Toon posts:

[XP] Windows start na formatteren niet meer op*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik via de windowsXP CD mijn pc had geformatterd start deze gebruikelijk op met een aantal stappen om te configureren. Dit laatste doet hij niet, hij geeft dan aan dat hij de CD niet kan lezen en of ik de computer opnieuw wil opstarten.
Ik ben er zeker van dat de CD werkt, en ik neem ook aan dat de cd speler werkt want anders zou hij niet kunnen formatteren via die windows CD.
Weet iemand wat er fout gaat? Alvast bedankt!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Staat de cd-drive in het BIOS als primary boot device ingesteld?
Normaal krijg je dan een melding "press any key to boot from cd" of iets in die richting, komt die melding ook niet?

public void ik()

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 18:03

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Wat voor een foutmelding krijg je precies?

Dat de CD niet gelezen kan worden, of dat een bepaald bestand niet gelezen kan worden? Zo ja is dit elke keer hetzelfde bestand, of telkens een ander bestand?

Als het telkens hetzelfde bestand is zo ik idd denken aan een "foutje" op de CD. Als het telkens een ander bestand is heb je er wel eens kans van dat er iets niet helemaal in orde is met je geheugen. (Alhoewel het ook nog talloze andere dingen kunnen zijn.

Dingen die ik in dit geval standaard zou proberen zijn:

- Een andere CD (voor de zekerheid)
- Memtest draaien
- Hdd testen met software (ultimate boot CD)

Daarna maar eens verder zien.

Powered By C8H10N4O2

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Hoe heb je geformateerd met de XP cd ? Heb even zitten kijken maar het commando Format staat helemaal niet op de CD (tenminste niet in een uitvoerbare vorm)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zou je misschien het probleem iets nader kunnen beschrijven?

Ik begrijp niet of je nou niet van je CD kunt opstarten of dat er tijdens het installeren iets fout gaat.
Als het het laatste is, misschien kun je van iemand anders een WindowsXP CD lenen om het met die te proberen.
En als je bijvoorbeeld een SATA hardeschijf heb kan het voorkomen dat je misschien speciale SATA drivers moet laden voor het installeren omdat de setup anders je schijf niet aan kan spreken.

@corba_lup: In het (blauwe) installatie menu van WindowsXP Setup kun je er voor kiezen om je disks te formatteren en te partitioneren. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 22-12-2005 18:34 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even je OS in de topictitel, zoals dat in de Windows Operating Systems - Policy te lezen is. Wil je verder iets duidelijker zijn zoals hierboven al gevraagd wordt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Heb je meer dan 1 cd/dvd drive ?
Zo ja, probeer hem eens in de andere drive :)
Pagina: 1