Ik heb een adsl lite abbo bij XS4ALL.. Normaal zou dit abbonement 3000 kbit moeten halen, alleen in me modem staat maar 2400 kbit. en na een reset van me modem weer lager of hoger. maar nooit 3000 kbit. De snelheid is al geupgrade hier in Scherpenzeel. Want ik kan al wel met 240 kb/ps downloaden. Maar zou dus eigenlijk een snelheid moeten halen van 300 kb/ps. Het modem heb ik beneden al een x aangesloten direct op de telefoonlijn zonder ellelange snoeren. Geen succes. Ik heb echt geen idee meer waar dit aan zou kunnen liggen. Mijn modem is een Speedtouch 510.
Ik heb ook een speedtouch 510, bij mij zou die 3000 moeten zijn, maar ik geloof dat die speedtouch zo hoog gewoon niet aankan. Die van mij draait dacht ik ook op zo iets. (2 of 2.4 jah)
Ik ga binnenkort daarom ook maar ander routertje kopen.
(kpn had laatst snelheidsverhoging, vandaar dat ik nu met dit probleem ook zit)
EDIT: wat joopv hierboven zegt zou ook wel eens kunnen kloppen, want ik woon zelf ook wel een redelijk stukje van de central af...
EDIT: wat joopv hierboven zegt zou ook wel eens kunnen kloppen, want ik woon zelf ook wel een redelijk stukje van de central af...
[ Voor 18% gewijzigd door warcow op 22-12-2005 22:40 ]
@vash:
een nieuw routertje gaat niets schelen wanneer je verbinding in je modem al niet eens op 3000 kbit draait.
Wat eventueel kan schelen is een ander modem, maar dat hoeft dus niet een verbetering te geven.
Hier een overzichtje van de maximaal haalbare snelheden tov de afstand tot de centrale (http://pcdb.bbned.nl )

Als de koperdraden minder van kwaliteit zijn, kun je deze snelheden mogelijk al niet eens halen.
een nieuw routertje gaat niets schelen wanneer je verbinding in je modem al niet eens op 3000 kbit draait.
Wat eventueel kan schelen is een ander modem, maar dat hoeft dus niet een verbetering te geven.
Hier een overzichtje van de maximaal haalbare snelheden tov de afstand tot de centrale (http://pcdb.bbned.nl )

Als de koperdraden minder van kwaliteit zijn, kun je deze snelheden mogelijk al niet eens halen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik lees dat je je modem al direct hebt aangesloten op de telefoonlijn; doe dat nog eens een keer, en check of je met andere kabels ook nog zo laag uitkomt. Zo niet, bel dan meteen de helpdesk van XS4All, die gaan dan een ticket voor je aanmaken. Anders betaal je namelijk teveel voor de snelheid die je nu maar kan halen.
ik heb eventjes naar die site gekeken en de afstand naar mn centrale is 690 meter zegt ie..
Centrale: Spz
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 690 meter.
Dus ik denk niet dat het daar aan zou liggen dan?..
Je kunt proberen even een ander DSL modem aan te sluiten. Sommige Speedtouchjes hebben veel problemen (lagere snelheden tot complete uitval). Maar ik weet niet of dat bij de huidige Speedtouch modems nog steeds zo is.
Wat ruist er door het struikgewas
Kun je met die Speedtouch dingen uitlezen als output-power (in dBm), attenuation(in dBm) en de snelheid van je modem (in kbit/s) ?Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:57:
ik heb eventjes naar die site gekeken en de afstand naar mn centrale is 690 meter zegt ie..
Zo ja, dan zou je in de startposts van dit topic kunnen kijken wat die waarden betekenen.
Ervaringen Demon DSL-Express # 18
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Dat zijn inderdaad absolute maximumsnelheden per afstand. Mijn ervaring (en ik beheer enkele 1000den zakelijke dsl lijnen) is dat je veel geluk moet hebben wil je op deze afstanden deze snelheden halen. En dan is het de vraag of het stabiele verbindingen zijn....TD-er schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:48:
Op 700 meter kan 2,5Mbit ook al een maximum zijn, bijvoorbeeld omdat je de pech hebt een aderpaar te hebben in een bundel waar al veel andere ADSL lijnen op in gebruik zijn (overspraak).
mmm nou dat zou ik niet weten..
maar ik heb dus gewoon waarschijnlijk pech?..
