Toon posts:

Problemen Internet Speedtouch 330 ADSL modem

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zie specs. Ik heb een Thomson Speedtouch 330 USB modem (zo'n groene schilpad) voor ADSL van enkele jaren oud. Sinds mijn nieuwe PC geeft ie alleen maar problemen:

- Variabele downloadsnelheden (van 4 Mbps t/m 6,1 Mbps)
- Duurt lang voordat de modem is geinitialiseerd (was op m'n vorige PC, 4 jaar oud, nooit zo)
- Hij verbreekt op een gegeven moment (variabel) spontaan de verbinding

Ik heb al een aantal keren een clean install van zowel drivers als WindowsXP SP2 gedaan, maar het helpt niet. Mijn gevoel zegt dat de drivers van NVidia (Mobo of GPU) niet met de modemdrivers overweg kunnen. Ik heb de hardwarematige firewall van NVidia uitgeschakeld en Network Acces Manager verwijderd omdat hier mogelijk het probleem in zat. Dit helpt echter niet. Ter info: ik maak gebruik van McAfee Firewall Plus en Virusscanner.

Overigens krijg ik af en toe bij het opstarten (na een complete format en een cleane installatie van XP en drivers) foutmeldingen m.b.t. kernel.dll en nog twee andere ('t is al een tijdje niet meer gebeurd en ik weet niet meer welke twee het zijn).

Wie is bekend met deze problemen en/of heeft een mogelijke oplossing?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:40:
Zie specs. Ik heb een Thomson Speedtouch 330 USB modem (zo'n groene schilpad) voor ADSL van enkele jaren oud. Sinds mijn nieuwe PC geeft ie alleen maar problemen:

- Variabele downloadsnelheden (van 4 Mbps t/m 6,1 Mbps)
- Duurt lang voordat de modem is geinitialiseerd (was op m'n vorige PC, 4 jaar oud, nooit zo)
- Hij verbreekt op een gegeven moment (variabel) spontaan de verbinding
....
De groene rog is gewoon een antiek ding. Ik heb m vroeger op een 8Mbit lijn getest, en dat onding kwam niet hoger dan +/- 400k/sec. Zoiezo is USB niet echt snel (en al die oudere modems zijn USB1). Ook moet je dat nog eens delen met je andere USB apparaten (of je moet ze apart hebben).

Grote kans dat de rog gewoon zo oud is dat ie ook problemen heeft met de (ADSL2+) DSLAMS, er is in die 4jr wel aardig wat vernieuwd/versneld.

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 23:24
nieuwste drivers van het ding al van www.kpnadsl.nl/support gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:46:
[...]

De groene rog is gewoon een antiek ding. Ik heb m vroeger op een 8Mbit lijn getest, en dat onding kwam niet hoger dan +/- 400k/sec. Zoiezo is USB niet echt snel (en al die oudere modems zijn USB1). Ook moet je dat nog eens delen met je andere USB apparaten (of je moet ze apart hebben).

Grote kans dat de rog gewoon zo oud is dat ie ook problemen heeft met de (ADSL2+) DSLAMS, er is in die 4jr wel aardig wat vernieuwd/versneld.
Dus gewoon een nieuwe kopen?

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 23:24
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:24:
[...]

Dus gewoon een nieuwe kopen?
is waarschijnlijk wel de beste optie. De USB modems zijn echt verouderd en geven met de laatste kpn upgrade toch behoorlijk wat problemen. Huidige modems werken toch een stuk makkelijker en vooral beter.

Verwijderd

Topicstarter
Matrix schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:30:
[...]

is waarschijnlijk wel de beste optie. De USB modems zijn echt verouderd en geven met de laatste kpn upgrade toch behoorlijk wat problemen. Huidige modems werken toch een stuk makkelijker en vooral beter.
Nog een tip voor een nieuwe modem?

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Ik heb een gratis ethernet modem ontvangen van xs4all (Thomsom SpeedTouch 546) en het loopt nu "als de brand".

Het probleem zat 'em dus in de oude USB-modem.

Edit: probleem is opgelost, dus wat mij betreft kan er een slotje op.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 15:16 ]

Pagina: 1