Toon posts:

[XP] Password toegang fileshares*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb nu dus een server opgezet op een apparte pc die ik mee wil nemen naar lan's, het is ook een file server.

hij draait op windows xp professinal

Nu is het probleem dat ik graag wil dat mensen er alleen op kunnen als ze inloggen op de server over het netwerk met een bepaald acount en password zodat niet iedereen mijn file's over het netwerk kan benaderen, maar weet ik niet waar ik dat moet instellen want dat kan ik dus niet vinden.

ik heb al van alles gezocht maar werken doet het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 15:50 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03 17:52
Wat voor OS draait erop?

Verwijderd

Topicstarter
in de topic naam staat xp maar ik heb het er nu ook even bij gezet :+ .

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:04

Maasluip

Kabbelend watertje

Het guest account disabelen?

Signatures zijn voor boomers.

• MADG0BLIN
Guest enablen, of in configuratiescherm bij users een nieuwe user aanmaken met een wachtwoord. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mischien is mijn post wat onduidelijk maar ik bedoel dus inloggen over het netwerk niet op de pc zelf, zodat niet iedereen zomaar op de server kan kijken.

• MADG0BLIN
Dat kan toch als je een user aanmaakt met rechten om te lezen en de rest toegang weigert. :?

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:59:
Dat kan toch als je een user aanmaakt met rechten om te lezen en de rest toegang weigert. :?
ik kan daar sowiso niets kiezen en iedereen kan nu op mn server zonder pass en guest staat uit

• MADG0BLIN
Rechtermuisknop op de te delen schijf, klikken op delen, en daar machtingen invoeren. Werkt dat?

Verwijderd

of maak gewoon een FTP server :/ gaat ook nog veel sneller dan folder share

Verwijderd

Ik weet niet hoe je server is ingericht maar als je er een FTP-server van maakt kun je op gebruikersniveau instellen wie wat mag zien en wat hij er dan mee mag. Er zwerven op internet vast wel tutorials rond hoe dit is in te stellen.

ajb

tutorial

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 16:11 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-03 08:51
Uhm mensen lezen!!

hij heeft win XP pro geinstaleerd en die wilt ie als srv gaan gebruiken!!!

1 Winxp is een Client OS
2 wat wil je hiermee bereiken??
ik meen dat je een soort van AD omgeving wil creeren??

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Ik zou met zijn kennis geen AD aanraden, maar het bij een share houden via een workgroup, of zoal al eerder is geopperd een FTP server

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AD omgeving creeeren in Windows XP lijkt me wat lastig.

Usernames syncen op beide pc's of gast account enabelen. Shares aanmaken (Simple File Sharing aanzetten misschien) daarop rechten uitdelen en klaar is TS

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit is sowiezo niet aan te raden op lan parties. Op lan parties zwerven vaak virussen rond die gebruik maken van SMB. FTP server dus.

Of gewoon inloggen op de lokale DC hub ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Heeft Windows XP toevallig ook nog een maximaal aantal gebruikers die tegelijk een share kunnen benaderen?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja 10

Verder zijn dit toch wel dingen die je heel makkelijk zelf kan vinden. Wat heb je zoal geprobeerd? Wat heb je zoal gevonden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

pfff en dat noemen zich weer tweakers.

begin eens met simple file sharing uit te zetten, zet daarna rechten en zorg dat elk account een password heeft...

Verwijderd

Glashelder schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:26:
Dit is sowiezo niet aan te raden op lan parties. Op lan parties zwerven vaak virussen rond die gebruik maken van SMB. FTP server dus.

Of gewoon inloggen op de lokale DC hub ;)
ooit van patches gehoord?
ftp op lan is zowieso nog onveiliger als je alleen bepaalde mensen toegang wil geven. als je mij geen username en pw geeft, wedden dat ik 3 mins later er toch op zit :)
Pagina: 1