Het tegenovergestelde van overklokke!

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey jongens, ik had een paar vragen, heb in de FAQ gekeken, maar ik kon er niets over vinden. Ik heb een maandje of 3 geleden een nieuwe pc gekocht, werkt toppie ben er zeer blij mee etc etc. Ik had een idee om mijn dvdtjes van die pc af te spelen, alleen maakt de pc nogal veel lawaai. Is er een manier om te zien hoe warm je hardware wordt, hoe je je fans minder snel kan laten draaien zodat er minder lawaai vanaf komt? En maakt een goede kast veel uit voor het lawaai?

Specs.

AMD3500+
1GB Kingstone geugen (2x512).
ATIX800XT
Asus A8NE mobo..

Dit hoeft alleen te gebeuren bij het kijken van een dvdtje, laat maar horen :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Je wilt dus zien hoe warm je hardware wordt? Dit kan met een programmaatje like Speedfan ;)

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:05

silitek

Tubes Only

snap je start topic niet helemaal....wat dacht je van een FAN-BAY.
Daar hang je de fan's aan...en bij het kijken van een DVD draai je ze stil

Life is easy ;)

Tubes....It's what make music music!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 10:28

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Deze om te kijken hoe je je pc stiller krijgt:
http://gathering.tweakers...c+stiller+maken&where=GoT

Verwijderd

ligt eraan wat er veel lawaai maakt.
als het je mobofannetje is, dan heeft onderklokken geen zin, heeft alleen zin als het je cpu of je gpu is.
het kan ook je HDD of je dvdspeler. Als je weet wat het meeste geluid maakt kun je daar dingen op zetten die em stiller maken (stillere cpukoeler, hdd-silencer, stillere gpukoeler, stillere NBkoeler)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:06:
Je wilt dus zien hoe warm je hardware wordt? Dit kan met een programmaatje like Speedfan ;)
Of als alternatief: Asus PC Probe 2.23.06

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:59

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:09:
ligt eraan wat er veel lawaai maakt.
als het je mobofannetje is, dan heeft onderklokken geen zin, heeft alleen zin als het je cpu of je gpu is.
het kan ook je HDD of je dvdspeler. Als je weet wat het meeste geluid maakt kun je daar dingen op zetten die em stiller maken (stillere cpukoeler, hdd-silencer, stillere gpukoeler, stillere NBkoeler)
Je kan je mobofan ook controleren. alles op 5V zou makkelijk moeten volstaan bij kijken van dvd. Netjes omhoogdraaien bij serieuze activiteit en je load temps moeten allen makkelijk oke blijven. je kan ook nog kijken naar het undervolten van je cpu als je iets gevorderder ben zodat hij ook nog minder hitte genereert en dus weer stiller kan worden.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Op de A8N-E zit een chipset fan die flink blaast. Hou je vinger er eens op en het scheelt een hoop. Verder zullen je case-fans het hardste blazen denk ik, idle tenminste.
Als je vidoekaar stock koeling heeft kun je er een v700 op zetten, dat scheelt ook een hoop.

Kijk wel ff waar het geluid vandaag komt: als ik een dvd'tje/cd'tje in mijn speler doe, dan spint hij veel harder dan mijn koelers bij elkaar ;) Let daar ff op voordat je allemaal dingen gaat kopen om je pc stiller te maken.

Lees je temps trouwens uit met Asus PC Probe, super progje, werkt perfect, staat op je install cd. Ook kun je in je bios kijken (Hardware Monitor).

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Bedankt voor de snelle en handige reply's ik zal wat dingen doornemen!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja... wat goede programma's zijn om te kijken hoe warm je CPU wordt is al vaker over gesproken, evenals hoe je een PC stiller maakt... Ik zou je dan dus ook willen aanraden om goed te zoeken :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.