[DOS/XP] DOS en xp op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

• markkl
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 13:38
ik moet DOS en XP op 1 pc hebben met een boot menu
XP moet op een NTFS en DOS natuurlijk op een FAT32.
en xp moet op de c schijf komen.

ik heb al veel dingen geprobeerd weet iemand hoe ik dit moet doen ?

Verwijderd

het makkelijkste lijkt me gewoon 2 partities maken (ntfs/fat32) en dan gewoon XP installen met een dos emulater of gewoon CMD gebruiken

waarvoor moet je het hebben trouwens?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb laatst een flaptop geconfigureerd met dos en xp.

Stel je hebt een schijf van 40gb, maak dan met een als windows 98 bootdisk geconfigureerde usb stick of floppy (AIVD! :) ) een kleine FAT partitie, 5 gieg ofzo. Zet daar dan DOS op. Daarna kun je windows XP er op zetten met de cdrom, zorg gewoon dat je XP installeert op de volgende partitie, dus de C voor dos en de D: voor XP. Dan maakt XP zelf een keuze menu bij het opstarten.

specs

• markkl
GHOST moet later op de DOS partitie komen om images te maken

• markkl
gladiool schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:36:
Ik heb laatst een flaptop geconfigureerd met dos en xp.

Stel je hebt een schijf van 40gb, maak dan met een als windows 98 bootdisk geconfigureerde usb stick of floppy (AIVD! :) ) een kleine FAT partitie, 5 gieg ofzo. Zet daar dan DOS op. Daarna kun je windows XP er op zetten met de cdrom, zorg gewoon dat je XP installeert op de volgende partitie, dus de C voor dos en de D: voor XP. Dan maakt XP zelf een keuze menu bij het opstarten.
ja das niet zo moeilijk zo maar xp moet op C

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:42
Lol school opdracht?

2 partities met bootmanager lijkt me het beste. Hoe dat moet staat zeker in een faq!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vraag me werkelijk af waarom XP op C moet. DOS lijkt me toch echt de meest logische kandidaat daarvoor? :?
Pagina: 1