1600 kbit haalde ik gemakkelijk.
maar 3000 is dus te veel
maar 3000 is dus te veel
Als je de attenuation kunt uitlezen, kun je een vrij goede schatting maken van de snelheid die je kunt halen.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:11:
mmm nou dat zou ik niet weten..
maar 3000 is dus te veel
Wanneer je attenuation dus vrij hoog is (bijv 50 dB) dan kun je dat vergelijken met een afstand van 4-5 km en dan opzoeken in het tabelletje. (tussen de 2 en de 6 Mbit maximaal haalbaar)Het signaalverlies tussen de wijkcentrale en modem wordt vaak uitgedrukt in een aantal dB Attennuation. Gemiddeld is het signaalverlies 10 tot 15 dB/km. Indien deze waaarde te hoog wordt (bijvoorbeeld boven de 60) dan lukt het vaak niet meer om alle informatie in de beschikbare "tonen" kwijt te raken, met als gevolg dat de modem opnieuw gaat "trainen" en de verbinding tijdelijk uitvalt.
Als ik kijk naar je topicstart: Hou je er ook rekening mee dat je er TCP/IP overheen stuurt en dus een overhead hebt van 20% die je ws. niet in je up/download meter ziet? Die overhead zit namelijk zo: TCP/IP: 8 bits, 1 stopbit en 1 databit = 10 bits, waarvan je er maar 8 tegelijk gebruikt. En laat 80% van 3000 nou precies 2400 zijn.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hij is leukThe_Eagle schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:45:
Als ik kijk naar je topicstart: Hou je er ook rekening mee dat je er TCP/IP overheen stuurt en dus een overhead hebt van 20% die je ws. niet in je up/download meter ziet? Die overhead zit namelijk zo: TCP/IP: 8 bits, 1 stopbit en 1 databit = 10 bits, waarvan je er maar 8 tegelijk gebruikt. En laat 80% van 3000 nou precies 2400 zijn.
maar dan zou je modem toch gewoon 3000 moeten aangeven, iig dat doet hij bij mij wel....
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Hij legt het ook niet helemaal correct uit.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:55:
the_eagle...
zou je het wat gemakkelijker uit kunnen leggen
Nu heb je een verbinding snelheid van 2400 kbit/s
Je zou op eerste gezicht verwachten dat je 2400/8 = 300 kB/s kun halen.
In de praktijk moet je de omrekening van kbit naar kByte/s niet als een factor 8 beschouwen, maar een factor 10.
In de praktijk haal je dus zo'n 240 kByte/s bij een verbinding van 2400 kbit/s
Dat is wat 'ie eigenlijk wil zeggen.
Met een 3 Mbit verbinding zul je dus in de praktijk (als je modem ook werkelijk die snelheid haalt) 300 kByte/s halen en niet 375 kB/s die je zou verwachten als je 3000/8 deelt.
ik heb ook de 510 en kan gewoon 8mbit halen, moet nu alleen wachten op nieuwe modem voor adsl2 om 12mbit te trekken
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Mbps is nog altijd Mbps, dus de start/stop-bits (van toepassing bij seriële communicatie) tellen ook mee als bits.The_Eagle schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:45:
Het heeft pas invloed op de omrekening van Mbps naar MBytes/s. Als er 10 bitjes voorbij vliegen, dan is er 8 databits (1Byte), 1 start en 1 stopbit (bij seriële communicatie) => dus 10 bitjes door een netwerkkabel is ongeveer gelijk aan 1 Byte. Deze overhead heeft niks met TCP/IP te maken.
Nu het invloed van encapsulatie in het lagenmodel:
- Men zet een TCP/UDP-header aan je databrokje.
- Men zet een IP-header erbij om je databrokje door de wondere wereld van IP-adressen te loodsen.
- Men zet erbij en vervangt regelmatig een Ethernet-header en Ethernet-trailer, deze zorgt ervoor dat het databrokje van netwerkkaart naar switch, van switch naar switch, van switch naar netwerkkaart,... kan gaan.
Dus er komt een lading bitjes erbij, daarom worden alle netwerkverbindingssnelheden in Kbps, Mbps, Gbps,... (aantal bits per seconde) uitgedrukt.
3000Kbps = 3Mbps
In praktijk kan je 3000Kbps door 10 delen => 300KBps.
[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 23-12-2005 00:08 ]
Wijkt de attenuation erg veel af bij de up- en de download, of kun je die niet afzonderlijk bekijken?Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:38:
het is in ieder geval minder als 50dB.
telnetsessie zei dat het 17 dB ongeveer was.
