Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:31
Ik ben al tijden een fervent gebruiker van de TomTom navigatie software. Een aantal nadelen heb ik altijd al in het systeem gevonden en zijn nog steeds niet in de PDA versie (5.x) verholpen:
- het kopieren van het kaart materiaal naar mijn PDA vind ik te lang duren
- de kaarten zijn maar deels dekkend
- je moet wisselen van kaarten wanneer van NL naar ITA oid wordt gereden en terug

Wat ik wil:
- Een kaart op volledig detail van geheel Europa

Waar is die te vinden:
- TomTom Go 700 SD-Kaart

Mijn correspondentie met TomTom hierover resulteerde in:
"Zodra de capaciteit en de leessnelheid van SD-kaarten toereikend zijn zullen wij inderdaad een geintegreerde kaart van West-Europa aanbieden, zoals de GO 700 (die een harde schijf heeft) heeft."

Nou heb ik een SD van 2Gb die 11Mb/s kan verstouwen en de beschikking over een TomTom Go 700 kaart met de volledig versmolten kaart van Europa. Dus ik dacht van ach ... laat ik de gehele kaart eens naar mijn SD van mijn PDA pompen en kijken wat er gebeurd.
Eerst TomTom Navigator 5.210 geinstalleerd en geactiveerd,
vervolgens ter test de Benelux Plus kaart erbij en TomTom gestart.
De Benelux kaart werd direct herkend en in gebruik genomen.
Daarna de 1359.69Mb tellende directory Westen_Europe-Map van de Go 700 via een cardreader richting mijn SD gekopieerd. Een paar minuten later was dit klaar.
TomTom wederom opgestart en kijken of ik van kaart kon wisselen......
....
...
..
.
JA

Dit is het kort en krachtige antwoord van mijn experiment. De TomTom Go 700 kaart werkt perfect in mijn TomTom Navigator 5 Western Europe edition (CD's only version). Ik rijd nu reeds enkele weken al testend rond met deze 1.5GB tellende kaart en het werkt... gewoon vlekkeloos. Het laden duurt net wat langer maar is voor mijn gevoel verwaarloosbaar. Navigeren, herberekenen alles werkt.
Ook de plaatsnamen en straten in het buitenland worden zonder enige fout herkend en gebruikt.

Samenvatting:
TomTom NAVIGATOR 5 - Software & Maps of Western Europe + TomTom GO 700 Kaart =

_/-\o_

Ik heb geen idee of dit bij iedereen werkt. Uiteraard kan ik mij voorstellen dat de hoeveelheid PDA gebruikers met deze combinatie (TomTom + 2Gb SD + Go 700 kaart + test-bereidwilligheid) mogelijk wat beperkt, maar graag hoor ik andere ervaringen of nog niet door mij ontdekte bugs of caveats.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, ik zou zeggen rip-en-test-ze.

PS Requests voor de Go 700 Europe kaart kan ik niet honoreren. Dit is illegaal en hieraan werk ik niet mee.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:37
Het kopieren van kaarten naar je PDA kan je ook via een cardreader doen (dit kun je aangeven tijdens de installatie). Maar voor de rest puik werk, is er niet een manier waarop je maar een gedeelte van die kaart erop zet? 1,5GB is een bietske veul.

• Wodde2
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2021
El_Frigo schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:58:
.

PS Requests voor de Go 700 Europe kaart kan ik niet honoreren. Dit is illegaal en hieraan werk ik niet mee.
Wat jij hebt gedaan is minstens even illegaal als die verzoeken honoreren.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 12:40
kun je nou ook een internationale route plannen? of blijft het pielen met meerdere kaarten, major roads, etc.?

en overigens, dit is helemaal niet illegaal, tenzij je geen licentie hebt voor die CD's.

Verwijderd

is wel degelijk ilegaal. de (legale) kaart mag maar op 1 device tegelijk staan...
Ik verwacht niet dat iemand een go700 koopt vanwege de kaarten die op de hd staan :/

• Byte_Me
  • Laatst online: 21-11 12:40
wel jammer dat het niet op mijn 1GB MMC past overigens. maar ik denk niet dat ik een nog grotere ga kopen. dan maar kaarten wisselen.

• El_Frigo
Een internationale route is nu zonder meer te plannen. Je hebt maar één kaart op de PDA en dat is die van geheel Europa. Een Major Roads O.E. heeft dus ook totaal geen nut. Wisselen van kaarten is niet meer nodig.

