[XP] MSN hangt bij gebruik Outlook2003/aanklikken link

Pagina: 1
Acties:

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16
Ik heb wat problemen met mijn MSN Messenger 7.5. Deze loopt nogal eens vast of geeft een foutmelding dat er een fout opgetreden is en dat het programma afgesloten moet worden. Dit lijkt random op te treden, ik kan er geen patroon in ontdekken.

Vastlopen doet mijn MSN op twee manieren, door Outlook op te starten of door een link aan te klikken. Normaliter zou een link geopend moeten worden in een nieuw tabblad in Firefox (standaard browser op mijn systeem), sinds kort loopt MSN doodleuk vast, zonder overigens de bewuste link te openen. Dit heeft tot voor kort wel goed gewerkt, dus het moet kunnen.

Het probleem met Outlook treedt op wanneer MSN geopend is en dan ook Outlook geopend wordt. Dit zorgt ervoor dat van het MSN venster alleen de randen zichtbaar blijven, de rest verdwijnt, en reageert ook niet meer. Taakbeheer ziet MSN Messenger gewoon als 'geactiveerd', niet als 'Reageert niet'.

Deze problemen treden sinds kort weer op, heb pas een verse Windows installatie achter de rug, voordien traden ze alledrie ook al op. Windows is volledig geupdate.

Wat versies:
Windows XP Professional SP2 + alle updates
MSN Messenger: 7.5.0311
Messenger Plus: 3.61.145
Messenger patch: geen
Outlook 2003 (Office 2003 Professional -> geldige surfspot licentie)
Firefox: 1.0.7

Ik heb de search vanzelfsprekend aangewend, kon weinig relevants vinden, wel werd er in een topic naar CPUIdle en RAMIdle gevraagd, ik neem aan dat dit programmaatjes zijn. Deze heb ik niet geinstalleerd staan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Ik had het probleem ook van een hangende 7.x MSN-messenger maar dan in combinatie met Outlook Express. Ik heb het opgelost middels een workaround die MSN-messenger niet meer laat starten vanuit Outlook Express:
code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

;Do Not Start MSN-Messenger with Outlook Express
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express]
"Hide Messenger"=dword:00000002

Voor Outlook (niet Express) zul je dus even moeten kijken waar je dan in je registry moet zijn. :P

Daarnaast zou je de volgende optie in MSN-Messenger zelf kunnen wijzigen (als je dat toch niet gebruikt):
Optie > Beveiliging > [ ] Messenger mag een gesprek starten via een link in een webbrowser

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 09:49 ]

• Carpento
@elevator: :)
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:46:
Ik had het probleem ook van een hangende 7.x MSN-messenger maar dan in combinatie met Outlook Express. Ik heb het opgelost middels een workaround die MSN-messenger niet meer laat starten vanuit Outlook Express:
code:
1
2
3
4
5

;Do Not Start MSN-Messenger with Outlook Express
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express]
"Hide Messenger"=dword:00000002

Voor Outlook (niet Express) zul je dus even moeten kijken waar je dan in je registry moet zijn. :P
Dat zal ik inderdaad eens gaan proberen als ik weer thuis ben.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:46:Daarnaast zou je de volgende optie in MSN-Messenger zelf kunnen wijzigen (als je dat toch niet gebruikt):
Optie > Beveiliging > [ ] Messenger mag een gesprek starten via een link in een webbrowser
Die heb ik al uitstaan, leek me een tamelijk useless functie B)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik ben bang dat die Outlook Express registry key niet gaat werken voor Outlook, maar heb je deze vergelijkbare optie in optie in Outlook al uitgeschakeld (default is enabled)? Dit maakt Outlook ook nog eens iets sneller in het opstarten :P

Extra --> Opties --> Overige --> Infolabels uitschakelen

Of in het engels "Person Names Smart Tags":
Afbeeldingslocatie: http://web.mit.edu/swrt/releases/outlook/docs/Options%20(Other).gif

[ Voor 22% gewijzigd door Ook op 24-12-2005 10:21 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Carpento
De tip van Ook did the trick.

Mijn dank is groot.

Verwijderd

Mooi dat het is opgelost :)

Komt dan zeker op hetzelfde neer als (geen Outlook hier om te testen :P) ? :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9

; Disable MSN Messenger Loading With Outlook
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Office\10.0\Outlook\InstantMessaging]
"ForceDisableIM"=dword:00000001

; Disable MSN Messenger Loading With Outlook 2003
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Office\11.0\Outlook\InstantMessaging]
"ForceDisableIM"=dword:00000001
Voor de mensen die dit liever doen in een Group Policy: http://office.microsoft.c...tance/HA011402631033.aspx
Pagina: 1