Toon posts:

Schijf traag met kopieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb t volgende probleem:

Als ik een een file kopieer van schijf a naar schijf b en weer terug is er niks aan de hand
Laat ik dat bestand een tijdje op schijf b staan, dan kopieert hij nog meer tegen de 1 mb/sec terwijl als ik dat bestand meteen weer terug kopieer naar die andere schijf of naar een externe schijf dan gaat loopt ie tegen de 10 mb/sec... dit is dus alleen met lezen van schijf b, het ernatoe schrijven gaat zoiezo maar met 1 mb/s ... begint hoog tegen de 6 mb/s en zakt dan terug... Alles draait op een normale xp installatie.. is verder niks aan ingesteld... het is wel een oude machine nog, p3 667mhz 384 ram etc.. heeft dit iets met compressie te maken ofzo of dat die files of schijf gedfragmenteerd wordt... Ik kom er iig niet uit... alvast bedankt voor de hulp.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

Laat me raden, schijf B is een maxtor?
Als je de smart tag uitleest van schijf B zegt ie dat er niks aan de hand is...
Maxtor HD is aan het doodgaan denk ik (wilde gok).

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ohw ok... nog iets raars trouwens... Als ik van die schijf b dus met 1 mb/s ga kopieren dan trekt hij de andere schijven ook mee omlaag naar 1 mb/s als ik daar iets tegelijkertijd vanaf wil kopieren... maakt niet uit waarnatoe... heel raar dit

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-03 13:49

sphere

Debian abuser

Hangen die schijven aan dezelfde IDE kabel?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Topicstarter
Nee is een is een externe WD 250gb usb schijf, maar het is maar een oude bak dus wss usb 1.1, dat zal dan wel de reden zijn waarom t zo traag gaat.. maar dan vraag ik me toch af, waarom pas na een bepaalde tijd dat lezen met 1 mb/s en waarom haalt ie als ie aan t kopieren is de snelheid van de vaste schijven ook omlaag naar 1 mb/s...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier bij de USB controller in apparatbeheer 'System Reserved Bandwith 20%'
kan ik dat niet opschroeven ergens? of ligt het daar niet aan
En op die diezelfde usbhub zit ook nog een logitech wireless muis

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 03:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een vraag trouwens... een maatje van me heeft bij zn pc een cdrom erbijgezet (weet niet of dat op ide 1 of 2 is) maar stel dat hij die cdrom op ide 2 heeft aangesloten en zn schijf op ide 1, wordt die schijf dan trager met datadoorvoer? of is dit alleen als er 2 apparaten op dezelfde ide kabel zitten
Pagina: 1