Hoeveel is de SNR? (de signaal-ruis-verhouding)
Indien die laatste te laag is, kan dat de snelheid ook nadelig beinvloeden.
Voor 3 Mbit down heb je een minimale SNR van 27 dB nodig. (12 bits per tone = 8 Mbit download, dus 1.5 bits per Mbit, dus 4.5 a 5 bits voor 3 Mbit. 18 dB voor de eerste 2 bits en dan 3 dB per extra bit)
ik heb dus ook zon soort probleem, hoor op 6 mbit te zitten maar ben nog trager als toen ik op 3mbit zat, Bij mij verschillen ze wel erg veel opeens,
Attenuation [dB] : down: 30.0 up: 13.5
Attenuation [dB] : down: 30.0 up: 13.5
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
ik heb uit andere posts vernomen dat het misschien wel aan mijn modem zou kunnen liggen.
Ik heb nu een speedtouch 510 met nieuwste firmware. Dit modem is ongeveer 1,5 jaar oud.
Ik heb het al eens direct op het isra punt aangesloten. Maar wederom geen succes.
Misschien dat het aan het modem ligt?
Ik heb nu een speedtouch 510 met nieuwste firmware. Dit modem is ongeveer 1,5 jaar oud.
Ik heb het al eens direct op het isra punt aangesloten. Maar wederom geen succes.
Misschien dat het aan het modem ligt?
Denk ook aan de kwaliteit van je koper lijntjes... als die erg slecht is kan dat ook van invloed zijn. (en inderdaad ook overspraak zoals eerder vermeld, erg veel mensen op dezelfde centrale enz.)
De plek waar je het vandaan download.....
Bijv. speedtests zijn nooit accuraat... IMHO
Daar kan je echt geen waarde aan hechten vind ik.
Wel leuk al die berekeningetjes.. maar dat is theorie.
Praktijk levert je het beste beeld.
maar inderdaad door 10 delen komt wel beter uit inderdaad.
Je modem lijkt me echt niet het probleem die moet dat makkelijk halen. (niet toevallig een kennisje wonen in de buurt met adsl om ff die modem om te wisselen? weet je dat ook meteen zeker)
Verder, als dat niks oplevert...
Ze verhogen wel steeds die abo's maarja et moet ook wel haalbaar zijn en daarbij je kosten blijven het zelfde.... Dus verliezen doe je dr niet op vind ik.
Anders is een downgrade misschien mogelijk? (als er al lagere abo's zijn)..
De plek waar je het vandaan download.....
Bijv. speedtests zijn nooit accuraat... IMHO
Daar kan je echt geen waarde aan hechten vind ik.
Je modem lijkt me echt niet het probleem die moet dat makkelijk halen. (niet toevallig een kennisje wonen in de buurt met adsl om ff die modem om te wisselen? weet je dat ook meteen zeker)
Verder, als dat niks oplevert...
Ze verhogen wel steeds die abo's maarja et moet ook wel haalbaar zijn en daarbij je kosten blijven het zelfde.... Dus verliezen doe je dr niet op vind ik.
[ Voor 22% gewijzigd door Sumuhtsop op 23-12-2005 14:48 ]
De meeste berekeningen hier geven allemaal bovengrenzen aan. Als de meetwaarden in de modem aangeven dat bijv de SNR lager is, dan weet je dat je met de huidige opstelling je abonnementsnelheid niet kunt halen en weet je dus ook wat je eventueel kunt aanpassen om te kijken of het beter kan worden.Postjuh schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:43:
[...]
Je verliest er wel op, want als je modem de snelheid niet kan halen, zul je ook geen stabiele verbinding hebben.Postjuh schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:43:[...]
Ze verhogen wel steeds die abo's maarja het moet ook wel haalbaar zijn en daarbij je kosten blijven het zelfde.... Dus verliezen doe je dr niet op vind ik.
[...]
Bij sommige modems kun je het modem wel zo instellen dat 'ie op een lagere snelheid verbinding maakt en zodoende wel een stabiele verbinding kan opzetten. (bijv max. tone-limit naar beneden schroeven)
Ik dacht dat de standaard procedure was dat als blijkt dat je na een snelheidsverhoging niet meegegaan bent vanwege de beperkte koperkwaliteit / capaciteit, je standaard in een lagere abbonnementsklasse terecht komt, met behoud van je oude snelheid.Postjuh schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:43:
Maar het kan zijn dat dat alleen bij bepaalde providers zo ingeregeld is.
ahh dat wist ik nietjoopv schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:19:
[...]
