Externe 2.5 HDD probleem

Pagina: 1
Acties:

• coenwiers
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-01 13:41
Een paar weken gelden heb ik een externe casing gekocht. Want ik had nog een 2.5"ibm travelstar liggen.

Nu heb ik deze HDD in de casing gedaan en hij wordt eerst gewoon gezien als een usb to ide device maar dan krijg ik een fout melding code 10. Nu heb ik hem op meerdere pc's getest. Daarna heb ik de HDD weer terug gedaan in een laptop en die deedt het gewoon perfect wat kan het probleem zijn.

Tevens heb ik gekeken of er een wachtwoord op de schijf zat dat was niet het geval

Test computers:
p4 winxp
p4 win2000

HDD:
IBM travelstar 4.30 Gb (komt uit een compaq armada 110)

Mvg
Coen Wiers

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik heb het vermoeden (meer is het niet atm) dat het iets te maken heeft met het feit dat de schijf oorspronkelijk uit een (wat oudere) Compaq Laptop komt.

Heb ergens eens zoiets gehoord, maar weet even niet meer van de hoed en de rand..... Zal wel even kijken of ik het gevonden kan krijgen.

Powered By C8H10N4O2

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59
Ik heb hier een 6GB schijfje liggen uit een... Compaq laptop en dat ding werkt dus ook niet in een externe case. Andere schijven werken wel prima. Dus of te oud of beveiligd ofzo.

Verwijderd

raar dit zeg. uit mijn vader zijn laptop komt een schijf van 20GB( presario 700) en die doet het ook niet..:S mijn ibm travelstar van 5 GB doet het daarin tegen wel! ligt dus niet aan de leeftijd waarschijnlijk!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 23:51
Die oude schijven kennen de standaard voor master/slave jumperke nog niet. Die is er pas later gekomen. Ik heb bij een oude schijf een pinnetje moeten ombuigen voordat deze herkend wou worden met een ide to usb adapter... Je moet anders eens de schijf die je hebt opzoeken op google en mss vind je daar wat info over die master/slave setting...

• coenwiers
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-01 13:41
Als ik even vragen mag hoe bedoel je pinnetjes ombuigen??

heb net even op google gezocht en dit kreeg ik via de hitachi website

Note: Microdrives™ and Travelstar E drives do not use jumper settings.

kan jij mij misschien vertellen hoe ik ze dan moet ombuigen

[ Voor 66% gewijzigd door coenwiers op 23-12-2005 21:40 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik had een 2 gig hd uit een compaq laptop die dat gewoon goed deed hoor. HD was een ibm geloof ik.
Pagina: 1