Open Source verboden in de EU?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 08:36
Goeiedag,

Dit is een e-mail dat verzonden werd naar de ArchLinux mailinglist, met een toch wat verontrustende inhoud:

Subject: [arch] closed source = entertainment industry?

because of interests of the entertainment industry
(Unterhaltungsindustrie), the european union (EU) cultural ministerium
considers forbidding open source.

source:
http://www.quintessenz.at...tion=view&id=000100003441

(De rest werd weggeknipt, wie de volledige thread wil volgen: http://www.archlinux.org/...2005-December/007837.html)

Spits u ook op het volgende: http://eucd.info/203.shtml

[ Voor 6% gewijzigd door RedShift op 22-12-2005 22:43 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
right, dat klinkt nogal hoaxerig
sowieso kan de EU niet verbieden om code vrij te geven, dus denk dat die persoon geen idee heeft hoe/wat en maar wat mailt

[ Voor 66% gewijzigd door BasieP op 22-12-2005 22:42 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Amateuristisch mailtje. Klinkt ongeloofwaardig, en ziet er ongeloofwaardig uit. Wegmieteren die spam :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat heeft de entertainment industrie met opensource software te maken (behalve dat de Titanic gerenderd is op Linux bakken geloof ik :P )

Auteursrechten van een werk liggen gewoon bij de maker, en als die het gratis beschikbaar stelt en mensen vertelt dat je het aan mag passen.. valt geen wet tegen te verzinnen lijkt me, of je gaat meteen richting vrijheid van meningsuiting verbieden.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48

Cyphax

Moderator LNX/AI
Nee, dit slaat echt absoluut nergens op. :)
Ik zou ook geen reden kunnen bedenken, Kroes is net bezig Microsoft weer achter de vodden te zitten namens de EU: zo houden we straks helemaal geen software meer over he. ;)
De meeste regeringen zijn minimaal ietwat geinteresseerd in OSS anyway. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 05:25
Zo erg is het gelukkig nog niet: de Franse minister van Cultuur wil het graag verbieden. Aangezien Frankrijk een grote vinger in de Europese pap heeft, denken sommige Amerikanen dan snel dat het EU-breed ingevoerd wordt. Daar is voorlopig nog lang geen sprake van, want de beste Fransman gaat het volgens mij echt niet lukken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 08:36
Nu het klinkt inderdaad extreem. Ik hoop ook dat het ten zeerste een hoax is.

Dit linkje is ook nog belangerijk:
http://europa.eu.int/rapi...anguage=EN&guiLanguage=en

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 20:42
Breepee schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:44:
Zo erg is het gelukkig nog niet: de Franse minister van Cultuur wil het graag verbieden.
[...]
Wat krijgen we nou, een minister van Cultuur die Open Source software wil verbieden? :?
Open Source lijkt mij nou juist een van de dingen die het creatieve in mensen naar boven haalt en bij OSS is het juist de bedoeling dat je elkaar inspireerd.

Iets wat volgens mij goed past bij kunst en cultuur dingen... Ik vind het maar apart dat juist een minister van Cultuur het wil verbieden. Of hij weet er te weinig van af, of er zijn andere belangen in het spel. Anders kan ik echt niet bedenken wat je tegen OSS zou kunnen hebben.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Mac_Cain13 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:43:
Iets wat volgens mij goed past bij kunst en cultuur dingen... Ik vind het maar apart dat juist een minister van Cultuur het wil verbieden. Of hij weet er te weinig van af, of er zijn andere belangen in het spel. Anders kan ik echt niet bedenken wat je tegen OSS zou kunnen hebben.
Hij is ook niet anti-OSS, maar dat is slechts een zij-effect. Wat ik ervan begrijp is dat ze/hij alle software wil verbieden die niet een bepaalde beveiliging heeft ingebouwd tegen copyrightschending oid. Bij OSS is dat natuurlijk niet af te dwingen en dus is dat dan verboden, een neveneffect dus.
Softwarehersteller sollen mögliche Urheberrechtsverletzungen entweder technisch ausschliessen oder ihre Software wird verboten. Für Software mit offenen Quellen das Todesurteil.
Volgens babelfish staat hier:
Software producers are to exclude possible copyright infringements either technically or their software are forbidden. For software with open sources the death sentence.
Dit geld dus ook voor alle serversoftware zoals apache en alle ftp servers. Als dit doorgaat stort het Europese internet compleet in. Die ambtenaren kunnen maar beter even die enorme plaat voor hun kop weghalen en eens zelf gaan nadenken ipv de marionet van de entertainmentindustrie uithangen.

[ Voor 39% gewijzigd door Gerco op 23-12-2005 23:02 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Wel knap dat een fransman duits spreekt. Dit is dus een gevalletje van "hij zei dat zij zei dat de buurman van haar neef vond dat: " Eerst maar eens zien wat de man nu werkelijk gezegd heeft, wat zijn franse collega's ervan vinden en dan maar afwachten hoe de rest van europa er over denkt.

Voorlopig niet de moeite waard om meer dan 2 seconden over na te denken.
Trouwens we hebben geen Europese ministeries......
Pagina: 1