[voeding] voeding maakt tikkend geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:19
Ik was wat aan het klooien met mijn ram, heb het er 1 keer uitgehaald en toen weer goed teruggedaan. Toen ik de computer aanzette ging hij heel even aan, en toen weer uit, waarna hij om de zoveel tijd probeerde weer op te starten, zonder success. Ik rook toen ook een kleine brandlucht. Mijn vermoedens gingen al uit naar het ram, maar ook zonder ram blijft hij gek doen. Het gekke is dat als ik mijn HDD led aansluit, dat deze de frequentie van de tikken volgt.

Oftewel, ik heb alles eruitgehaald behalve de cpu, en nog steeds het tikken. Voeding eruitgehaald, computer weer aanzetten met voeding nog wel aangesloten, en ik hoorde duidelijk het tikken van de voeding komen. Ik denk dus dat mijn voeding gewoon verbrand is door kortsluiting ofzo, maar ik weet het niet zeker

Mijn vraag is: is het de voeding die kapot is, of heeft het tikken een andere bron?

edit: weet niet of dit goede forum is?

[ Voor 3% gewijzigd door truegrit op 22-12-2005 16:21 ]

hallo

Verwijderd

Sluit eens alleen de voeding aan, tikt ie dan?

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Of sluit een andere voeding op de rest van je PC aan. Als ie 't gewoon doet heb je ook je antwoord. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Marck21 op 22-12-2005 16:25 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• truegrit
1. bedoel je dat hij wel of niet op het moederbord moet zijn aangesloten? want als hij gewoon los zit doet hij helemaal niks, de fan draait niet

2. ik zal het even proberen met een oude voeding uit een pentium 1 systeem, hopen dat die goed werkt.

hallo

Verwijderd

ventilator van voeding die niet draait ??

• truegrit
hij draait wel als ik de kabel voor het moederbord erin doe, zonder die aansluiting doet hij helemaal niks

hallo

Verwijderd

truegrit schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:30:
hij draait wel als ik de kabel voor het moederbord erin doe, zonder die aansluiting doet hij helemaal niks
dat is normaal ja :)

• truegrit
nou dan doet hij tenminste iets goed

mijn oude voeding wil niet werken omdat het geen atx aansluiting heeft, dus ik kan het niet testen met een andere voeding.

hallo

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Op de connector die normaal naar je moederbord gaat het groene draadje met een zwarte draad verbinden, dan moet je voeding normaal starten (fan moet gaan draaien).
Dat tikken wijst erop dat er ergens kortsluiting zit, en de voeding meteen in beveiliging gaat. Dan zal hij nu en dan opnieuw proberen te starten, dat is het tikken wat je hoort.

Ik denk dat je je moederbord hebt opgeblazen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• truegrit
als ik hem nu aansluit doet hij het wel gewoon, tenminste, de fans van de cpu enzo gaan draaien. verder gebeurt er weinig, maar hij blijft wel draaien

hallo

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Aangezien er iets met je ram is gebeurd, en er was brandlucht, is je ram en/of je moederbord kapot.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• truegrit
ok als ik die groene en een zwarte draad aan elkaar aansluit draait de fan wel normaal, en maakt de voeding geen tikgeluid. Het zal dus wel aan mijn moederbord moeten liggen, want ook zonder ram maakt hij een tik geluid :(

eens kijken waar mijn garantiebewijs is

edit: ik moet er wel even bijzeggen dat het tikgeluid van een hoge frequentie is, ongeveer 5 tikken heel snel, dan een kleine pauze en dan weer die 5 tikken, net zolang totdat ik de stroom er weer afhaal

[ Voor 29% gewijzigd door truegrit op 22-12-2005 17:00 ]

hallo

Pagina: 1