Toon posts:

Mail verstuurd vanaf website komt niet aan in Tiscali-accoun

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website draaien die mij via sendmail automatisch een mailtje moet sturen als er bijvoorbeeld iemand iets toevoegt aan het gastenboek e.d.

Het rare is nu dat ik die mailtjes niet ontvang op mijn tiscali-account die ik heb opgegeven als de account die de mailtjes moet ontvangen. Als ik instel dat de mailtjes naar een andere account (bij wanadoo) moeten gaan, komen die mailtjes wel aan.

De website in kwestie wordt gehost bij hostingdiscounter (tiscomhosting). Het enige wat ik zelf kan verzinnen, is dat tiscali mailtjes afkomstig van hostingdiscounter blokkeert, bijv. vanwege spam of zo. Of ligt er iets anders veel meer voor de hand? Ik ga de helpdesk van tiscali nog wel bellen, maar ik denk dat ik hier wat meer expertise kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
O ja, mijn spamfilter op mijn tiscali-account staat helemaal uit, dus daar kan het niet aan liggen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Tiscali mailservers accepteren geen mail als deze niet volledig aan de standaard voldoen. En juist fora, gastenboeken, nieuwsbriefverstuurders etc willen nog wel eens fouten maken met afzender adres, iedereen in BCC en fouten maken hier.

Dan is het niet zo zeer dat het niet aan komt, maar dat het niet geaccepteerd wordt en retour afzender gaat. De verzender krijgt dan ook altijd een bericht en zal jou moeten berichten. Al doen de mailscripts van gastenboeken en fora dit vaak niet helaas.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord! Dat zou wel balen zijn als Tiscali inderdaad strakkere regels hanteert dan zo'n beetje de meeste andere providers in Nederland. Ik heb het ook nog even voorgelegd aan de helpdesk van Tiscali en ik word daarover teruggemaild door iemand die er verstand van zou hebben. Ik meld mijn bevindingen op het forum.

Verwijderd

Topicstarter
En dit wist de postmaster mij te melden:

<begin>
Er wordt o.a. gecontroleerd of vastgesteld kan worden of een verzonden
email bericht inderdaad van een betrouwbare mailserver verzonden werd.
Hierbij wordt niet het in technisch opzicht wat verouderde commando
verify gebruikt. In plaats hiervan wordt bij de in de mailserver die
verantwoordelijk is voor het maildomein (wat achter het @ staat) na
gegaan of email voor het gebruikte afzender adres geaccepteerd wordt.

Meer technisch uitgelegd : De in de MX-record van het betreffende domein
genoemde mailservers dienen email via een telnet (smtp sessie) mail
from: <> accepteren voor rcpt to : "afzender.adress"

Dit klopt er niet in uw mailheader:

Return-Path: <apache@web01.tiscomhosting.nl>

Wij kijken naar de returnpath. Voor @web01.tiscomhosting.nl is geen
mailserver aanwezig, want er is een leeg MX record. Hierdoor kunnen wij
niet controleren of dit adres bestaat, en wordt email dus niet
aangenomen.

Wellicht kunt u de return-path in uw PHP script aanpassen naar een
bestaand adres.
<eind>

Die laatste tip ga ik dus eens proberen...

bjck had het dus bij het rechte eind. Maar ja, je wordt natuurlijk ook niet zomaar moderator!