in veilige modus te werken. Scan een op Rotzooi (virus/spyware/adware enz)

kijk of er met tweakui (powertools) niet is ingesteld of hij automatisch moet aanmelden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan het absoluut niet zijn is een schone installatie zonder internet.

Maar is echt een instelling in Microsoft Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Killertjuh schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 08:25:
ja daar heb je tweaks programma`s voor euhmm hoe heet dat ook alweer :S?

power tweakpack 2005 ofzo?

edit: Staat de service wel aan "Fast User Switching Compatibility"
Dat is onder XP neem ik aan .. ja deze staat aan

powertweak pack 2005, heb nog niets opgeleverd op google, zoek hier nog ff naar, alvast bedankt

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 08:46:
Ja dat kan het absoluut niet zijn is een schone installatie zonder internet.

Maar is echt een instelling in Microsoft Windows.
Zoals ik al zei.. probeer veilige modus eens en kijk of je er dan wel in kan.

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 19:23
komt denk ik omdat er een wachtwoord op je Admin account staat en niet op je mini-account?

Verwijderd

voor xp kun je de windows xp powertoys gebruiken, zit een tweak programma bij kun je een bepaalde user automatisch laten inloggen. volgens mij kun je dan nog afmelden zonder dat die weer automatisch inlogd.

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 08:48:
[...]

Zoals ik al zei.. probeer veilige modus eens en kijk of je er dan wel in kan.
onder veilige modus werkt het perfect, maar dit is uiteindelijk niet mijn bedoeling

Verwijderd

Topicstarter
blup schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 08:51:
komt denk ik omdat er een wachtwoord op je Admin account staat en niet op je mini-account?
er staat idd een wachtwoord op de administrator account, maar zou dit echt het probleem kunnen zijn van het steeds weer aanmelden, dan zou ik toch gewoon een wachtwoord op moeten geven

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 08:51:
voor xp kun je de windows xp powertoys gebruiken, zit een tweak programma bij kun je een bepaalde user automatisch laten inloggen. volgens mij kun je dan nog afmelden zonder dat die weer automatisch inlogd.
volgens mijn doet tweakUI precies hetzelfde als dat je het in Windows insteld of heb ik dat mis?, heb het getest maar doet precies hetzelfde

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
volgens mij is dit niet tegen te gaan, en moet je hem gewoon automatisch laten inloggen, zelf uitloggen, en als admin inloggen

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Verwijderd

Topicstarter
Eraserhead schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:08:
volgens mij is dit niet tegen te gaan, en moet je hem gewoon automatisch laten inloggen, zelf uitloggen, en als admin inloggen
Hier zit hem nu net het probleem als ik dat doe (afmelden) dat meld hij wel af maar meld dan weer automatisch aan, zonder dat ik onder een andere gebruiker kan inloggen

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
wanneer je bij windows xp een administrator account hebt met wachtwoord,
er je een andere account aanmaakt dan staan automatisch je admin account niet meer bij het "gebruikers kies venster" of hoe je het wilt noemen!

probeer maar eens af te melden als andere gebruiker, dan zie je dat deze er niet staat.

je kan door middel van extern bureaublad vanaf een andere pc wel aanmelden met admin en dan kan je als je je afmeld je wel aanmelden als admin.

het enige dat ik kan verzinnen is dat je alleen een admin account er op laat,

of je moet even na je configuratie scherm, daar even naar gebruikersaccount dan even "de manier waarop gebruikers zic aanmelden en dan beide vinkjes afvinken!"

start je vervolgens je pc opnieuw op dan typ je bij gebruikersnaam administrator en je wachtwoord en je zit op je admin account

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:11
Als je shift ingedrukt houdt bij het opstarten dan logt hij als het goed is niet automatisch in, tenzij dit is uitgezet
Edit: in het "gebruikers kies venster" kan je overigens met ctrl alt del gewoon als admin aanmelden

[ Voor 22% gewijzigd door sig69 op 23-12-2005 11:47 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
exempt schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:35:
wanneer je bij windows xp een administrator account hebt met wachtwoord,
er je een andere account aanmaakt dan staan automatisch je admin account niet meer bij het "gebruikers kies venster" of hoe je het wilt noemen!

probeer maar eens af te melden als andere gebruiker, dan zie je dat deze er niet staat.

je kan door middel van extern bureaublad vanaf een andere pc wel aanmelden met admin en dan kan je als je je afmeld je wel aanmelden als admin.

het enige dat ik kan verzinnen is dat je alleen een admin account er op laat,

of je moet even na je configuratie scherm, daar even naar gebruikersaccount dan even "de manier waarop gebruikers zic aanmelden en dan beide vinkjes afvinken!"

start je vervolgens je pc opnieuw op dan typ je bij gebruikersnaam administrator en je wachtwoord en je zit op je admin account
idd zo doe ik het nu ook steeds, het enige wat lastig is dat de gebruiker die hij automatisch aanmeld totaal geen opties heeft in Windows, dus word dit een moeilijk verhaal om later support te geven.

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:39:
Als je shift ingedrukt houdt bij het opstarten dan logt hij als het goed is niet automatisch in, tenzij dit is uitgezet
he dit zou nog welleens handig kunnen zijn !, is ook makkelijk om support te geven, iedereen kan een shift toets vast houden :), maar er is denk gaan makkelijkere mannier hiervoor denk ik om echt gewoon gebruiker af melden en dat ik weer in het aanmeld scherm kom

• exempt
als je op de account met minder rechten een wachtwoord zet, dan meld deze niet automatisch aan!

Verwijderd

Topicstarter
exempt schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:52:
als je op de account met minder rechten een wachtwoord zet, dan meld deze niet automatisch aan!
Jij bedoelt zodra ik tevens een wachtwoord zet om mijn aangepast profiel die automatich moet aanmelden, ik deze zou kunnen afmelden zonder dat hij steeds weer start zodat ik bij mijn login scherm kom ? En als ik de pc reboot hij gewoon automatisch aanmeld?

• exempt
als je een wachtwoord op je aangepaste account zet dan kan deze niet automatisch aanmelden omdat je een wachtwoord moet intypen, dus dan kan je direct inloggen als admin!

Verwijderd

Topicstarter
exempt schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:00:
als je een wachtwoord op je aangepaste account zet dan kan deze niet automatisch aanmelden omdat je een wachtwoord moet intypen, dus dan kan je direct inloggen als admin!
Maar dat betekend dat hij niet meer automatich aanmeld onder mijn bewerkte account wat ik wel graag zou willen, het enige waarmee ik zit is dat zodra hij automatich is aangemeld ik niet meer naar andere gebruikers kom, dit zou ik willen omdat ik dan de beperkte account kan afmelden op afstand en de pc aanmelden onder bv administrator.

• exempt
t enige dat ik zou kunnen verzinnen is dat je bij de windows installatie geen admin aanmaakt maar een gewone gebruiker...

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:06:
[...]
Maar dat betekend dat hij niet meer automatich aanmeld onder mijn bewerkte account wat ik wel graag zou willen, het enige waarmee ik zit is dat zodra hij automatich is aangemeld ik niet meer naar andere gebruikers kom, dit zou ik willen omdat ik dan de beperkte account kan afmelden op afstand en de pc aanmelden onder bv administrator.
Dat kan wel:
start, run, control userpasswords2
Daar kan je dan instellen welke account automatisch opstart

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:12:
[...]

Dat kan wel:
start, run, control userpasswords2
Daar kan je dan instellen welke account automatisch opstart
zo heb ik het nu maar dan kan ik niet meer switchen van gebruikers