Toon posts:

DVD's spelen niet af op iedere DVD speler?

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi

Zoals iedereen al wel eens doet kopieer ik af en toe wel eens een DVD'tje. Sommige DVD's die ik kopieer spelen echter op men home cinema systeem prefect af. Andere danweer niet. Op men laptop en op men PC spelen ze weliswaar allemaal perfect af. Hoe komt het dat ze op men Laptop en PC wel afspelen en op men home cinema systeem dan weer niet? Als ik ze dan meegeef met iemand anders blijkt dat sommige mensen ze niet kunnen afspelen en andere danweer niet op hun gewone DVD-speler. Nu is mijn vraag bestaan er geen DVD's speler met een DVD-lezer in zoals in mijn PC/Laptop zit omdat ik merk da deze wel alles afspelen? Of wat is de oorzaak hiervan? Ik kan toch moeilijk iedere keer men laptop naast men TV gaan zetten en men TV-Out aansluiten om den een DVD'tje perfect te kunnen bekijken?

Dank bij voorbaat.

Jan.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59
Wat voor merk schijfjes gebruik je.
Wat voor soort schijfjes gebruik je (DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW etc).
Welke brandprogramma gebruik je.

Het kan aan zoveel factoren liggen. Het kan ook zo zijn dat de Home Cinema Set de data wel kan lezen, maar niet begrijpt, door bijv een verkeerd bestandssysteem te kiezen. CDFS dvd's spelen prima af in mijn pc maar geen enkele dvd speler zal ze af spelen afaik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Bluqpak schijfjes 4.7GB -R
En om te branden gebruik ik Nero 7 Premium.
Rippen doe ik normaal met Shrink, maar sommige kan ik dus blijkbaar niet rippen en heb eens geporbeerd ze gwn te kopiëren met Nero en dat lukt dan wel. Op PC spelen ze perfect af dan. Op DVD-Speler totaal niet dan. Is hier een oplossing voor? Handig zou zijn moesten ze DVD's spelers verkopen met zo'n lezer als in men PC.

• Jimster
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:11:
Ik gebruik Bluqpak schijfjes 4.7GB -R
En om te branden gebruik ik Nero 7 Premium.
Rippen doe ik normaal met Shrink, maar sommige kan ik dus blijkbaar niet rippen en heb eens geporbeerd ze gwn te kopiëren met Nero en dat lukt dan wel. Op PC spelen ze perfect af dan. Op DVD-Speler totaal niet dan. Is hier een oplossing voor? Handig zou zijn moesten ze DVD's spelers verkopen met zo'n lezer als in men PC.
In veel goedkope DVD spelers zit gewoon een PC-DVD speler, maar dat is het probleem niet. Die dingen lezen ze wel, maar de electronica erachter begrijpt t niet. De reden dat de PC het wel afspeelt, is dat die gewoon wat intelligenter geprogrammeerd is :+
Een DVD film hoort als bestandssysteem UDF te hebben. Kijk eens bij je niet afspeelbare schijfjes of dat zo is. Doe er 1 in de pc en bekijk dan de eigenschappen van het schijfje bij Deze computer.
Verder horen de filmbestanden (IFO, BUP, VOB) in een map te staan genaamd VIDEO_TS

Verwijderd

Topicstarter
Dit klopt allemaal het zijn allemaal .VOB bestanden. Maar is het perfect mogelijk als ik gwn een DVD kopieer met Nero zonder hem dus eigenlijk te rippen. Dan heb ik het wel over een kopie van een kopie, dan zou de beveiliging er echter toch moeten afzijn? Of vergis ik mij hier? Ik zou verder niet weten wat het probleem zou kunnen zijn, is echter wel zeer lastig.

• Jimster
1 op 1 kopie zou het gewoon moeten doen. Misschien moet je een ander merk schijfjes proberen. Bulkpaq kan je imho niet echt kwaliteit noemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jimster op 22-12-2005 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Idd kwaliteit kan je die niet echt noemen, maar goedkoop wel :). Want sommige van die schijfes spelen perfect af. Maar je zegt hetzelf, kopie op kopie zou toch moeten werken, als je gewoon DVD kopiëren pakt via Nero?

