Toon posts:

NAT probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een hele lange tijd een kabel modem, met daaraan een router gehad en dat heeft altijd prima gewerkt. Gisteren wilde ik een andere router proberen, die ook wireless access had. Ik kreeg internet niet aan het werk dus ik had er al gauw genoeg van en switchte weer terug naar mijn oude router... Dit leek weer vlekkeloos te lopen.

Toen ik die nieuwe router inplugde, kreeg ik op mijn pc (XP Home) een melding van een nieuw apparaat (NAT).

Vandaag wilde ik een bestandje sturen via Skype en kwam ik erachter dat mijn snelheid 2kb/s was, waar hij normaal ruim 500kb/s was! Bij de info stond dat het waarschijnlijk te maken had met NAT settings. En in mijn bittorent client krijg ik de melding NAT-error!

Hoe kan ik dit verhelpen zodat mijn systeem weer vlekkeloos kan lopen met mijn oude router?

Verwijderd

Nou kijk, als je een nieuwe router inplugt moet je natuurlijk wel weer portforwardings instellen. Zie de portforwarding FAQ hoe je dit moet doen. Je zit namelijk in een lokaal netwerk, en deze lokale adressen worden niet over het Internet gerouteerd. Een computer van buiten weet dus niet waar hij zijn pakketjes moet bezorgen, en dat stel je in dmv portforwarding op je router. Pakketjes die op een bepaalde poort binnenkomen worden dan bezorgd bij de pc waarnaar je die poort geforward heb.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
^ Inderdaad je portforwardings nakijken. Misschien zijn ze er wel, maar is het ip van je pc veranderd na een aflopende DHCP lease of zo. :)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ip wordt automatisch toegewezen.. En de instellingen lijken op mijn router niet veranderd. Volgens mij is het iets op mijn PC?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zeg datn expliciet dat je gezien heb dat je port forwards kloppen met het ip dat je _nu_ is toegewezen. Je moet echt iets minder vaag zijn, dit schiet niet op.

{signature}