Ik dacht dat de standaard procedure was dat als blijkt dat je na een snelheidsverhoging niet meegegaan bent vanwege de beperkte koperkwaliteit / capaciteit, je standaard in een lagere abbonnementsklasse terecht komt, met behoud van je oude snelheid.
Maar het kan zijn dat dat alleen bij bepaalde providers zo ingeregeld is.
Onzin, mijn Speedtouch 510 v4 trained gewoon op 6000+/768 en haalt dat ook makkelijkVash schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:39:
Ik heb ook een speedtouch 510, bij mij zou die 3000 moeten zijn, maar ik geloof dat die speedtouch zo hoog gewoon niet aankan. Die van mij draait dacht ik ook op zo iets. (2 of 2.4 jah)
Ik zei dat ik het niet zeker wist, daarnaast zijn er idd verschillende versie's, zag ik op de website.
Weet iemand hier het verschil mee?
Daarnaast bedoelde ik met router ook meteen het modem gedeelte vervangen...
(ik wil namelijk nog even wifi neerhangen..)
Weet iemand hier het verschil mee?
Daarnaast bedoelde ik met router ook meteen het modem gedeelte vervangen...
Maar uit de vorige posts word niet echt duidelijk waar het nu aan zou kunnen liggen. Ik begrijp dat het aan een meer aantal factoren misschien wel zou liggen. Maar wat zijn die factoren?
- SNR te laagVerwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:23:
Maar uit de vorige posts word niet echt duidelijk waar het nu aan zou kunnen liggen. Ik begrijp dat het aan een meer aantal factoren misschien wel zou liggen. Maar wat zijn die factoren?
- attenuation te hoog (is vaak ook een maat voor de lengte van de kabel, maar het geeft in elk geval het signaal verlies weer)
- modem is niet in staat om die hoge snelheid te verwerken (indien het ook een router is, probeer het modem dan in bridge-mode te zetten)
- er zit een stoorbron op een bepaalde frequentie, waardoor bepaalde tonen niet gebruikt kunnen worden. Dit kun je ook krijgen door een geknikte kabel.
- ADSL-splitter zit niet voor de eerste telefoon op de lijn aangesloten.
- geoxideerde contactjes.
Zo zijn er nog wel wat meer mogelijke oorzaken, maar dit zijn de belangrijkste.
en deze oorzaken?.. zijn die allemaal op te lossen?..
of zijn aan sommige gewoonweg niks te doen??...
Oorzaken kan vanalles zijn en bij de meeste dingen heb ik ook al aangegeven wat de oorzaak kan zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:39:
en deze oorzaken?.. zijn die allemaal op te lossen?..
Zoals je waarschijnlijk weet (en anders ff de openingsposts van dit topic doorlezen: Ervaringen Demon DSL-Express # 18 ) bestaat het ADSL-signaal uit 255 frequentiebanden waarbij over elke frequentie een x-aantal bits verzonden worden.
Wanneer je modem opstart gaat 'ie alle kanalen testen om te kijken hoeveel bits er over verstuurd kunnen worden. Oftewel een meting om te kijken hoeveel ruis er op elk kanaal zit.
Normaal gesproken zal elk kanaal ongeveer evenveel bits per kanaal vervoeren.
Wanneer bepaalde kanalen (zie het als losse radiozenders die je via de kabel ontvangt, maar dan allemaal tegelijk) niet gebruikt kunnen worden, wil dat zeggen dat er dus of een storingsbron in de buurt zit, of dat er een knik of kabelbreuk in de bekabeling zit.
In de praktijk zal een dergelijke situatie er ook voor zorgen dat je verbinding instabiel kan worden, omdat de storing niet altijd gelijk is en het modem dus zou kunnen proberen er wat overheen te sturen.
Wanneer de attenuation-waarde (zo'n 10 dBm per km) veel hoger is dan wat je zou verwachten aan de hand van de geschatte afstand bij de postcode-check, kan het zijn dat de postcodecheck er naast zit (ik heb in een plaatsje in Friesland meegemaakt dat ze bleken op een hele andere centrale bleken te zitten, wat dus 5 km verder was) maar slechte koperkabels of aansluitingen kunnen die attenuation waarde ook flink opschroeven.