Ik heb uiteraard een perfecte legale versie van TomTom Europe (alle CD's), destijds rechtstreeks van TomTom.nl besteld. Tevens heb ik een legale versie van de GO700. Ik heb TomTom supportafdeling al gevraagd of mijn "hack" is toegestaan. Hiervan houd ik jullie op de hoogte.

Deze oplossing is ook meer een vorm van "proof of concept" dan dat het enorm veel bijdraagt. Het grootste voordeel heb je wanneer je veel internationaal op de weg zit (truckers). En zelf vind ik het wel erg fijn dat ik maar één favorieten bestand heb met al mijn vakantie bestemmingen, vrienden, leuke zelf gevonden stekkies in heel Europa.

@MarcoC
Een deel van de kaarten is uiteraard mogelijk, dit is de standaard vorm waarin TomTom de kaarten aanlevert. Dit kan letterlijk per land of (het meest gebruikt) per gebied:
  • Nederland, België en Luxemburg (Benelux)
  • Groot-Brittannië
  • Duitsland, Polen en Tsjechië
  • Oostenrijk en Zwitserland
  • Italië
  • Noorwegen, Zweden, Denemarken en Finland (Scandinavia)
  • Frankrijk
  • Spanje, Portugal en Andorra (Iberia)
Eventueel zijn deze gebieden in een PLUS versie te installeren waarbij in deze gebied versies, zoals de Benelux, ook de Major Roads of Europe zitten. Mijn doel was echter om de gehele kaart van Europa op volledig detail te krijgen en dit wordt alleen op de GO 700 geleverd.

[ Voor 37% gewijzigd door El_Frigo op 22-12-2005 23:02 ]

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
Hmm ik snap hem niet. Waarom doe je zoveel moeite om het op een PDA te krijgen als je toch al een TT Go 700 hebt? Of heb ik niet goed begrepen dan?

• El_Frigo
Zoals hierboven al gepost. Het gaat om een proof of concept.

Tevens vind ik het ook wel fijn om naast louter de routeplanner functie die een TomTom GO biedt, mijn PDA te kunnen gebruiken met al zijn aanvullende functies inclusief de volledige kaart van Europa. Een bijkomend voordeel van deze volledige kaart is dat je toch zo'n 500MB aan ruimte bespaart ten opzichte van de situatie waarin je alle losse (PLUS) kaarten van TomTom moet installeren om geheel Europa op je PDA gedekt te hebben. Verder gelden de eerder genoemde voordelen.

Één device voor al mijn gebruiksdoelen is toch fijner dan twee verschillende apparaten. Wordt de GO hiermee voor mij overbodig?.... JA.

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
De Go700 map is nu te koop voor 249 € bij tomtom.
voor de One, Go300, Go500, Rider.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
El_Frigo schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:58:
Mijn correspondentie met TomTom hierover resulteerde in:
"Zodra de capaciteit en de leessnelheid van SD-kaarten toereikend zijn zullen wij inderdaad een geintegreerde kaart van West-Europa aanbieden, zoals de GO 700 (die een harde schijf heeft) heeft."

Nou heb ik een SD van 2Gb die 11Mb/s kan verstouwen...
Is het waarschijnlijk nog sneller ook.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68858/full.jpg

:P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• El_Frigo
Kijk aan, misschien dat dan ook zeer binnenkort deze beschikbaar wordt voor de Navigator 5 PDA versie.

Dan moet ik de lieden van TomTom toch nageven snel te reageren op dergelijke (overigens in mijn ogen vrij voor de hand liggende) verzoeken vanuit de gebruikers-achterban. In de zomervakantie had ik reeds bij de TomTom servicedesk een verzoek geplaats voor een geintegreerde kaart van Europa voor de andere GO's en de PDA versie.

Hopelijk is een upgrade vanaf de volledige 6 CD versie niet al te prijzig of zelfs gratis (behoudens de kosten van het medium waarop dit product wordt verstrekt uiteraard).

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37

OMX2000

By any means necessary...

carpin schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:18:
De Go700 map is nu te koop voor 249 € bij tomtom.
voor de One, Go300, Go500, Rider.
en waar zie jij dat staan?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• El_Frigo
Hier en hier op de TomTom.nl site.

[edit: nog een plek gevonden]

[ Voor 41% gewijzigd door El_Frigo op 22-12-2005 23:43 ]

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Leuk zo'n testje, maar is al een half jaar bekend. Misschien eens kijken op een forum wat hier juist voor de pda gebruiker is www.pocketinfo.nl ?

