Asus GeForce N6600 TD Probleem

Pagina: 1
Acties:

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 15:09
Hey,

Mijn broertje heeft vanmiddag een nieuwe videokaart gekocht.
Ik heb hem geholpen met inbouwen maar toen we de voeding kabel achter in de PC staken begon de videokaart te piepen.
Ik schrok hier nogal van want ik wist niet dat er een pieper opzat :P ik dacht dat het een spoel was ofzo.
maargoed, het vreemde is dus dat ik alleen nog maar de voedingkabel in de voeding gestoken heb en dat ding begint al te piepen, de pc staat dus nog niet eens aan.
We hebben ook alle Hardeschijven en cdrom spelers etc. losgekoppeld, maar dit hielp niks.
En uiteraard heb ik natuurlijk de voeding kabel van de videokaart zelf aangesloten.
Nu is mijn vraag dus, hoe kan dit en hoe is dit op te lossen ?

We hebben nu van videokaart geruild, ik heb nu dus zijn nieuwe N6600 TD in mijn pc, en hij mijn FX5900XT.
Zijn systeem specificaties zijn:

Mobo: Epox 8RDa+
Processor: AMD Athlon XP 1600+
Memory:2x256 MB DDR PC 2700
Voeding: 300 watt

Het moederdbord is dus al redelijk oud geloof ik.

P.S: Zit er een groot verschil tussen de GeForce FX5900XT en de N6600 TD ?

Bedankt voor de reacties alvast!

• megatronic
een kickje dan maar ?

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

ik vind het maar vaag, piepjes op een graka is beetje vaag, weet je zeker dat het niet de koeler is ofzo, anders gewoon omruilen dat is de makkelijkste oplossing

overigens ja er is groot verschil tussen 6600 is way beter

For we are many

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Je hoort iets in de computer te installeren, als deze uitstaat en de stekkers zijn ontkoppeld. Ik denk dat je dit niet gedaan hebt, of wel? Maar goed als ie piept moet je er gewoon mee naar de winkel gaan, die zullen hem dan wel omruilen voor een andere.

• megatronic
The__Virus schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:11:
Je hoort iets in de computer te installeren, als deze uitstaat en de stekkers zijn ontkoppeld. Ik denk dat je dit niet gedaan hebt, of wel? Maar goed als ie piept moet je er gewoon mee naar de winkel gaan, die zullen hem dan wel omruilen voor een andere.
ja dat snap ik :P
dat heb ik dus ook wel gedaan, maar om de pc aan te zetten moet de voeding kabel erin en dan begint dat ding dus te piepen, dan heb ik nog niet eens op de aanknop gedrukt.
het is dus echt puur alleen de voeding die aanstaat en andere voedingen hebben we ook geprobeert, dit maakt niks uit.

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

je zou bijna dan gaan denken dat hij je voor iets wilt waarschuwen

For we are many

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Bij mijn epox bord ook socket 8rgm2i is afgeleide van jouw bord, is er met een hardwareverandering ook wel eens een piep.

Bij mij heplt het om de power knop aan te zetten als de kabel er uit is met de voeding aan en een keer uit, als dit niet helpt, voedingsstekker erin en powerknop aan met de voeding uit voor een seconde of 10. Dit werkt bij mij vaak, maar kijk eerst of alles goed in de (agp) sloten zit, en alle andere contacten ook goed zitten. Vaak is bij een hardwareverandering een reset van de bios, ook niet verkeerd. Dus dit kan hem ook zijn, ik hoop je hiermee geholpen te hebben.

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

• megatronic
Farmerpeter schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:14:
Bij mijn epox bord ook socket 8rgm2i is afgeleide van jouw bord, is er met een hardwareverandering ook wel eens een piep.

Bij mij heplt het om de power knop aan te zetten als de kabel er uit is met de voeding aan en een keer uit, als dit niet helpt, voedingsstekker erin en powerknop aan met de voeding uit voor een seconde of 10. Dit werkt bij mij vaak, maar kijk eerst of alles goed in de (agp) sloten zit, en alle andere contacten ook goed zitten. Vaak is bij een hardwareverandering een reset van de bios, ook niet verkeerd. Dus dit kan hem ook zijn, ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
hey,

ook dit hebben we allemaal geprobeert en gecontroleerd maar zonder resultaat.
en het gekke is dat hij in mijn pc gewoon prima werkt, geen beeps etc.

Mijn systeem specyficaties zijn:

Mobo: Asrock P4i65PE
Processor: Intel Pentium 4 2,8mhz (northwood) HT 800mhz FSB 512 MB Cache
Voeding: 300 watt

als het niet op te lossen is dan ruilen we gewoon van videokaart en betaal ik bij

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
ik heb deze videokaart ook, en als je het boekje even leest (als tie van Asus is tenminste) staat er dat je een extra molexje moet aansluiten op de graka ;)

• megatronic
Noob-Saibot schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:10:
ik heb deze videokaart ook, en als je het boekje even leest (als tie van Asus is tenminste) staat er dat je een extra molexje moet aansluiten op de graka ;)
en als jij dan ff et topic goed leest, lees je dat ik dat al gedaan heb :P

• megatronic
pleur maar een slotje op dit topic, m'n broertje en ik ruilen gewoon van videokaart en ik betaal zo'n 50 euri bij
Pagina: 1