Toon posts:

Dell C800 Bios Password resetten

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik hier goed zit om deze vraag te stellen:

Ik heb onlangs een tweedehands Dell C800 gekocht. Hij werkt perfect, alleen is er een probleempje mee: er zit een admin wachtwoord op de bios. De gene van wie ik de laptop heb gekocht weet het wachtwoord ook niet.

Ik heb via een zoekactie op google al het een en ander aan mogelijke oplossingen gevonden:

- De BIOS updaten:
Ik heb een upgrade gedaan van versie A17 naar S20, bij het opstarten krijg ik netjes de nieuwe bios te zien, maar ik kan nog steeds niet inloggen, want het password zit er nogsteeds op.

- KillCMOS draaien:
Gedownload en gestart, de bios werd keurig gereset, bij het opstarten was de tijd 0:00, datum terug naar default enz. maar het wachtwoord zat er nog op.

- Resetknop op het moederbord:
Ik heb de laptop enigsinds opengeschroefd maar kan geen resetknop vinden op het moederbord.

- BIOS batterij verwijderen
De batterij verwijderen heeft geen zin gehad. Zoals ik op internet heb gelezen klopt dat ook, want het wachtwoord wordt in een aparte ROM opgeslagen.

- De securityrom opblazen door kortsluiting te maken
Uit angste dat ik mijn laptop permanen beschadig, wil ik dit als laatste redmiddel gebruiken.

-Masterkey bij Dell aanvragen
Dell geeft die alleen als je een servicetag kan opgeven, en die sticker is niet meer leesbaar. Dus dat werkt ook niet!

Heeft iemand een idee om het wachtwoord te reseten?

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07-2025

marrik

Live long and prosper

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:02:
...

-Masterkey bij Dell aanvragen
Dell geeft die alleen als je een servicetag kan opgeven, en die sticker is niet meer leesbaar. Dus dat werkt ook niet!
Je kunt je servicetag laten uitlezen op de Dell support website: FindMyServiceTag

Marrik

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 20:45

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Er zijn manieren om die BIOS te resetten, helaas loopt dat bij Dell meestal uit op het totaal uit elkaar gooien van de laptop, en een chip kortsluiten.

Is een "heidens" karwei, maar wel te doen imho....

Powered By C8H10N4O2

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Staat er behalve de vraag om een bios paswoord niet nog een code in beeld?

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Misschien kan dit helpen? BIOS-passwords.doc

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
marrik schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:10:
[...]

Je kunt je servicetag laten uitlezen op de Dell support website: FindMyServiceTag
THnx, die link had ik echter ook al gevonden. Een van de redenen dat ik de bios inwil is omdat de onboard LAN uitstaat. Dus ik kan niet met de laptop het internet op om deze pagina te bezoeken.
Kluk-Kluk schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:14:
Er zijn manieren om die BIOS te resetten, helaas loopt dat bij Dell meestal uit op het totaal uit elkaar gooien van de laptop, en een chip kortsluiten.

Is een "heidens" karwei, maar wel te doen imho....
Dat klopt, daar heb ik ook al tekeningen van gevonden. Maar zoals ik al in mijn startpost zette ben ik nogal onhandig en bang dat ik de laptop sloop, dus dit wil ik echt als laatste redmiddel gebruiken. Ik hoopte een andere oplossing te vinden.
Pixal schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:47:
Staat er behalve de vraag om een bios paswoord niet nog een code in beeld?
Nee alleen de BIOS versie wordt genoemd.
Doorgelezen. Het standaard resetten van de BIOS zoals in deel 1 van het document wordt genoemd werkt niet, deel twee gaat over het kortsluiten van een chip... dat probeer ik dus juist te voorkomen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had dit ook een keer gehad, alleen kwam dit door me ouders die er in hadden lopen kutten.

Ik heb wel iets, maar denk niet dat GoT dat soort dingen goedkeurd.

Probeer een wlan kaartje te regelen en ga op zoek naar een open xspoint als je er zelf geen hebt, kan je vanuit daar je servicetag regelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 08:42:
Ik had dit ook een keer gehad, alleen kwam dit door me ouders die er in hadden lopen kutten.

Ik heb wel iets, maar denk niet dat GoT dat soort dingen goedkeurd.

Probeer een wlan kaartje te regelen en ga op zoek naar een open xspoint als je er zelf geen hebt, kan je vanuit daar je servicetag regelen :)
Heb je even een mailtje gestuurd!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ook het tooltje van ThaNetRunner heeft geen effect, nog andere iedeeen iemand?

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07-2025

marrik

Live long and prosper

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 08:38:
THnx, die link had ik echter ook al gevonden. Een van de redenen dat ik de bios inwil is omdat de onboard LAN uitstaat. Dus ik kan niet met de laptop het internet op om deze pagina te bezoeken.
Extern netwerkkaartje?

Marrik

Pagina: 1