Toon posts:

[XP] Leeg blauw scherm bij Windows Setup*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zitten hier met een pc, waarop we graag Windows Xp willen instaleren. De harde schijf heb ik zojuist geformateerd met Fdisk. Vervolgens starten we de pc met een bootable windows XP-installatie cd op en laad hij netjes Windows Setup, maar dan...

Dan zien we een leeg blauw scherm, met enkel en alleen links boven in beeld 'Windows Setup', verder zien we alleen maar blauw. We kunnen dus nergens uitkiezen en verder gaan.

Kortom, heeft er iemand tips/ suggesties wat we nu kunnen doen?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 21:03
Heb ik ook een keer gehad. Lag toen bij mij aan het geheugen. Check even als je een reepje er uit haalt of het dan wel werkt. En wat zijn de specs van het systeem?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is het een nieuwe pc? Dit omdat je dan al dan niet weet of alles hardwarematig in orde is. Overigens kan de XP cd ook partities aanmaken, maar dat zal het probleem niet zijn.

{signature}

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-03 22:19

Acheron

updatepack.nl

Je geeft niet echt veel informatie. Waarom formateren met fdisk? Dat kan Windows XP toch zelf tijdens de installatie doen. Welke versie van Windows XP installeer je trouwens, Gold, SP1, SP2, MCE, Tablet, Embedded, Home, Pro :z

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik zou idd eens een ander geheugen reepje proberen en ook eens een andere cd-rom speler proberen.

Verwijderd

Topicstarter
De pc is ongeveer 1,5 jaar oud en de laatste paar maanden viel hij soms zomaar spontaan uit en op gegegeven moment veel vaker, met name vlak nadat je de computer had aangezet. Als hij eenmaal een kwartier aanstond zonder uitval, dan bleef het meestal wél goed gaan.

Specs zo uit mijn computer-leek hoofd: Pentium 4, 512 MB geheugen

Zou dit kunnen duiden op een geheugen probleem?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 21:03
weltie schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:23:
Ik zou idd eens een ander geheugen reepje proberen en ook eens een andere cd-rom speler proberen.
hp38guser schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:16:
Je geeft niet echt veel informatie. Waarom formateren met fdisk? Dat kan Windows XP toch zelf tijdens de installatie doen. Welke versie van Windows XP installeer je trouwens, Gold, SP1, SP2, MCE, Tablet, Embedded, Home, Pro :z
DaannO schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:15:

En wat zijn de specs van het systeem?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-03 08:51
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:23:
De pc is ongeveer 1,5 jaar oud en de laatste paar maanden viel hij soms zomaar spontaan uit en op gegegeven moment veel vaker, met name vlak nadat je de computer had aangezet. Als hij eenmaal een kwartier aanstond zonder uitval, dan bleef het meestal wél goed gaan.

Specs zo uit mijn computer-leek hoofd: Pentium 4, 512 MB geheugen

Zou dit kunnen duiden op een geheugen probleem?
Dit kan duiden idd op geheugen fout, maar kan ook een voeding probleem zijn. kortom ff geugen chekken!! weet niet of je 2 of 1 bankje heb. vij 2 ff 1 er uit en omwisselen natuurlijk bij 1 ff kijken in andere PC!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het één bankje van 512MB.

Naja goed, dan moeten we morgen anders maar even naar de winkel, kijken welke opties zij wegstrepen en nieuw geheugen halen.

Verwijderd

Kan je ook andwoord geven op onze vragen? Zie post van DaannO.

Kan ook een hitte probleem zijn, of weet ik veel wat. Draai eens memtest86, kijken wat die van je geheugen vind. Maargoed meer info is handig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:42:
Kan je ook andwoord geven op onze vragen? Zie post van DaannO.

Kan ook een hitte probleem zijn, of weet ik veel wat. Draai eens memtest86, kijken wat die van je geheugen vind. Maargoed meer info is handig ;)
Voor zover ik weet is de cd-rom speler goed.. hij laad namelijk wel de cd in dos, maar XP setup krijg je niet in Dos aan de praat. :P

Over het geheugen reepje.. tja een andere soortgelijk hebben we op dit moment niet bij de hand.

Over de specs van het systeem.. ik kan nu niet meer inloggen op de computer helaas en de manuals liggen ergens ver weg gearchiveerd. Zoals ik al zei is pc is ongeveer 1,5 jaar oud, heeft pentium 4 en 512 mb ram. We willen nu dus XP Pro sp2 installeren, overigens stond er eerst XP home sp2 op. Aan voor soort specs kan ik nog meer denken?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat memtest even proberen. :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:51:
Over de specs van het systeem.. ik kan nu niet meer inloggen op de computer helaas en de manuals liggen ergens ver weg gearchiveerd.
Het zijn zeldzame kasten, maar misschien heb je er eentje: kasten welke open kunnen. ;) Tussen de PCI sloten (die witte sleuven die je op een grote printplaat ziet) staat dikwijls de naam van het moederbord in kwestie. Dan weten we al een stukje meer. :) Sowieso is dat voor een tweaker handige info om te weten. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 23-12-2005 00:13 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:12:
[...]
Het zijn zeldzame kasten, maar misschien heb je er eentje: kasten welke open kunnen. ;) Tussen de PCI sloten (die witte sleuven die je op een grote printplaat ziet) staat dikwijls de naam van het moederbord in kwestie. Dan weten we al een stukje meer. :) Sowieso is dat voor een tweaker handige info om te weten. ;)
Lol :D Ik heb je advies opgevolgd en ik kwam bij deze naam voor het moederbord 'Intel D33006'
Daarnaast zie ik nu ook dat geheugen 512 'DDR' is.

Volgens mij heb jij vaker een kast opengemaakt. :P Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken Voutloos?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 00:23 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet nog even het OS in je topic titel - let hier aub ook zelf op :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Even een update-tje hier. :) We zijn naar de winkel geweest en hebben daar ons probleem voorgelegd, met de suggestie dat het wellicht een geheugen probleem is. De man raade het daarop ons aan om het maar eens met nieuw geheugen te proberen. Goed, eenmaal thuis plaats ik een nieuw '512 MB DDR' geheugenkaart in het slot. Met veel spanning start ik de computer op, in de hoop dat de setup nu wel goed zal draaien..

..maar helaas pindakaas! We probeerden het nogmaals met twee verschillende bootable XP instalatie cd's, echter het blauwe scherm blijft nog steeds.

Aangezien mijn computer kennis beperkt is, wat zouden jullie nu doen?

Nieuwe voeding proberen? Andere CD-rom speler? Iets anders..?

Groet,
Martijn

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:15:
Heb ik ook een keer gehad. Lag toen bij mij aan het geheugen. Check even als je een reepje er uit haalt of het dan wel werkt. En wat zijn de specs van het systeem?
Yep, ook eens gehad.. maar ook eens gehad dat ik RAID controller drivers moest installeren of een defecte harddrive. Ow... en toen ik een USB harddrive eraan had hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:57:
[...]

Yep, ook eens gehad.. maar ook eens gehad dat ik RAID controller drivers moest installeren of een defecte harddrive. Ow... en toen ik een USB harddrive eraan had hangen.
Zou je dat iets meer willen toelichten? Mischien is dat één van de opties die ik ook nog kan proberen.

Grt,
Martijn

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 17:44 ]

Pagina: 1