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• El_Frigo
De meeste topics die ik op PDA dedicated sites heb gelezen gaan over het gebruik van de PDA versie van TomTom op een GO. Dus exact de andere kant op.
Ten aanzien van het gebruik van de GO kaarten op een PDA zijn de ervaringen altijd erg verdeeld geweest. Overigens bestaat de GO 700 pas vanaf juni 2005.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:37
El_Frigo schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:53:
@MarcoC
Een deel van de kaarten is uiteraard mogelijk, dit is de standaard vorm waarin TomTom de kaarten aanlevert. Dit kan letterlijk per land of (het meest gebruikt) per gebied:
  • Nederland, België en Luxemburg (Benelux)
  • Groot-Brittannië
  • Duitsland, Polen en Tsjechië
  • Oostenrijk en Zwitserland
  • Italië
  • Noorwegen, Zweden, Denemarken en Finland (Scandinavia)
  • Frankrijk
  • Spanje, Portugal en Andorra (Iberia)
Eventueel zijn deze gebieden in een PLUS versie te installeren waarbij in deze gebied versies, zoals de Benelux, ook de Major Roads of Europe zitten. Mijn doel was echter om de gehele kaart van Europa op volledig detail te krijgen en dit wordt alleen op de GO 700 geleverd.
Maar je kan dus niet zelf een map maken met bijv. de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwisterland, Frankrijk en Italië allemaal in één map gepropt? Want mijn vader heeft TomTom met een 1GB SD kaartje, en die's net wat te klein. :P

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 23-12-2005 00:23 ]

• El_Frigo
In alle fora en discussies die ik heb gevolgd ben ik die mogelijkheid nog niet tegengekomen. Naar mijn mening zal dit idee erg moeilijk uitvoerbaar zijn aangezien je dan de daadwerkelijke data bestanden van de kaarten moet gaan aanpassen. TomTom heeft hiervoor een compressie techniek gebruikt die naar mijn weten nog niet is doorgrond.

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

El_Frigo schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:20:
De meeste topics die ik op PDA dedicated sites heb gelezen gaan over het gebruik van de PDA versie van TomTom op een GO. Dus exact de andere kant op.
Ten aanzien van het gebruik van de GO kaarten op een PDA zijn de ervaringen altijd erg verdeeld geweest. Overigens bestaat de GO 700 pas vanaf juni 2005.
http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=57787

Is dus qua tijd iets korter dan in mijn gedachte.

[ Voor 6% gewijzigd door marco899 op 23-12-2005 11:00 ]

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• El_Frigo
UPDATE:
Na enig onderhoud met Jelle Koolstra van het TomTom Customer Support Team kan ik twee mededelingen maken:

1. Een heuglijke mededeling:
Quote: "Ook kunnen wij u mededelen dat de SD-kaart voor Europa inmiddels compatibel is voor de Pocket PC." _/-\o_

2. Een minder heuglijke mededeling:
Quote: "In beginsel is het experiment inderdaad illegaal omdat u officieel op een apparaat tegelijk gebruik mag maken van de kaarten." O-)

[edit: Link naar SD kaart toegevoegd]

[ Voor 16% gewijzigd door El_Frigo op 20-01-2006 23:05 ]

• Wodde2
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2021
Volgens jouw linkje :
-----------
Geschikt voor

* TomTom
GO, GO 300, GO 500, ONE

* TomTom
RIDER
------------
Dus deze is nog steeds niet geschikt voor een PDA, volgens TomTom zelf.
Wat jij hebt gedaan is dus zoals ik al eerder melde niet toegestaan, maar werkt wel omdat de orginele kaart van de GO 700 niet geactiveertd hoeft te worden.
Die kaarten die zij nu aanbieden zal je dus op een PDA waarschijnlijk niet kunnen activeren.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
El_Frigo schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:03:
UPDATE:
Na enig onderhoud met Jelle Koolstra van het TomTom Customer Support Team kan ik twee mededelingen maken:

1. Een heuglijke mededeling:
Quote: "Ook kunnen wij u mededelen dat de SD-kaart voor Europa inmiddels compatibel is voor de Pocket PC." _/-\o_

2. Een minder heuglijke mededeling:
Quote: "In beginsel is het experiment inderdaad illegaal omdat u officieel op een apparaat tegelijk gebruik mag maken van de kaarten." O-)
Je neemt me de woorden uit de mond... ;)

Op slot.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.