Freezer Pro 7 past niet - zitten geen gaten in mobo

Pagina: 1
Acties:

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-02 22:56
Ik ben nu al 2 uur aan het zoeken en mijn creativiteit op het gebied van zoektermen is een beetje uitgeput.

Ik heb een Acer Aspire E500, hier zit een P4 socket 775 in. De standaard koeler vindt ik iets te lawaaierig dus heb een Freezer 7 pro gehaald.
Ik denk, appeltje eitje, heatsink eraf schroeven en dan de fr.... wacht eens even. De originele heatsink zat met schroeven met springveren in schroefbusjes op het moederbord. Het "kruis" die aan de achterkant zit heeft dus geen 4 gaten, maar 4 schroefbusjes. De maten komen wel overeen.
Ik heb gezocht op:
bracket 775 socket
retention module P4
original mounting bracket 775
775 motherboard backplate
en nog een tiental termen en alle onderlinge combinaties.
Zoals in de installatievideo van de P4 775 socket op dit plaatje te zien is, gaan de plastic pennen in het moederbord. En bij mij zitten daar dus schroefbusjes M4 of zo die een geheel zijn met dat beugel bracket kruis geval aan de onderkant van het moederbord.

Ik had echt geen idee dat dat zo moeilijk was om te vinden en ik kan me echt niet voorstellen dat ik de enige ben. Dus wie weet waar ik het over heb en belangrijker nog; waar haal ik zo'n ehm kruis ?

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Millennium

Bug free !!!

Kan je niet die hele metale plaat aan de achterkant van je mobo, waar die busjes aanvast zitten er afhalen, zodat je gewoon 4 gaten in je Mobo hebt ?

Rampen bak 2004

• Pimmr
Heb je die metalen plaat dan niet nodig voor stevigheid ?
Ik weet niet of die kunstof pennen die de in het mobo "klikt" niet de dikte van mobo + metalen plaat nodig hebben, misschien als de plaat er niet zit dat er teveel speling is ? Ik zou het wel kunnen proberen.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Millennium

Bug free !!!

De standaard P4 775 koeler, maakt alleen gebruik van het moederbord. Nu ga ik er voor het gemak van uit dat de gaten de grote hebben van specs die Intel heeft opgesteld voor een Socket 775 moederbord.

Rampen bak 2004

• Pimmr
Bedankt, het is al gelukt ! Alleen als ik hem op de standaard moederbord CPU fan socket aansluit dan doet hij het niet, alleen een paar seconden tijdens booten. Ook de extra system fan draait dan niet.
In mijn BIOS zitten geen instellingen hiervoor, ik geloof dat het een soort RPM signaal is wat niet werkt. Nu heb ik hem dan op permanent 12V aangesloten, en de system fan op 7v, maar dan maakt hij toch wel lawaai. Koelt wel lekker :P
Iemand een idee of hier iets aan valt te doen ? Doorverbinding ergens maken of zo ? In mn mobo handleiding staat ook niets hierover vermeld, maar in de handleiding van de Freezer pro staat
FAQ: How do I activate the Temperature Control of the Fan
All of our socket 775 coolers come with a PWM controller chip in the motor (4 pin connector)
according to Intel’s specification. This allows the BIOS to control the Fan precisely.
In case the fan speed is not regulated according to the CPU load respectively temperature, enter
the BIOS. Most socket 775 Mainboards offer a CPU target temperature. Set it to 65°C, what
means that the BIOS tries to keep the CPU around 65°C and thus lowers the fan speed as much
as possible.
Maar goed, zo'n BIOS setting heb ik dus niet. Ik kan bij health status alle metingen aan- of uitzetten maar dat maakt niets uit.
Als ik hem op 7v zet ben ik bang dat hij bij belasting weer te warm wordt.

Alle tips welkom!