Beste,
Ik ben al een paar dagen aan het snuffelen voor een goede search engine voor ons intranet.
Platform : Windows 2000 , IIS Server
Wat verwacht ik van deze software?
http://www.wrensoft.com/zoom/
Het voldoet bijna aan alle verwachtingen die ik hierboven opnoem , behalve dat het dus geen TAGS ondersteunt. Daardoor zijn onze berichten die opgebouwd worden via 1 URL (via PHP en database) allemaal de zelfde title in de search engine. En hij scant ook dingen van de site die niet in de search database hoeven.
Mijn vraag is aan jullie of jullie uit ervaring weten welke software er (veel) gebruikt wordt , alternatieven etc.. Het gaat om een INTRA net site met c.a 750 gebruikers.
Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn op dit gebied
..
--
Wat ongelooflijk dom.. in de FAQ staat precies hoe het werkt met partitical matching.. ooh ik voel je
.. maar goed.. ik sta nog steeds open voor alternatieven
Ik ben al een paar dagen aan het snuffelen voor een goede search engine voor ons intranet.
Platform : Windows 2000 , IIS Server
Wat verwacht ik van deze software?
- Draait als EXE applicatie / service op de server en kan time schedulen (periodiek spideren)
- Draait NIET als seperate service (bijvoorbeeld op poort 8001) maar is te intregeren via PHP (bij voorkeur) in de bestaande website
- Houdt rekening met welke content er daadwerkelijk opgenomen moet worden (doormiddel van HTML tags bijvoorbeeld ) : <!-- spiderstart --> <!-- spiderend -->
- Houdt rekening met verschillende type content (Title , head , body) via HTML tags (bijvoorbeeld) <!--pagetitle --> etc.
- Scant HTML , maar ook PDF en DOC files
- Betaalbaar. Ondanks dat het bedrijfsmatig is vind ik 1500 euro voor een engine best wel veel geld.
- Geen eigen hardware nodig. Het moet draaien op de webserver zelf.
http://www.wrensoft.com/zoom/
Het voldoet bijna aan alle verwachtingen die ik hierboven opnoem , behalve dat het dus geen TAGS ondersteunt. Daardoor zijn onze berichten die opgebouwd worden via 1 URL (via PHP en database) allemaal de zelfde title in de search engine. En hij scant ook dingen van de site die niet in de search database hoeven.
Mijn vraag is aan jullie of jullie uit ervaring weten welke software er (veel) gebruikt wordt , alternatieven etc.. Het gaat om een INTRA net site met c.a 750 gebruikers.
Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn op dit gebied
--
Wat ongelooflijk dom.. in de FAQ staat precies hoe het werkt met partitical matching.. ooh ik voel je
[ Voor 7% gewijzigd door om3ega op 22-12-2005 15:24 ]