Toon posts:

Spontane afsluiting Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben nu wel even ten einde raad, heb het forum doorgeplozen kom wel wat dingen tegen die erop lijken maar niet echt oplossing. Laat ik even het beeld schetsen wat er aan de hand is.

Ik draai Internet Explorer versie 6.0. En dan met Windows XP SP2 (Legaal). Heb het vreemde fenomeen dat bij sommige acties op buttons, maar ook op sites openen Internet Explorer alles vensters sluit. Zonder enige reden wat so ever. Het vreemde is dat dit niet bij alle sites gebeurd, en ik niet echt duidelijkheid krijg wat dit sluiten triggert.

Heb me pc gescanned op spy-ware, virussen etc maar ben clean als het maar wezen kan. Mijn eerste vermoeden gaat overigens uit naar Java, deze heb ik toen geupdate en opnieuw geinstalleerd maar ook dit leverde geen verbeteringen op. Nu weet ik niet of de VM van Microsoft ook nog in de SP! (wat het eerst was) doorgevoerd word in SP2, en dat dit kan conflicteren met Sun's Java?

Daar zat ik namelijk in eerste instantie aan te denken.

Maar heeft er iemand zoiets soortgelijks meegemaakt? en weet iemand een oplossing voor dit probleem, want het is wel gruwelijk irritant.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SP2 heft er iig geen java VM meer in zitten. Is al vanaf SP1a niet meer het geval :) Was iets met rechtszaken enzo, Sun en MS vonden elkaar niet zo lief ;)

Post eens wat hardware-specs van je PC. Ik zit namelijk, hoe gek het ook klinkt, aan een RAM (timing?) probleem te denken. Heb het nl ook wel eens eerder gezien bij de PC van mijn ouders, zitten reepjes in die niet helemaal lekker compatible zijn. Memtest will do the trick ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
Heb ik ook 2x gehad, na de eerste keer heb ik de pc geformateerd (moest toch gebeuren) maar de 2e keer was vrij snel na een fresh install. Zelf dacht ik aan storing van buren die met hun wifi mijn pc stoorden o.i.d., de volgende dag was het weer voorbij en heb er eigenlijk geen last meer van gehad. Tot op vandaag is het voor mij ook een raadsel (spyware/virus e.d. op gescant maar niks gevonden)

signature

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:35:
SP2 heft er iig geen java VM meer in zitten. Is al vanaf SP1a niet meer het geval :) Was iets met rechtszaken enzo, Sun en MS vonden elkaar niet zo lief ;)

Post eens wat hardware-specs van je PC. Ik zit namelijk, hoe gek het ook klinkt, aan een RAM (timing?) probleem te denken. Heb het nl ook wel eens eerder gezien bij de PC van mijn ouders, zitten reepjes in die niet helemaal lekker compatible zijn. Memtest will do the trick ;)
Euhm gekke vraag maar die memtest zit standaard ergens die ik kan draaien? Kan allicht proberen :D

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-08 11:51

Archimond

Lopende Helpdesk

www.memtest86.com bootable cd-rom of diskette maken.

Ik heb dit probleem heel vaak als ik een hele zware of heel veel (50) internet explorer met veel javascript open. Het probleem treed eerder op P3 384mb ram dan een amd 64 met corsair pc3200xl 1gb ram.

Daarom ben ik op zoek gegaan naar alternatieve browsers en gaan testen (15 tegelijk, elk voor een andere site :) )
Ik kan alleen niet kiezen tussen Opera en Firefox. Firefox heeft als nadeel dat er niet meer dan zoveel tabbladen te zien zijn.

Probeer ook eens met Firefox en Opera te werken.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
nu ik er nog eens goed over nadenk, er waren meer rare effecten. De browser ging vanuit zichzelf terug naar de vorige pagina's, alsof deze zelf een aantal malen op de back toets drukte. En dat heel snel achter elkaar. Ik meen dat ik niet veel pagina's open had staan, en op de laptop met 1GB geheugen zal dit ook niet snel tot problemen leiden. Ik had nog gekeken of een toets vast zat, maar dat was ook niet.

signature

• mazzel123
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08 08:05
Ik had hetzelfde probleem na het installeren van McAfee privacy service. De oplossing lag in het uitschakelen van alle add-ons die daarmee te maken hebben in internet explorer.
Ze zijn te vinden bij Tools ==> Manage Add-ons
Pagina: 1