Toon posts:

Automatisch overclocken wanneer nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of er ook software is die ongeveer het zelfde doet als nos van asus alleen dan op hogere overclocks?

Wat ik dus eigenlijk zou willen is dat men processor gewoon normaal op stock draait.
Wanneer er dan veel van gevraagt wordt en de processor zeg maar 30 sec vol belast wordt dat die dan naar zijn maximum overclock gaat.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

MVG remco

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
intressant zou wel leuk zijn

geloof dat er een cool en queit is voor overclocks maar je zit altijd met je vcore volgens mij

1337

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 19:03
NOS van Asus doet dat, moet je wel een Asus mobo hebben :)

NOS zit trouwens in het prog AIClock dacht ik.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Flesdop schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 07:40:
NOS van Asus doet dat, moet je wel een Asus mobo hebben :)

NOS zit trouwens in het prog AIClock dacht ik.
AI Booster ;) Zit erin ja.

Waarom zou je zoiets willen eigenlijk? Het is toch geen enkel probleem om je vcore altijd op 1.55 (of meer) te draaien?

Verwijderd

CrystalCPUID: User Configurable Cool 'n' Quiet
Waarom zou je zoiets willen eigenlijk?
Overclock on-demand > Cooling on-demand = extra herrie en slijtage alleen als het nodig is. :P
Oftewel: alleen hard fietsen/trappen als je in tijdnood bent of heuvel op moet :+
Al die extra energie onder weinig load is alleen maar verspilling, moet je weer afvoeren, is onnodig voor de stabiliteit en slijt ie alleen maar meer van.
Zie bijv. Het grote onderclocktopic

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 08:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
even voor de duidelijk heid ik gebruik nu gewoon een fsb van 267mhz in combinatie met c&q van amd.
Dit werkt prima.
Dit wil zeggen idle draait de processor dan 5x267 op 1,28 volt dat is leuk maar ik zou liever zien dat die dan 4x200 of 5x200 zou draaien.
Het gaat mij dus niet zo zeer om de mp maar meer om de fsb dat ik die omlaag kan stellen op het moment dat het niet nodig is.
MVG remco

PS alvast bedankt voor jullie reactie.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 08:30:
CrystalCPUID: User Configurable Cool 'n' Quiet

[...]
Overclock on-demand > Cooling on-demand = extra herrie en slijtage alleen als het nodig is. :P
Oftewel: alleen hard fietsen/trappen als je in tijdnood bent of heuvel op moet :+
Al die extra energie onder weinig load is alleen maar verspilling, moet je weer afvoeren, is onnodig voor de stabiliteit en slijt ie alleen maar meer van.
Zie bijv. Het grote onderclocktopic
Ja, maar hij slijt niet merkbaar, tenzij je je cpu voor 10 jaar houd. Als iemand nou een arme student is die een lage elektro rekening wil, ok, maar slijtage is een beetje zwak (en vreemd) excuus, vind ik. Een cpu @ oc kan al makkelijk 10 jaar mee, zonder steeds terug te klokken.

Verwijderd

Een cpu @ oc kan al makkelijk 10 jaar mee, zonder steeds terug te klokken.
Ik denk dat het sterk afhangt van wat je begrip is van "hogere overclocks" :P

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 15:56 ]

Verwijderd

Speedfan kan het ook ;)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48

sapphire

Die-hard pruts0r

ja een Proc die super zwaar OCed is zal idd minder lang meegaan. Maar we hebben het hier over termijnen dat een proc al lang en breed compleet verouderd is tegen de tijd dat ie dood gaat aan slijtage.

* sapphire draait al sinds 1997 een P MMX 166@200mhz en hij leeft nog :)

Gabriël AM5

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:13
sapphire schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:19:

* sapphire draait al sinds 1997 een P MMX 166@200mhz en hij leeft nog :)
Dat noem ik niet superzwaar OC'ed ;).

OT:
Met de meeste overclocks werkt C'n'Q ook nog gewoon, dan klokt ie je CPU eerst terug bij idle en gaat ie naar de overkloksetting bij belasting.

Verwijderd

The__Virus schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:42:
[...]

Dat noem ik niet superzwaar OC'ed ;).

OT:
Met de meeste overclocks werkt C'n'Q ook nog gewoon, dan klokt ie je CPU eerst terug bij idle en gaat ie naar de overkloksetting bij belasting.
ja mijn 300 mhz intel mmxje draait ook op 450 zonder fan aan trekt ie wel hoor :)

Verwijderd

sapphire draait al sinds 1997 een P MMX 166@200mhz en hij leeft nog
Kijk, dat bedoelde ik: onder de 250 noem ik bijvoorbeeld niet hoog voor die CPU. ;)
Goed [passief] gekoeld kan hij wel tot 300 geklokt worden: http://www.domenech.org/d.../ancient-overclocking.htm
we hebben het hier over termijnen dat een proc al lang en breed compleet verouderd is
Die termijnen worden exponentieel korter naarmate de overklok toeneemt.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48

sapphire

Die-hard pruts0r

OK ook goed, tis geen zware OC nee maar het mobo kan niet verder (deed wel 300 op ander mobo) :P
Dan nog, het draait wel al meer dan 8 jaar zo dat wil ik die gasten op die link wel eens zien doen ;)

Dan wat anders, wat vind je zwaar ? 50% en meer OC ? OK ik draai al 3 jaar een 1700+ op 2,2ghz.

Maargoed dit is een zinloze discussie die al tig keer is gevoerd, ben je bang dat je CPU te snel slijt door het OCen, moet je neit zeuren en eht gewoon niet doen, of allemaal progsels gaan draaien waarme je heen en weer kan clocken en dan denken dat dat veiliger is.

Gabriël AM5

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-01 21:19
Je hebt wel van die programma's als crystalCPUid en Rmclock en cool&quiet, die verlagen de multiplier als je idle bent..

Maar wat nou als je gewoonje multiplier en vcore wilt verlagen als je daar zelf zin in hebt, Voorbeeldje.

Computer staat de hele dag aan op 2750Mhz 250Mhz fsb 11Xmulti S'avonds wil ik gaan slapen met de computer aan, dan wil ik een programma als crystalcpuid die ik even snel kan opstarten en blijvend de multi en vcore kan verlagen, dan als ik weer wakker ben de mutli en vcore weer terug zetten.

Zodat het niet automatisch gaat..

Ik wil wel een eigen topic aanmaken maar hier leek het me toepasselijker :)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Verwijderd

Topicstarter
Zeg mensen ik heb het nu al vaker gevraagt maar iedereen begint maar over hun eigen dingen te praten.
Ik wil gewoon graag weten of er ook een progje is die niet alleen de mp omlaag gooit. maar ook de fsb.
Ik gebruikt c&q al dus over die mp maak ik me niet druk maar men fsb wil ik gewoon omlaag hebben in idle.

En waarom gewoon omdat ik dan al men fans uit kan zetten ook op de cpu.

Dus lekker stil.

Mocht iemand dus antwoordt weten op de hooftvraag van dit topic.
dan hoor ik het graag.

Dus nog een keer zijn er ook progjes die automatisch de fsb omlaag en omhoog kunnen schroeven.

MVG remco
Pagina: 1