• Jimster
Ik heb niet echt ervaring met Nero, maar mij lijkt t dat t gewoon zou moeten werken, mits het origineel ook gewoon afspeelbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
En weet jij misschien of het mogelijk is op het net informatie te vinden voor het maken van zelf een DVD speler met dan zo een lezer in zoals in de PC? Dan zou ik me mss zelf 1 kunnen maken en deze in men woonkamer zetten en dan ben ik zeker dat ik daar alles kan op afspelen. Of dat ze deze miss ergens verkopen?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-03 13:28

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:32:
En weet jij misschien of het mogelijk is op het net informatie te vinden voor het maken van zelf een DVD speler met dan zo een lezer in zoals in de PC? Dan zou ik me mss zelf 1 kunnen maken en deze in men woonkamer zetten en dan ben ik zeker dat ik daar alles kan op afspelen. Of dat ze deze miss ergens verkopen?
Je bedoelt gewoon een HTPC. Of een Kiss misschien? Het punt is dus dat niet zozeer de lezer het probleem is, alswel de achterliggende electronica.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:32:
Je kunt daarvoor dus op 2ehands een mooie Pentium III oid kopen en een dvd speler inbouwen. Windows XP/MCE erop en je hebt je eigen HTPC.
Als je dan nog voor een mooie behuizing en stille onderdelen zorgt heb je helemaal iets moois.

Zoek anders eens op gathering/google op HTPC. :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een HTPC of een Kiss? En jah ik bedoel iets dat ik in men woonkamer kan zetten waar ik alle soorten dvd's kan mee bekijken? Is dit dan ergens te verkrijgen?

• stefan001
  • Laatst online: 21-01 16:26
Zit er een structuur in de niet-afspeelbare schijfjes? Dwz, zijn alle schijfjes gebrand met Nero niet afspeelbaar, en alles wat gebrand is met DVD shrink wel? Ik begrijp dat je steeds dezelfde media hebt, en steeds dezelfde dvd speler gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen (er zijn dvd spelers die geen R/RW media kunnen afspelen).

Verder kun je met google wel opzoeken wat een HTPC is :).

[ Voor 8% gewijzigd door stefan001 op 22-12-2005 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
De schijfjes die eerst met shrink geript zijn werken perfect maar die gwn met nero gekopieerd zijn willen blijkbaar niet werken op mijn DVD maar op die van andere mensen danweer wel :(.

• stefan001
  • Laatst online: 21-01 16:26
Dan maakt je nero brandprogramma gewoon een fout, verder weet ik daar te weinig van om iets zinnigs op te zeggen :P.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou idd kunnen dat die een fout maakt al heb ik daar men twijfels wel bij.

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb al een hele poos geen schijfjes van Bulqpac meer gebruikt.
Ik heb name.lijk een keer een spindel van 100 bulqpac 4speed schijfjes gehad waarvan meer dan de helft mislukte. Ik heb ze toen op meerdere pc geprobeerd.

Misschien dat Bulqpac nog steeds van die troep is...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 23:42

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Wil je nou een HTPC kopen of bouwen omdat je (nog) niet goed kan branden?
lijkt me niet de beste oplossing. 8)7

Er zijn een aantal dingen belangrijk voor goede kopies:

-Kies goede media, die met jou specifieke brander goede resultaten geeft
(hoeft helemaal niet duur te zijn als je ze bijvoorbeeld per 25-50 of 100 koopt)
-Brand deze schijfjes (voor de zekerheid) niet sneller dan dat de verpakking aan geeft
-Zorg dat je brander (als dit mogelijk is) dvd+r schijfjes brand als dvd-rom (zoek even op DVD booktype setting)

Gebruik de volgende software:

dvddecrypter: voor kopies van kopies (eerst iso read dan iso write)
dvddecrypter: voor het rippen van originelen in de File modus

aangenomen dat je geen pakket wilt kopen:

DVDshrink: om de originele dvd-bestanden die nu op je HD staan te comprimeren
DVDshrink: start dvddecrypter voor om te branden je als je resultaat voor een ISO kiest.

of :

Nero: (dvd-video modus) alle losse bestanden naar de TS_VIDEO map slepen en branden

Klaar! serieus nog nooit een gehad die niet werkt (getest op 7 verschillende spelers)
en het enige dat het je kost is misschien een paar cent meer per schijfje :)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Pagina: 1