Clipje PCI-e van moederbord afgebroken.

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:38

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
Het cllipje/ klemmetje van mijn PCI-e slot, die over de videokaart heen komt is van het moederbord/ slot afgebroken. ( http://www.unitycorp.co.j...m-s939/im_a8n-e/a8n-e.jpg )

(Het is het witte klemmetje van de PCI-e)

a: Is dit erg? Of kan ik gewoon doorgamen als de videokaart stevig zit.

b: Zijn die clipjes los te koop of te vervangen?

c: Of moet ik nu een nieuw mobo kopen? :?

TNX. O+

[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 22-12-2005 19:41 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

a niet zo handig, maar is niet van levensbelang
b voor zover ik weet niet...
c nee hoor, maar wel rustig aan met je videokaart..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gewoon kijken dat je kaart stevig vast zit maar draai het schroefje niet te ver aan omdat hij anders vanachter een beetje uit het slot kan wippen. Zorg er ook voor dat je niet te bruusk met je kast omgaat en kijk af en toe even na of de kaart nog goed in het slot steekt.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
Mja, ik laat hem wel gewoon zitten en kom er niet meer aan. ;)
Meestal hou ik een moederbord toch maar een jaartje ofzo, en deze heb ik alweer 4 of 5 maanden.

De videokaart zit erg stevig, dus ik denk dat het wel goedkomt, maar ja, tis wel ff schrikken.
En hij is niet meer te verkopen of in te ruilen.

Maar goed; iig bedankt voor de geruststellende reply's. :Y)

Edit: ik denk dat ik die Arctic Silencer nu wel kan vergeten voorlopig, en het (zwaar) OC-en van de kaart dus ook. Die dingen zijn loodzwaar, dus dat doe ik maar niet meer. Straks breekt de zooi af.

Jammer. ;(

[ Voor 29% gewijzigd door Format-C op 22-12-2005 19:56 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak een tie-wrap en maak die kaart gewoon vast aan het slot. Dat werd vroeger zat gedaan bij AGP sloten die geen retention dingetje eraan hadden. Dus dat kan prima :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Terw_Dan schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:59:
Pak een tie-wrap en maak die kaart gewoon vast aan het slot. Dat werd vroeger zat gedaan bij AGP sloten die geen retention dingetje eraan hadden. Dus dat kan prima :)
Een AGP slot zit vrij dicht op het moederbord gesoldeerd hoor, daar krijg je nooit een tie wrap tussen ;)
Zelfde gaat op voor een PCI-E slot. De enigste uitzondering is als er nog een deel van het clipje overblijft.

[ Voor 13% gewijzigd door Admiral Freebee op 22-12-2005 20:02 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
Het "klotene" is, dat ik de onderkant van de kaart niet kan zien, en dus ook niet goed kan zien waar ik die tie wrap moet plaatsen. Het coolertje zit ervoor. Dan moet ik het op de "tast" doen, en dat gepriegel lukt me niet (denk ik). :X

Maar ja, mocht de kaart gaan verplaatsen of problemen gaan geven moet ik dat idd maar proberen. Ik laat het eerst maar ff zo.

Bedankt voor de tip trouwens.

@ Admiral: er zit nog wel een stukje clip aan, alleen haal ik de kaart nu niet meer los om te kijken hoeveel er nog aanzit; hij zit nu redelijk "goed" vast weet je.

[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 22-12-2005 20:06 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:29
Van mij is ook afgebroken op mijn A8N SLI Delx. Heb het geprobeerd terug te lijmen, maar dat mocht niet baten. Boeit niks of het eraf is of niet, het is alleen ter versteviging.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
Misschien is het iets voor ASUS om er eens naar te kijken: die dingetjes zijn erg dun en zwak imho. Die mogen ze wel wat steviger maken. B)

-Klopt het trouwens dat er op een DFI-LP-NF4-SLI-DR mobo helemaal geen clipjes zitten?

http://www.tomshw.it/guid...P-NF4-SLI-DR-boardbig.jpg

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Alleen heel goed uitkijken als je naar lanparty's gaat..

• Admiral Freebee
  • Niet online
RappieRappie schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:20:
Misschien is het iets voor ASUS om er eens naar te kijken: die dingetjes zijn erg dun en zwak imho. Die mogen ze wel wat steviger maken. B)

-Klopt het trouwens dat er op een DFI-LP-NF4-SLI-DR mobo helemaal geen clipjes zitten?

http://www.tomshw.it/guid...P-NF4-SLI-DR-boardbig.jpg
Zijn die achterste uitsteekseltjes geen clipjes die je kan omkantelen als je de kaart in het slot steekt?

offtopic:
Jezus wat een jumpers op dat moederbord zeg. Moet je die allemaal omschakelen als je naar SLI modus wilt overstappen? :X Dan ben je wel even bezig en zeker als je moederbord nog in je kast zit.

Verwijderd

bij mij is ook afgebroken. eerst wou de video kaart niet goed vast, heb ik toch voor elkaar gekregen om die videokaart een beetje strak aan te spannen met die sleuf, en hij blijft op zijn plaats.

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:00

jpiwf

licenced pepernootaddict

Admiral Freebee schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:48:
[...]
offtopic:
Jezus wat een jumpers op dat moederbord zeg. Moet je die allemaal omschakelen als je naar SLI modus wilt overstappen? :X Dan ben je wel even bezig en zeker als je moederbord nog in je kast zit.
offtopic:
ziet ernaar uit het maar 6 rijen aan elkaar geplakte jumpertjes zijn, valt wel mee dus

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 13:06
Ik heb die clipjes altijd open staan. anders gaan de kaarten er niet gemakkelijk in of uit. Verders als je de kaart zelf goed vast schroeft in je kast is er niks aan de hand.

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:01:
[...]

Een AGP slot zit vrij dicht op het moederbord gesoldeerd hoor, daar krijg je nooit een tie wrap tussen ;)
Zelfde gaat op voor een PCI-E slot. De enigste uitzondering is als er nog een deel van het clipje overblijft.
Waren gewoon AGP poorten die een lipje achter aan hadden, daar kon je makkelijk een tie wrap doorheen halen. De oudere modellen hadden dat lipje dan weer niet.

• scorenborgo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06-2025
Ik heb het probleem met hetzelfde type moederbord gehad.
Hij blijft er wel perfect om zitten. Het is alleen niet netjes.
Maar moet zeggen dat dit een slecht systeem is van asus, heb het nog niet eerder gehad en hij was ook zo afgebroken.
Pagina: 1