Als de Signaal-ruis-verhouding te hoog is, kan het ook zijn dat de splitter niet goed is, of dat er dus nog een telefoon/fax/modem/etc is aangesloten op de telefoonlijn voordat de splitter op de lijn is aangesloten, maar het kan dus ook heel goed zijn dat je een geschakelde voeding naast je splitter of modem hebt liggen, of dat er meer ADSL-gebruikers in dezelfde telefoon-lijn-bundel vanaf de centrale zitten.
Die kun je gewoon uitlezen in je modemVerwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 01:09:
oke nu begrijp ik het .... maar hoe meet ik de signaal ruis verhouding ???
het heet dan vaak SNR
Zo op het eerste gezicht is de SNR veel te laag (6 dB)
Verander in je commando eens "near" door "far" om te kijken welke data ze aan de andere kant van de lijn rapporteren.
Verander in je commando eens "near" door "far" om te kijken welke data ze aan de andere kant van de lijn rapporteren.
dit zijn de waardes aan de andere kant van de lijn.
Zou het hier dus aan kunnen liggen dat me kabels verrot zijn ofso?
Ik gebruik gewone platte telefoonkabels.
Mischien ben ik simpel maar wat zegt de helpdesk ervan?
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
ik heb xs4all al gebeld.. maar die verwijzen me door naar KPN, en KPN zegt dat ik moet wachten tot 28 december. Maar vrienden en kennisen van me zitten al wel op de nieuwe snelheid en hebben de snelheden goed in he modem staan. En zitten ook op de zelfde wijkcentrale als mij. Ligt het dan misschien toch aan de bekabeling?.. ik gebruik platte telefoonkabels.
Verwijderd
Zoals al eerder voorgesteld, probeer eens ff een ander modem zodat je zeker weet dat het daar niet aan ligt. Had zelf ook slechte SNR waarden na de upgrade met m'n ST510v4, met een nieuw modem waren mijn problemen opgelost.
Ruis is vaak iets wat aan jouw kant van de lijn zich voordoet. De attenuation is namelijk niet echt schokkend hoog ofzo.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:35:
[afbeelding]
Ik zou dus kijken of je splitter als eerste op de lijn is aangesloten en of er mischien een appraat in de buurt van je modem of telefoonlijn ligt wat zou kunnen storen. Denk hierbij aan een geschakelde voeding.
Het zou echter dus ook goed kunnen dat je buren (die op dezelfde bundel telefoondraden zitten) ook ADSL hebben.
Vervangen, flatcable is troep om een ADSL signaal eroverheen te sturen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:14:
ik gebruik platte telefoonkabels.
Het is niet 'de andere kant van de lijn'. Dat is je upstream en dus dezelfde lijn gwoon alleen verkeer wat de andere kant op gaat. En daarvan gebruik je gewoon niet 100%.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:35:
[afbeelding]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Inderdaad, als mijn modem met een heel kort telefoon kabeltje aansluit in de meterkast dan is mijn snelheid lager dan als ik het modem twee verdiepingen hoger aansluit via een UTP kabel.Francis schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:31:
[...]
Vervangen, flatcable is troep om een ADSL signaal eroverheen te sturen.
Ik heb overigens precies hetzelfde probleem als TS. Het maffe is dat net na de snelheidsverhoging m'n modem wel constant 3000kbit aangaf, sinds een paar dagen is het ineens prut.
van de upstream heb je 72% van het technisch haalbare in gebruik. De rede dat je niet meer gebruikt, is jou abonement. Dit is dus in orde.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:35:
[afbeelding]
Bij jou plaatje van Downstream staat dat je 100% van het haalbare gebruik. Hier wil jou abonement waarschijneljik meer gebruiken dan het mogelijk is. Hier is dus iets fout.
Waneer jou downstream niet goed is zit er aan jouw zijde iets mis. De meest waarschijnelijke rede is de bekabeling bij jou. Probeer eens het modem rechtstreeks op het isra punt aan te sluiten zonder splitter, en bijvoorkeur niet met platte kabels. Waneer je niet ander hebt, gebruik dan korte stukjes en leg de kabel los (niet opgerold).
waneer je het modem hebt aangesloten, lees dan weer de downsteam uit. (pc ook mee neemen ;-) )
ps: welk modem gebruik je?
Ik wil het eigenlijk niet doen maar
LE-ZEN!!!!!
wat een onzin, ik heb zelf 6,2 mbit na de upgrade van kpn met een 510, de router moet zelfs ADSL2 speeds aankunnen, en aan de firmware ligt het ook niet, waarschijnlijk heeft hij slechte omstandigheden met de verbinding van de centrale naar zijn huisVash schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:39:
Ik heb Planet standaard (3000-512) en down met 320KBps en up met 54KBps (Zit net geen 1300m van de centrale af)
Ik las in de krant vanmiddag dat 70% van de mensen niet de beloofde download snelheden kregen die beloofd waren. bij XS4ALL had 2x% van de klanten daar last van volgens een onderzoek.
