A8N-SLI nog een geluid probleem

Pagina: 1
Acties:

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 21:51
Na het overlezen van diverse gelijkaardige topics slaag ik er maar niet in om geluid uit mijn Creative boxen te krijgen, dus nog maar eens een ultieme noodkreet!

AMD 64 3500+
A8NSLI-B moederboard, bios versie 1013 (10/21/2005)
Apacer 512mb DDR400 (werkt perfect, mag evt opgenomen worden)
ATI X800GT
2 x SATA: WD Raptor 74gb, Seagate 300gb

Het lukt mij dus niet om maar iets uit mijn Creative FPS2000 systeem te krijgen.
Heb al de uitgangen al eens geprobeerd maar geen resultaat, normaal zou het in Lime moeten aangesloten worden. FPS systeem is aangesloten via een gewone geluidsfiche.
Wanneer ik mijn koptelefoon aansluit heb ik wel perfect geluid.

Heb al een mijn vorige SB Live aangesloten, maar daar krijg ik ook geen geluid meer uit, ook niet wanneer ik de BIOS mijn AC97 op disabled zet.

De REaltek AC97 drivers (versie A380) zijn geïnstalleerd.

Heb ook al eens de twee blauwe jumpers eraf gehaald omdat deze ook vermeld waren wanneer je met Front panel audio werkt (werk ik niet mee), fiches worden dus allemaal achteraan de kast aangesloten.

Alle suggesties zijn meer dan welkom!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Geluidschip kapot. Je bent niet de eerste daarmee ;). Vaak zijn de uitgangen van de geluidskaart nogal brak bij dit bord, spreek uit ervaring. Zou hem omruilen.

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Misschien stom antwoord (of je hebt het al geprobeerd) maar heb je de speakers ook al eens op een andere pc getest. Misschien dat de speakers stuk zijn.

• mrbbs
speakers werkten 6 uur terug nog bij mijn oude pc, dus ik veronderstel van niet ;)

wat ik me wel afvraag dan is waarom mijn SBLive het dan niet meer doet, terwijl deze 6 uur terug ook nog functioneerde?

[ Voor 43% gewijzigd door mrbbs op 22-12-2005 17:11 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Tja dat is idd vreemd. Weet je zeker dat je de goede drivers enz. hebt geïnstalleerd voor die kaart? En waarin werkte die 6 uur geleden nog?

• mrbbs
ja, ben ik wel zeker, heb al drie verschillende versies geprobeerd trouwens..
ook de originele die bij de cd zaten.

vroeger moederbord was MSI-K8T met AMD 64 3000+ met Apacer 512mb DDR400

• mrbbs
vreemd, nog maar eens mijn SBLive aangesloten en wanneer ik nu deze kies als geluidsapparaat hoor ik een scherp geluid bij het afspelen van een geluidsbestand, wanneer ik deze stop niks meer.
Dus de boxen werken wel nog degelijk.. alleen loopt er iets helemaal fout en na 4 uur zie ik het niet meer wat het zou kunnen zijn.

• mrbbs
heb wel genoeg van dit bord, was eigenlijk verkeerd besteld, heb hier een hele dag zitten zoeken om dit opgelost te krijgen, niet normaal..

Ga het terug geven en uiteindelijk mijn origineel bestelde A8N-E nemen!
Pagina: 1