Toon posts:

Nero 7 buffer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees al jaren het forum hier op tweakers en dit is dan mijn eerste post. :+
Ik ken de spelregels en weet dat je eerst zelf moet zoeken alvorens vragen te stellen. Nou, ik heb gezocht en gezocht maar kon geen bevredigend antwoord vinden. Wel is mijn vraag al meerdere keren aan bod geweest.

Mijn probleem. Tijdens het branden van DVD's met Nero 7 flikkert het lampje van mijn DVD brander. Buffer loopt kortstondig leeg en weer vol en de brander gaat weer verder. Uiteraard hebben de nieuwere branders buffer underrun protection en het brandproces verloopt verder ook succesvol, maar toch heb ik zo nu en dan fouten bij het afspelen van de DVD+R op mijn standalone DVD speler. Ik vraag mij dan ook af of er zo nu en dan toch iets fout gaat? :?
Ik bezit drie drives (NEC 3500A, NEC 4550 en de Pioneer DVR 110) die alledrie hetzelfde probleem laten zien! De laatste twee drives heb ik momenteel geinstalleerd. Pioneer op primair master en Nec op secundair master.

DMA is geactiveerd en Windows XP SP2 is schoon geinstalleerd. Er zijn verder geen andere progs actief, processor belasting is slechts 3%, virusscanner en schermbeveiliging staan uit.
Mijn systeem is krachtig en snel genoeg om zonder buffer underruns een DVD+R te branden. (2x Seagate 200GB Sata Raid0, 2 GB werkgeheugen, 3 Ghz P4). Bovendien brand ik de schijfjes (Officieel Ritek DVD+R 4x) met de laagste snelheid van 2.4x speed.

Heeft een van jullie tweakers een idee hoe ik die buffer uderruns kan voorkomen?
thx :)

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Paar dingen. Media kunnen een rol spelen, dus probeer het met Verbatim of Taiyo Yuden. Harde schijf defragmenteren wil ook wel eens helpen.
Verder is Nero niet ideaal om video-dvd's te branden. De veiligste manier is: eerst de image recorder in Nero gebruiken en dan het geproduceerde nrg-imagebestand branden met Dvd Decrypter. Omdat je dan 1 groot bestand continu brandt, en niet een verzameling kleine bestandjes, zul je niet van die schommelingen in de buffers zien.

Verwijderd

Topicstarter
OK. Dat ga ik dan eens proberen met Dvd Decrypter (of ImgBurn ?). Ik had al niet zoveel vertrouwen (meer) in Nero met het branden van DVD's.
Media (Officieel Ritek DVD+R 4x) is volgens mij wel in orde. Is getest met de NEC 3500A en de Pioneer A109 met goede resultaten.

Bedankt :)