Ik las in de krant vanmiddag dat 70% van de mensen niet de beloofde download snelheden kregen die beloofd waren. bij XS4ALL had 2x% van de klanten daar last van volgens een onderzoek.
okeej nu heb ik het direct op het isra punt aangesloten. Telefoon werkt niet.
SNR is nu wel met 0.5 omhoog gegaan.. Dus we boeken vooruitgang
SNR is nu wel met 0.5 omhoog gegaan.. Dus we boeken vooruitgang
De vraag is eigenlijk op welke snelheid verbindt je modem? Als dat gewoon de abonnements snelheid is maakt het niet uit dat het 100pct is toevallig.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
lees het hele topic ff door
. dat is nu juist het probleem.
Hij connect maar op lagere snelheid. maar 2400 en soms een keertje
hoger. terwijl ik 3000 moet hebben.
Hij connect maar op lagere snelheid. maar 2400 en soms een keertje
hoger. terwijl ik 3000 moet hebben.
Verwijderd
Inderdaad,....en de ongelukkigste klanten zijn die van UPC...! (vraag me af waarom ze nog niet failliet zijn..Krizzie schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:53:
Ik heb Planet standaard (3000-512) en down met 320KBps en up met 54KBps (Zit net geen 1300m van de centrale af)
Sinds kort is mijn provider (HCCNet) overgenomen door XS4ALL en mijn snelheid verhoogd van 1,6 naar 3,0 Mbps.
Na diverse metingen via Speedtest.nl en Nuria kwam ik uit op een downsnelheid van 2,4 Mbps.
Ik weet dat het geen 3,0 is maar ben tóch tevreden..! Bedenk wel dat je deze snelheidsverhoging hebt gekregen zónder prijsverhoging..!
Het is nog altijd 80 % van de theoretische snelheid èn 53,33 % snelheidsverhoging..!!
Al met al ben ik dus tevreden,...........fijne feestdagen allemaal..!!
kijk dan zou ik ook tevreden zijn jah. Maar KPN beloofd mij wat. Maar ze kunnen het
me niet geven. En dat vind ik wel een beetje jammer. Ik denk dat meerdere mensen
dit vinden
me niet geven. En dat vind ik wel een beetje jammer. Ik denk dat meerdere mensen
dit vinden
Verwijderd
Jawel,....ik begrijp je standpunt ook wel en het is idd onacceptabel als KPN niet het beloofde kan geven.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:30:
kijk dan zou ik ook tevreden zijn jah. Maar KPN beloofd mij wat. Maar ze kunnen het
dit vinden
Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat ik wèl tevreden ben ondanks de lagere beloofde snelheid, omdat ik simpelweg niet verwacht dat ik precies de theoretische snelheid krijg;.....die is nl. afhankelijk van te veel factoren. Daarbij komt ook nog dat mijn snelheid 2x gratis is verdubbeld......
Voornamelijk uit dankbaarheid heb ik dus daarom niks te klagen,.........(afkloppen..)
inderdaad. Ik lees net in het topic snelheidsverhoging KPN, dat een nieuw modem ook kan schelen. Ik ga dit eens proberen, en post dan de resultaten. Dit zal overigens na de feestdagen pas zijn. rond de 28/29ste
Nou ik dus een nieuw modem gehaald ... want in me speedtouch heb ik zoveel lopen ****** dat de software er ineens uit was
.. en kreeg hem dus niet meer opgestart. power lampje blijft oranje knipperen
.. ik dus een sitecom modem/router gehaald. en jah hier doet die het wel goed.. SNR is rond de 28 dB down. Dus lag niet aan de bekabeling maar aan een verotte speedtouch :P:P..
Sorry, maar KPN kan er weinig aan doen als er iets aan jouw kant verkeerd zit. Ik heb het meegemaakt bij 't studentenhuis van m'n vrienden. Constant verbroken verbinding met 't kabelmodem. Bleek dus later dat er voor 't nieuwe splitter noge en stuk brakke kabel en een oude splitter zat.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:30:
dit vinden
https://niels.nu
kpn belooft die snelheid aan niemand he?Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:30:
dit vinden
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1