KN8 bootscreen uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 10:18

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Hoi hoi,

Heb sinds pas een Abit kn8. Bij een harde boot (aanzetten) dan krijg je dat Abit boot/reclame screen te zien maar bij mij blijft'ie een seconde of 10 staan, heel vervelend... is dit normaal?? Meestal geef ik dan ff een softreset, gaat sneller....

Ik heb ook nog een BP6 en KT7 draaien maar daar heb ik dat niet mee.

k'heb trouwens de kn8 voorzien van de laatste bios update maar nog steeds dat irritante bootscreen. Verder vind ik het ook vaag, want als dat bootscreen er staat, staat er dat je del voor setup kan klikken en tab voor bootmenu ofzo. Maar bij een softreset krijg je weer geen optie om het bootmenu in te gaan?!

Ik ben altijd grote fan geweest van Abit maar nu word het toch wel een beetje minder.... maargoed, iemand enig idee hoe ik fatsoenlijk kan booten?

Thanx :)

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 12:55
dit lijkt veel op mijn oude ibm.
kun je dta plaatje niet uitzetten?

ook al is dit niet de oplossing

zoek ook eens of meer mensen zulke problemen hebben.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ik kan in de bios niet vinden (mss kijk ik er overheen..) en hier op got ook niet, heb al ff gezocht, zal google ook ff raadplagen...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zet het bootscherm inderdaad eens uit via het BIOS of druk op de desgewenste knop om de POST in beeld te krijgen, waarna je duidelijk kunt zien waar hij precies hangt.
Hoogstwaarschijnlijk is het een detectieprobleem van één van je IDE-apparaten, zoals een verkeerd aangesloten HD-/CD-/DVD-drive of een simpel jumpertje :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 22-12-2005 18:33 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
hmmm ok, zal ff resetten en kijken.... ben zo terug ;-)

// edit - Ben met stomheid geslagen :X dat ik daar zo overheen heb kunnen kijken, het staat gewoon onder 'advanced bios features' en dan 'Full boot LOGO show' uitzetten. hahaha en idd, hij bijft hangen op het detecteren van de IDE drives. Hehe wat een opluchting, ik irriteerde me er echt aan ;) Thanx r00n !!! nu zie ik tenminste weer de post-info!

Laters!!!!

[ Voor 78% gewijzigd door ocdaan op 22-12-2005 18:45 ]