[Ubuntu breezy] toetsenbordlayout maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 11:31
Hallo iedereen,

Na wa gepruts is het mij gelukt om toch Ubuntu Breezy te kunnen draaien 8)

Wat nog niet werkt is wifi, batterijstatus, en nog wat: ik vindt namelijk bij de instellingen geen geen toetsenbordlayout een die bij mijn tobo past :? Ik heb een Acer Aspire laptop met normaal azerty klavier...

Ik heb em nu op France Alternative staan m.a.g. dat tenminste de letters al goed staan. Maar naar tekentjes zoals %,+,= moet ik nog wel zoeken...

Kan ik niet op een of andere - makkelijke - manier zelf zo'n layoutje samenstellen?

Verwijderd

In /usr/share/keymaps staan je keymaps, 't is gewoon een gearchiveerd textbestand die je wel aan kunt passen als je eventjes in andere bestanden kijkt. En anders even zoeken op keymap.

• rulus
bedankt, die ga ik proberen

Verwijderd

Ik weet niet welk type Aspire je hebt en hoe ze verschillen, maar als je op google zoekt krijg je wel links naar keymap bestanden en anderen met je probleem.

• rulus
mm link werkt niet?

btw heb een 1692

[ Voor 35% gewijzigd door rulus op 22-12-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ga een heel klein beetje topic kapen.
Hoe krijg je Ubuntu zover dat je accenten op letters kan krijgen (dus " + e wordt ë)?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
volgens mijn gewoon op de juiste knopjes drukken ;)

hier wêërkt het wel namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08 12:40
rulus schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 08:15:
volgens mijn gewoon op de juiste knopjes drukken ;)

hier wêërkt het wel namelijk
Loze opmerking, als het bij jouw werkt betekent het niet dat het bij hem ook werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door doelman op 23-12-2005 08:47 ]

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

nope, met gentoo had ik het zo aan de gang, maar met Ubuntu wil het nog niet lukken. Keyboard lay-out staat op US-acentos en zou dus goed moeten zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08 12:40
deepbass909 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:54:
nope, met gentoo had ik het zo aan de gang, maar met Ubuntu wil het nog niet lukken. Keyboard lay-out staat op US-acentos en zou dus goed moeten zijn.
Kun jij dan niet gewoon bepaalde config files uit je Gentoo kopieren en in je Ubuntu gebruiken?

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

nou, als ik die gentoo install nog had wel, maar... daar in Ubuntu overheen gezet met een schone install want er zaten redelijk wat foutjes in die gentoo install.
Daarnaast heeft Gnome eigen keymap instellingen naast de instellingen van Xorg. Bij KDE (wat ik bij gentoo gebruikte) werden de Xorg instellingen gebruikt.

Pagina: 1