Toon posts:

kom niet bij de juiste instellingen van mijn geheugen help??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste oc' ers,

Heb alle mogelijke lectuur op het net doorgelezen over geheugen, op de site van corsair gekeken overal guides gelezen... maar ik kom er gewoon niet uit..
twee keer mijn cmos moeten clear'en.. kortom alles is zoals ik het wil hebben 3000+ winchester loopt op 2,6 gz mijn video kaart draait op 550/ 1200 (2* 600) maar mijn corsair value select pc3200 400mhz (de standard bankjes) draaien niet strak.. hij schijnt bij 2.5 cas een hoop te kunnen..
maar 2.0 trekt hij niet terwijl de ideale instelling volgens corsair is 2.0 2 2 5 (1t) >> hierdoor kom ik niet eens meer in de bios... alleen door te clearen..
Weet iemand hoe ik met mijn specs a8n-sli (non deluxe)/ athlon 64 3000+ winchester/ ax850pro OC / 200 gz ide maxtor.. mijn twee reepjes 512mb corsair value select (lopen nu op 2.75v) (single channel) bij mijn bord goed kan instellen...
Ben ten einde raad...

Verwijderd

Draait je geheugen dan ook overklokt of op 400 werkelijke MHz? Van zodra het hoger loopt dan 400MHz is het normaal dat het wel eens niet zo'n lage latencys haalt.
Verder dacht ik dat er een reeks van corsair was die enkel op intel systemen 2.0 deed, en op amd systemen 2.5.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Value Select kan je nooit zo strak laten draaien imho...Je kan proberen wat meer voltage erop te zetten, maar verw8 geen wonderen! Ik zou je aanraden ander geheugen te kopen :)

Instagram / YouTube

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Idd wat meer volt er doorheen blazen.

Als je je geheugen zo strak mogelijk wilt zul je je cpu @ stock moeten zetten. 400 / 2-2-2-5 / 1T haal je nooit met een overgeclockte cpu, zelfs niet met het beste oc geheugen (denk ik?).
Gooi je geheugen eens op 200 en probeer je timings te halen, ga dan naar 266 en dan 333. Als het geweldig geheugen is moet hij dit kunnen, maar 2-2-2-5 / 1T is behoorlijk strak ;) of zelfs het strakste wat er is?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info...
geheugen op twee honderd dus en zal ik dan 2.0 2 2 6 doen?? of moet ik bij amd echt 2.5 aanhouden en kan ik dan 2.5 2 2 6 instellen... geheugen loopt nu op 2,75 volt... kan tot 3v is het verstandig om op 2,85 te zetten, heb mijn cpu gedownlocked naar 2250 mhz.. zodat de fsb op 2000 mhz loopt(2*1000) htt fsb 250* 4* ht multiplier 9.. misschien dat iets helpt..
Is er niet iemand met een a8n sli met twee bankjes corsair 512 die zijn timings precies weet uit leggen... zou mij een hoop verder helpen, ben uitgeknutseld met mijn geheugen..
maar ben niet tevreden...

mvg,

Arjan

Verwijderd

Topicstarter
en moet hij dan op 1t of 2t???

Verwijderd

Topicstarter
zijn twee bankjes geil misschien toch een oplossing... dual is beter dan zeker??

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Let op je driedubelle posts! :P

Ik weet niet heel veel van geheugen, maar geil is wel een van de beste om te oc'en.

Dual-channel is idd beter en volgens mij ook makkelijker om strak te krijgen, maar dat weet ik niet zeker.

Ik vrees dat je het zelf ff moet gaan testen:
- Gooi je cpu zoals je 'm wilt hebben
- Zet je geheugen op 3 volt, als je je maximale timings hebt bereikt, dan moet je deze afbouwen met 0.05 volt per keer, tot hij instabiel is (test met memtest), minder volt is beter voor de temp van je geheugen, gaat ie langer mee ;)
- Zet je geheugen op 200 Mhz, timings laten staan zoals ze auto staan
- Zet je timings zoals je wilt, 2-2-2-5
- Test je geheugen met memtest, geen errors? ->
- Zet je geheugen op 266, timings zelfde houden, dus nog steeds 2-2-2-5, weer ff testen voor de zekerheid, geen errors? ->
- Zet je geheugen op 333, timings zelfde houden, dus nog steeds 2-2-2-5, en testen met memtest, geen errors? Je zit toch op je max :) 400 Mhz haal je gewoon niet, kunt het proberen, maar kost je waarschijnlijk een Clear CMOS ;)

Indien errors:
Als je 200, 2-2-2-5 aankunt, maar 266 niet, test je geheugen dan ff met PCMark05 en schrijf je resultaat op. Zet dan je geheugen op 266 en 2.5-2-2-5 en test met memtest -> geen errors, test dan ff met PCMark05 en kijk welke instelling het snelste is. En zo kun je verder testen, misschien kom je op 2.5-2-2-6 @ 333 uit ofzo, gewoon ff opschrijven wat je scores zijn in PCMark05 (en/of andere testprogjes, ik weet niet welke, kijk ff in de FAQ) en oordeel zelf welke het snelste is.

Zelf uitzoeken is sowieso het leukste en het is bij mij welk duidelijk dat geen enkele chip/kaart hetzelfde is.

Succes ermee!

Edit: dit zal je zeker een uurtje of 2-3 kosten, maar het zal het wel waard zijn, hoop ik voor je :)

[ Voor 4% gewijzigd door WingsOfFury op 23-12-2005 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hee wings harstikke b-dankt man...
Ga het maar eens proberen, iedere keer als ik cas op 2.0 zet doet hij moeilijk zou het mogelijk zijn dat hij alleen op 2.5 stabiel draait??? raar toch...
Ga alle opties af (als ik twee drie uur de tijd heb) zal wel na de kerst zijn / ik heb een gezin!!!

Ik zal laten weten waar ik op uit kom..
had net even zo'n duwtje nodig..

Mvg,

Arjan

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Is het niet zo dat Corsairgeheugen in een AMD op Cas 2,5 moet draaien en in een Intel wel op Cas 2 kan draaien? Zo is het iig met onze repen.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:21

Dark

who tweaked the light?

wat voor bordje?

laat me raden... een asus a8n-(e, sli, ...)
ik heb je ander posts gezien ... ja zo'n bordje dus...

bordjes uit die serie zijn nogal kieskeurig qua mem... zeker als je 1T commandrate wilt draaien.

dat wat jij beschrijft, van niet meer kunnen booten, cmos clearen heb ik zelf ook al gezien als ik er low-latency repen in duwde met alles op default, enkel dram-voltage opgehoogd en commandrate op 1T ...

het bordje loopt gewoon niet lekker met mijn mushkin bh5's, terwijl je dat wel zou verwachten.

de oplossing is 2T commandrate instellen, met 1 reepje in de 3e sleuf vanaf de cpu wil het waarschijnlijk wel booten en dan op 2t zetten, of als zelfs dat niet wil een andere reep gebruiken
Deze timings kost je wel een zooitje (1000-1500) punten in sanmem. everest-mem bench heeft er daarintegen weer weinig last van, dus ik denk dat het irl. wel mee zal vallen met die 2T... ergerlijk vindt ik het als tweaker wel, ik wit 1T uiteraard...

[ Voor 41% gewijzigd door Dark op 23-12-2005 19:25 . Reden: 3e edit... jah even opmerken hoe je dan 2t instelt... ]

Pagina: 1