Toon posts:

[XP] Decodeerfout Windows XP Mediacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat ik in de goede Topic zit, anders hoor ik het graag.

Op mijn PC heb ik windows XP Mediacenter als besturingssysteem.
Ik heb XP opnieuw geïnstalleerd, maar nu krijg ik bij het opstarten van Windows Mediacenter de melding "Decodeerfout, De videorecorder functioneert niet goed of is niet goed geïnstalleerd".

In apparatenbeheer lijken alle apparaten goed geïnstalleerd te zijn. Ook heb ik de laatste updates binnengehaald.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem op kan lossen?

Alvast bedank.

Gr. Reinier

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 18:42

Acheron

updatepack.nl

Heb je een legale versie van Media Center? Ik ben bang van niet :|

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Relevant? Nee.

Welke DVD decoder gebruik je? Heb je al eens een andere geprobeerd? Ik heb goede ervaringen met de DScaler DVD decoder :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42
hp38guser schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:34:
Heb je een legale versie van Media Center? Ik ben bang van niet :|
Mag je mij vertellen wat het verschil is tussen een legale en een illegale versie.

TS:
Decoderfout wijst erop dat je geen MPEG2-decoder geinstalleerd hebt, welke vereist is voor TV kijken en DVD's afspelen. Cyberlink PowerDVD 6 en Intervideo WinDVD 6 of 7 zijn goede decoders, maar ook Nvidia's MPEG2 codec is goed te noemen

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de eerste keer dat ik gebruik maak van dit Forum, maar ik moet zeggen dat er snel gereageerd wordt en dat is uiteraard zeer prettig. Alvast bedankt daarvoor.

Ik heb een legale versie. Het systeem was kant en klaar en er zat een recovery cd bij.
Ik neem aan dat ik dan ook op een van de schijfjes zo'n decodeer mogelijkheid kan halen???
Kunnen jullie daarover iets zeggen, of waar ik anders een kan downloaden?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:42:
Dit is de eerste keer dat ik gebruik maak van dit Forum, maar ik moet zeggen dat er snel gereageerd wordt en dat is uiteraard zeer prettig. Alvast bedankt daarvoor.

Ik heb een legale versie. Het systeem was kant en klaar en er zat een recovery cd bij.
Ik neem aan dat ik dan ook op een van de schijfjes zo'n decodeer mogelijkheid kan halen???
Kunnen jullie daarover iets zeggen, of waar ik anders een kan downloaden?
Zit er dvd-afspeel-software bij? (windvd of iets dergelijks)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken, maar voorlopig kan ik niets vinden.
Heb je enig idee of er een losse cd bij moet zitten of staat dat programma op dezelfde cd als XP?

Verwijderd

dat moet een losse cd zijn, zit niet bij xp.
windvd oid zit meestal gratis bij je dvd speler als cd.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Acheron
  • Laatst online: 03-08 18:42

Acheron

updatepack.nl

mad-dog schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:38:
[...]

Mag je mij vertellen wat het verschil is tussen een legale en een illegale versie.

TS:
Decoderfout wijst erop dat je geen MPEG2-decoder geinstalleerd hebt, welke vereist is voor TV kijken en DVD's afspelen. Cyberlink PowerDVD 6 en Intervideo WinDVD 6 of 7 zijn goede decoders, maar ook Nvidia's MPEG2 codec is goed te noemen
Waarschijnlijk toch te snel tot deze conclusie gekomen. Sorry voor de beschuldiging.
Wel vreemd dat Microsoft geen MPEG2 decoder meelevert met MCE. Als groot bedrijf zouden ze de licenties zeer goedkoop kunnen bemachtigen om in ieder geval in Windows MCE te kunnen implementeren.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ooit eens gelezen dat een MPEG2 licentie 2 dollar kost, maar blijkbaar vind Microsoft dit te duur.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link. Met deze codec is het gelukt, het beeld is nu goed, maar het geluid komt slecht door en vertraagd. Weet je waar dit mogelijk aan kan liggen?

Gr. Reinier
Pagina: 1