[2000/Citrix] file extensions & gekoppelde programma's

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hier een paar citrix servers draaien waar een groot aantal gebruikers op inlogt. Nu zijn er een aantal gebruikers die toegang hebben tot een applicatie die niet toegankelijk is voor alle andere gebruikers. Nu ligt het probleem bij de koppeling van deze extensies en de associatie naar deze applicatie.

Als gebruiker A een bestand genaamd blabla.xxx koppelt aan het programma, dan koppelt de citrix server deze .xxx extensie aan dat specifieke programma.

Nu willen de andere gebruikers dat bestandje openen.. maar aangezien de citrix server deze extensie aan de gelimiteerde applicatie heeft gekoppeld kan het bestand niet geopend worden omdat deze gebruiker geen toegang heeft tot die applicatie.

Nu kunnen die gebruikers de extensie wel weer terugkoppelen aan hun eigen programma. Maar de gemiddelde gebruiker snapt dit niet zelf en als wij dit terugkoppelen is het voor de andere gebruiker weer niet goed.

De oplossing is om de extensie voor een bepaalde groep gebruikers aan applicatie A te hangen en voor de andere groep gebruikers aan applicatie B.

• Executor16
  • Niet online
niemand?

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10-2025

Jabba

Firkan

Zelfde gezeur hebben we hier ook, reg keys die bij inloggen geladen worden helpt enigszins, als de koppeling dan wegvalt hoeven ze alleen maar uit en in te loggen, scheelt al een hoop!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Extensies, da's legacy-meuk joh, gewoon kijken naar de eerste paar bytes van een bestand om te zien wat het is werkt stukken beter :P
Ik gok dat je eerder antwoord op je vraag zult krijgen in Windows Operating Systems, dus ik zal je topic daar even naar verplaatsen :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Extensies is altijd nog een Windows aangelegenheid dus is het wel interessant - zeker omdat NT4TSE hier anders in werkt dan 2000 en hoger :)

Misschien dat je hier wat mee kan: http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q257592 http://www.brianmadden.com/content/content.asp?ID=168 -- iirc komt het er feitelijk op neer dat de HKCR overruled wordt door HKCU\Classes - hier kan je wat mee spelen om tot je gewenste effect te komen :)

• Executor16
  • Niet online
Alle Citrix servers draaien Windows 2000. Ik heb het probleem nog niet echt op kunnen lossen. Ik heb wel een .reg file gemaakt dat werkt onder Windows XP en een bepaalde extensie dan terugkoppeld aan een applicatie. Maar onder win2k krijg ik zoiets niet aan de praat. Is het mogelijk misschien mogelijk om dit in een kixtart script bij te plaatsen? echter heb ik hier niet veel kaas gegeten. Dit kan ik eventueel wel vragen aan een collega als het mogelijk zou zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je de informatie in die links die ik gaf gevolgd? Wat stond er precies in die .REG file? Wat werkte er niet? :)
Pagina: 1