Toon posts:

geheugen probleem of niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

ik heb al eerder topics bekeken hier op GOT en ook opgezocht op google maar ik kon niks vinden, ik wou graag weten of ik dit wel goed heb gedaan. ik heb nog niet zo super veel computer verstand maar weet best wel een hoop

eerst maar even mijn specs.
amd athlon 3500+ venice, asus a8n SLI 1x 6600gt 1024MB memory PC3200 400

hij stond standaard op 333 in de bios bij de Mhz, dus ik dacht laat ik dat eens op 400 zetten want ik vond mijn pc al een beetje traag doen enzo, nu staat het op 400 mhz alleen geen idee hoe je dat kan checken ergens, ik bekijk via CPU-Z bij memory en dan staat bij frequentcy 200MHZ.. eerst was dat 150 ofzo

heb ik het nu wel goed gedaan ? en draaid mijn geheugen zoals het moet zijn :) ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:43:
hallo.

ik heb al eerder topics bekeken hier op GOT en ook opgezocht op google maar ik kon niks vinden, ik wou graag weten of ik dit wel goed heb gedaan. ik heb nog niet zo super veel computer verstand maar weet best wel een hoop

eerst maar even mijn specs.
amd athlon 3500+ venice, asus a8n SLI 1x 6600gt 1024MB memory PC3200 400

hij stond standaard op 333 in de bios bij de Mhz, dus ik dacht laat ik dat eens op 400 zetten want ik vond mijn pc al een beetje traag doen enzo, nu staat het op 400 mhz alleen geen idee hoe je dat kan checken ergens, ik bekijk via CPU-Z bij memory en dan staat bij frequentcy 200MHZ.. eerst was dat 150 ofzo

heb ik het nu wel goed gedaan ? en draaid mijn geheugen zoals het moet zijn :) ?
Uhm..Voor de zekerheid zet hem gewoon even op auto. Het geheugen wat je erin doet kan 400 aan jah maar zal terugkoppelen waar nodig. Auto is in jou geval dus het beste te doen!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 16:40

MrDrako

nep ict'er

Zoals de geheugennaam zegt: DDR Double Data rate, dus x2,
200x2=400.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
één ding wat je moet doen voordat je zulke vragen stelt is lezen, lezen en nog eens lezen.

Neem er rustig de tijd voor. Maar ja, 200mhz voor ddr> 2x200=400mhz. (eerst liep hij dus op 166mhz, ongeveer 150 zoals je aangaf)

Timings zijn belangrijk voor een AMD CPU, dus ga eens meer lezen, en probeer timings sneller==lager te zetten. Zoals cas3(of 2.5) op cas 2 te zetten etc

Maar zoals ik al zei, eerst lezen en alles voor jezelf op een rijtje zetten

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoeken en Googlen is prima, maar er is ook nog de FAQ. Zie ook het "let op" gedeelte bovenaan in de New Topic van PMG :)

PMG FAQ
Wat is de FSB en hoe verander ik die?
RAM FAQ

FAQ-gevalletje, dicht dus.

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 22-12-2005 16:49 ]

Dit topic is gesloten.