Probleem met Fujitsu siemens Amilo M1437G

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-02 22:47
Ik heb een probleem met me notebook.

Ik kon daar straks geen net. framework 1.1 installeren. Daarna was het toch gelukt. Dus heb ik ook de centrino hardware control kunnen installeren. Daarna ging ik muziek luisteren en wat internetten. Daarna kreeg ik allerlei rare vertikale strepen op het beeld. Het waren meer kleur strepen. Daarna zo snel mogelijk me notebook uitgemaakt. Maar als ik nou de notebook opstart. Dan gaat het verder tot het windows xp boot scherm. Ik krijg daarna heel erg snel een blauw scherm en dan reboot hij weer. Ik kan niet zien wat de fout code is.

Ik heb nog even bij het dos opstart scherm gekeken, maar ik vond wel dat nogal veel apparaten IRQ 10 gebruikten. Kan het zo zijn dat hij is gecrashed door een IRQ conflict?

Ik heb nou de notebook schijf aan me desktop gehangen omdat het een SATA is. Ik kan wel op die schijf komen dat is geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 22-12-2005 19:07 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je de nieuwste CHC geïnstalleerd, dat is 1.9 beta 03? Die heeft namelijk .net framework 2.0 nodig!!
Wat te doen: boot in safe mode (na je w88 woord op F8 (dacht ik, kan ook f5 of iets dergelijks zijn) blijven raggen en dan safe mode selecteren.
- uninstall CHC en .net framework 1.1

Heb je trouwens in CHC bepaalde waardes ingesteld die misschien te laag zijn?

De IRQ klopt, mijn amilo m3438 heeft heel veel op IRQ16 zitten, maakr weinig uit.

Indien je toch CHC wil draaien zal je .net 2.0 moeten installeren.

EDIT: laatst werkende instelling al geprobeerd? Safe boot zonder vage drivers ook niet?

[ Voor 8% gewijzigd door svdvlist2 op 22-12-2005 19:28 ]

• Robin4
CHC is bij mij 1.8.2 setup. Safe modes werkt ook niet. Dan krijg ik ook dat blauwe scherm.
Nee CHC heb ik nog niks ingesteld. Toen ik CHC installeerde was het vereiste om .net framwork 1.1 te hebben. Nou die stond er ook erop. Met de boot menu kom ik helemaal niet meer in windows. Alleen tot het windows xp opstart scherm daarna volgt heel snel een blauw scherm en dan een reboot.

[ Voor 26% gewijzigd door Robin4 op 22-12-2005 19:21 ]

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 08:14
Tja, ik zou zeggen probeer windows eerst een te herinstalleren?
Als hij het dan blijft doen, dan was ik even met je laptop terug gegaan mischien Fried Vga :P ...

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Robin4
Windows heb ik al hergeinstalleerd. Ben bang dat de X700 de geest heeft gegeven (hoe dat kan heb geen flauw idee)
Als ik normaal werk heb ik nergens last van. Bij wat zwaarder werk krijg ik af een toe een flikker streepje door het beeld. Als ik de fan modus doe krijg ik allemaal artifacts.
Zaterdag ga ik dus mooi terug met deze KLOTEBOOK. Hoop wel dat ik deze schijf terug krijg aangezien hier wel mijn gegevens erop staan.

Als ik hem ga ruilen wat moet ik allemaal dan meenemen. Of zal deze notebook gerepareerd worden?

[ Voor 17% gewijzigd door Robin4 op 23-12-2005 00:02 ]

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 08:14
Nou, als je hem nog niet langer dan 14 dagen hebt krijg je een nieuwe mee...
Of je mag een laptop uitzoeken voor dezelfde prijs!

Wat je mee moet nemen niks speciaals, gewoon inpakken in de doos boekjes erbij
En thats it...
Dan krijg je even een controle bij de balie van je probleem, en dan krijg je een leuk bonnetje mee van 1199 euries :P ...

Hoe weet ik dit zo goed nou dit heb ik gedaan met 2 notebooks... 2 Waren kapot na een week :'( ...
En toen heb ik maar een HP gehaald met bijbetaling en tot nu toe _/-\o_ ...

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Robin4
Ik ga hem zo terug brengen, de grafische kaart is idd kaduuk. Als ik opstart werkt die even. Naar een paar tellen allemaal artifacts. Dat is waarschijnlijk het probleem waarom ik het blauwe scherm kreeg.
Of ze moeten de grafische kaart vervangen of ik wel een nieuwe notebook met me oude schijf erin aangezien hier nog prive dingen op staan.

Ik wil er zoiezo de fujitsu voor terug. Aangezien ik er verder geen problemen mee had.

Klopt het dat de volgende dingen erbij zat:

6 CDs
Notebook + accu
Windows Home boekje
en de kabels?

[ Voor 24% gewijzigd door Robin4 op 23-12-2005 13:27 ]

• Robin4
Heb een nieuwe notebook gehad, probleem opgelost

Pagina: 1