Hoi mijn vraag is wanneer de AMD X2 5000 of 8000 komt? En of deze met een andere socket of met sneller intern geheugen gaat werken???
Groetjes Arno
Groetjes Arno
[ Voor 24% gewijzigd door Admiral Freebee op 22-12-2005 23:19 ]
Ik geloof dat je beter kan w8 tot een mod met zo een replyAdmiral Freebee schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:15:
Sja, helaas ben ik mijn glazen bol bij m'n vriendin thuis laten liggen dus ik kan het niet even nakijken voor jou.
Ik zal je moeten teleurstellen, dit zijn vragen waarop niemand nu het antwoord kan geven. Het is waarschijnlijk dat CPU's in de toekomst een nieuw socket meekrijgen aangezien de computerwereld relatief snel verandert maar dit is dus echt koffiedik kijken.
dat valt ook weer wel mee want de opvolger is de AM2 socketAdmiral Freebee schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:15:
Ik zal je moeten teleurstellen, dit zijn vragen waarop niemand nu het antwoord kan geven. Het is waarschijnlijk dat CPU's in de toekomst een nieuw socket meekrijgen aangezien de computerwereld relatief snel verandert maar dit is dus echt koffiedik kijken.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Inderdaad maar het is nog maar de vraag hoe lang AMD processors gaat leveren voor het huidige socket. Eigenlijk vind ik de overgang van socket maar raar aangezien er evenveel pinnen zijn. Natuurlijk is het wel een oplossing voor als de nieuwe processors een ander moederbord vereisen zodat gebruikers niet verward geraken.chucky666 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:23:
[...]
dat valt ook weer wel mee want de opvolger is de AM2 socket
http://print.tweakers.net/?nieuws/40360
mja had ook meer met de ondersteuning voor ddr2 te maken.Admiral Freebee schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:25:
[...]
Inderdaad maar het is nog maar de vraag hoe lang AMD processors gaat leveren voor het huidige socket. Eigenlijk vind ik de overgang van socket maar raar aangezien er evenveel pinnen zijn. Natuurlijk is het wel een oplossing voor als de nieuwe processors een ander moederbord vereisen zodat gebruikers niet verward geraken.
nu : amd 64 x2 4200 met pc-66 sdramAdmiral Freebee schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:31:
[...]
Ook veranderen de types geheugen en stroomvereisten. Ik zou nu geen Athlon 64 willen met PC133 SD-RAM
[ Voor 17% gewijzigd door chucky666 op 22-12-2005 23:33 ]
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Op een gegeven moment raakt de technologie van de moederborden helaas ook verouderd. Dit kon je eigenlijk wel zien met het socket A platform, dit is vrij lang blijven bestaan en de nieuwste AMD Athlon XP's werkten nog wel in de oudere moederborden maar niet aan volle snelheid waardoor je er in praktijk ook niet veel mee bent.chucky666 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:28:
[...]
mja had ook meer met de ondersteuning voor ddr2 te maken.
dus inderdaad zodat de consument niet verward raakt.
alleen van mij mogen ze wel eens een aantal jaren dezelfde socket blijven houden inplaats van telkens te veranderen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()