Site`s laden traag, downloaden snel

Pagina: 1
Acties:

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:58
Mijn vader heeft ongeveer een maand een nieuwe PC.
Relevante specs:
AMD 64 3400+
512 mb RAM>
Windows XP - Media Center Edition
(PC van Albert Heijn aanbieding, tijdje terug)

Alles werkt gewoon zoals het hoort, wordt eigelijk alleen gebruikt voor MSN, Internet, Office en af en toe een spelletje Sims 2.

Alleen het Internet werkt niet helemaal zoals het hoort. Er zijn 3 pc`s aangesloten op een sweex 4-poort ADSL modem/router, verbonden met ADSL Lite van HetNet (3000kbit down, 512kbit up). Op de andere 2 PC`s werkt het internet wel gewoon zoals het hoort..
Alle site`s laden extreem traag. Als ik de browser (standaard FireFox, ook getest in Internet Explorer) opstart, en bijvoorbeeld naar www.tweakers.net ga, duurt het zo`n 30 seconden voordat de site ´gevonden` is.. Daarna duurt het ook nog vrij lang voordat de site compleet geladen is. maar als in eenmaal op www.tweakers.net ben, en ik klik bijvoorbeeld een nieuwsbericht aan, dan wordt dat wel opeens snel geladen. Dus als ik eenmaal op een bepaalde site ben, dan laden alle links op die pagina wel weer snel.
Het downlanden van bestanden gaat ook gewoon op normale snelheid (~330 Kbyte/sec)
Ik heb al veel gezocht op Google en Got, maar geen oplossing kunnen vinden. Ander netwerkkabel geprobeerd --> Geen verbetering. Andere browser --> Zelfde probleem.
Heeft iemand hier enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het klinkt alsof de DNS instellingen niet kloppen.

Heb je de tcpip instellingen van de verschillende pc's vergeleken?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Superhuuper
Rob schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:19:
Het klinkt alsof de DNS instellingen niet kloppen.

Heb je de tcpip instellingen van de verschillende pc's vergeleken?
Ik heb momenteel maar 2 van de 3 pc's tot mijn beschikking.. En 1 daarvan draait Win98. Op die pc staat DNS uitgeschakeld.

Op de WinXP MCE pc staat aangevinkt bij DNS: 'Primaire en verbindingsspeciefieke DNS-achtervoegsels toevoegen' met daaronder nog aangevinkt: 'Bovenliggende achtervoegsels van het primaire DNS-achtervoegsel toevoegen.'
Dit lijkt mij de juiste instelling. (Andere mogelijke instelling: 'Deze DNS-achtervoegsels toevoegen:' dat is dus handmatig toevoegen, en lijkt mij niet de bedoeling hier.)
Verder is nog aangevinkt: 'De adressen van deze verbinding in DNS registreren.'
Er staat geen vinkje bij: 'Het DNS-achtervoegsel van deze verbinding gebruiken in DNS-registratie'

Ik zou niet weten of dit de juiste instellingen zijn, maar het lijkt me wel.

Edit: Ik heb de instellingen nog eens vergeleken met de 3e pc in het netwerk (WinXP Home, SP2). Alle instellingen zijn gelijk aan die van de WinXP MCE pc.. Ook de DNS instellingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Superhuuper op 23-12-2005 01:08 ]

• Superhuuper
*kick*
Ik heb zojuist alle netwerk instellingen vergeleken met die van de andere WinXP pc uit het netwerk, alles is precies hetzelfde.
Iemand een idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen?

Verwijderd

Hi,

Zijn er netwerkbruggen aangemaakt?

Mvg,

StylliC

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 18:56 ]

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 22:06
Ga eens naar start --> uitvoeren --> cmd en probeer het commando "nslookup www.xs4all.nl" en kijk hoelang het duurt voordat deze gevonden is.

• Superhuuper
ufear schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:01:
Ga eens naar start --> uitvoeren --> cmd en probeer het commando "nslookup www.xs4all.nl" en kijk hoelang het duurt voordat deze gevonden is.
Zie hier het resultaat:
http://img519.imageshack.us/my.php?image=nslookup7dc.jpg

Eerst het commando 'nslookup www.xs4all.nl' geprobeerd, daarna eerst het commando 'nslookup' en daarna 'www.xs4all.nl'
Het duurt ongeveer 2 seconden voordat ik resultaat krijg in het cmd-venster.

• Superhuuper
*Kick*
Netwerkbruggen waren ook gewoon al aangemaakt...

• Superhuuper
Echt niemand een idee? :'(

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:54
Leeg de proxy van IE eens, kijk of er toevallig een firewall draait (zo ja, uitschakelen of er af mieteren!), en check de LAN-settings van IE of er in dat schermpje iets aangevinkt staat.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Probeer eens om bij je netwerk-eigenschappen die pc een vast IP te geven.
Zo kun je ook handmatig een DNS-server opgeven, want het kan zijn dat je je 1e DNS verkeerd hebt, en dat de pc na een tijdje pas merkt dat die niet werkt, en de 2e probeert.
Zo kun je je 2e en 1e DNS omwisselen, of je router-ip als DNS invullen.
Succes!

PS. Voor de zekerheid wel even de oude instellingen opschrijven ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

je cookies en temp leeg ?
Pagina: 1