[Apache/Firebird] undefined symbol: OnUpdateInt

Pagina: 1
Acties:

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 21:27
Beste tweakers

Ik heb over firebird en php al eens eerder een topic gestart maar toen konden jullie mij helaas niet helpen.
Omdat ik toen geen fout melding had en nu wel dacht ik, ik post gewoon nog een keer.

De fout melding die ik krijg vindt ik in het apache fouten logboek en wordt gescheven zodra ik apache start.
Dit is de melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[Thu Dec 22 13:00:08 2005] [notice] suEXEC mechanism enabled (wrapper: /usr/sbin/suexec)
[Thu Dec 22 13:00:09 2005] [notice] Digest: generating secret for digest authentication ...
[Thu Dec 22 13:00:09 2005] [notice] Digest: done
[Thu Dec 22 13:00:09 2005] [notice] LDAP: Built with OpenLDAP LDAP SDK
[Thu Dec 22 13:00:09 2005] [notice] LDAP: SSL support unavailable
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php/modules/interbase.so' - /usr/lib/php/modules/interbase.so: undefined symbol: OnUpdateInt in Unknown on line 0
[Thu Dec 22 13:00:09 2005] [notice] mod_python: Creating 4 session mutexes based on 150 max processes and 0 max threads.
[Thu Dec 22 13:00:09 2005] [notice] Apache/2.0.54 (Fedora) configured -- resuming normal operations

Hoe kan ik het php probleem oplossen?
Ben de heledag al aan het zoeken maar kan niet echt oplossingen vinden.

Gerrit jan

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:07
Zoeken naar onUpdateInt en firebird brengt me bij de CVS changelogs van PHP:

http://cvsweb.php.net/vie...se.c?view=markup&rev=1.99

Kijk eens naar het commentaar daarboven, en dan naar de datum van die commit... volgens mij moet je je PHP en je modules maar eens updaten.

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 21:27
_JGC_ schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:47:
Zoeken naar onUpdateInt en firebird brengt me bij de CVS changelogs van PHP:

http://cvsweb.php.net/vie...se.c?view=markup&rev=1.99

Kijk eens naar het commentaar daarboven, en dan naar de datum van die commit... volgens mij moet je je PHP en je modules maar eens updaten.
Daar waren we via een ander forum ook achter gekomen.
Dus zijn we gaan zoeken maar niet echt wat kunnen vinden.
Heb je een link naar een pagina waar ik een interbase (firebird) module voor php5 kan downloaden?
Of moeten we in het script OnUpdateInt veranderen in OnUpdateLong?

We hebben namelijk al Fedora core 4 draaien met apache 2 en php5 en idd een php4 module en dan werkt het niet.
Ook hebben we ontdenkt dat firebird nog geen php5 ondersteund dus misschien ligt het daar aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Gerrit Jan op 23-12-2005 18:14 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:07
Installeer de PHP SRPM van fedora, pas de specfile dusdanig aan dat firebird/interbase support ook mee wordt genomen, zorg dat je de includefiles van firebird op je systeem hebt en vervolgens bouw je een nieuwe RPM voor PHP met die firebird module erin.
Hoe het een en ander precies werkt weet ik niet, ik ben niet super bekend met het SPEC formaat en hoe je er een RPM van bakt, ik kan die dingen alleen maar lezen :P