Toon posts:

Internet delen via draadloze netwerk kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb sinds kort een laptop met draadloos internet. Nu heb ik al een router en compleet bedraad netwerk. Nu zat ik me af te vragen of het mogelijk is om via 1 draadloze pci kaart het internet te delen zodat ik met men laptop over kan internetten. Dan hoef ik dus alleen een pci kaart te kopen en niet een draadloze router wat opzich nogal scheelt in de kosten. Maar dan moet dit natuurlijk wel mogelijk zijn. Nu was mijn vraag is dit dan ook mogelijk ?

Alvast bedankt

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dit staat wel in 100den andere topics, maar om je niet te moe te maken, ja dat kan met een AD-HOC verbinding, nadeel is dan wel, dat die pc wel continu moet aanstaan.

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dat ook dan via twee wireless nics. Ik ehb namelijk een computer met een internet verbinding via ethernet. Als ik nu in die computer eeen wifi nic doe en internet deel zou ik dan via dat netwerk met mijn laptop op internet kunnen ?

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Dat kan volgens mij wel ja. Je krijgt dan twee netwerken die je dan alleen nog maar hoeft te bridgen. Een programma waarmee je dat kan doen is wingate. Daarmee kan je meteen je netwerk zo configureren dat die computer een server wordt waarmee je clients van internet kan voorzien.

Succes.