Ik heb een upgradeset voor een klant in elkaar gezet. Het installeren van Windows ging wel aardig snel (45 min) dus ik dacht nou dat zou best de harde schijf zijn. Dus harde schijf (20gb Samsung) getest. Niks aan de hand nou ja ok. Ik was toen van een oude harde schijf 7 gb aan het kopieren naar die 20 gb harde schijf. Dit heeft uiteindelijk 8 uur geduurd. Dus ik zoeken waar het aan lag en toen dacht ik misschien is het wel de CPU.
De specs zijn:
Asus A7N8x-XE
AMD Sempron 2400+
256 mb white lake
300w Sweex voeding (tja geen toppertje maar is wel ok)
ATI Radeon Club3d 7000 32mb / Nvidia TNT2 kaart
Samsung 20gb
Het probleem ligt in de bios dat ik bij Internal CPU Cache krijg ik de instelling met geen enkele mogelijkheid van Disabled naar zowel Write Trough of Write Back. Dat is ook de oorzaak maar hoe kan ik deze wel activeren. ik heb al gezocht naar alternatieve biosen voor dit moederbord. Wat ik ook save maar die instelling blijft ten alle tijden Disabled.
Bios trouwens al geupdate dus als iemand nog een suggestie heeft graag.
De specs zijn:
Asus A7N8x-XE
AMD Sempron 2400+
256 mb white lake
300w Sweex voeding (tja geen toppertje maar is wel ok)
ATI Radeon Club3d 7000 32mb / Nvidia TNT2 kaart
Samsung 20gb
Het probleem ligt in de bios dat ik bij Internal CPU Cache krijg ik de instelling met geen enkele mogelijkheid van Disabled naar zowel Write Trough of Write Back. Dat is ook de oorzaak maar hoe kan ik deze wel activeren. ik heb al gezocht naar alternatieve biosen voor dit moederbord. Wat ik ook save maar die instelling blijft ten alle tijden Disabled.
Bios trouwens al geupdate dus als iemand nog een suggestie heeft graag.
[ Voor 4% gewijzigd door itsalex op 22-12-2005 23:09 ]
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!