http://wp.whyz.nl/Survey/
Uitslag van de survey:
Totaal aantal mensen die gestemt hebben: 83
Aantal mensen die tevreden zijn: 61 - 73.5%
Aantal mensen die niet tevreden zijn: 22 - 26.5%
Lijkt me duidelijk, meerderheid vindt de dagelijkse statistieken goed zoals ze zijn dus geen veranderingen.
We kunnen nog wel even de reacties bijlangs gaan om eventueel nog te discussieren over het e.e.a.:
Logo reacties:
Reactie 1
Het logo om de zoveel tijd veranderen zodat je weer een frisse vorm hebt.
Reactie 2
die sneeuw mag wel weg

1: -
2: was slechts ter voorbeeld in de suvey.
Hoeveelheden reacties:
Reactie 1
Gezien dat er niet zoveel wijzigingen zijn in de top-50 en het een groot blok is vind ik het mooier om dat wat kleiner te hebben en dan de chatslet wat te vergroten. Niet dat je daar automagisch in moet komen als je pulsed maar nu moet je soms ruim boven de 100k pulsen om erin te komen. My 2 cents
Reactie 2
De top-10 chatslet en clickaap worden zowat gevuld met mensen die pulsen nadat ze meerdere dagen gespaard hebben. Ik vindt dat de mensen die elke dag een aardig aantal keys/clicks pulst het wel verdient om in de belangstelling gedaan, daarom heb ik voor 25 gekozen bij deze twee. Om ruimte te maken voor een grotere chatslet en clickaap is het mischien nodig de totkeys te beperken tot een top-25, en de teams terug te brengen tot een top-5(zeg eens eerlijk: is een team dat nog maar 1 miljard keys heeft een bedreiging voor ons?) Verder zou ik het leuk vinden als de maandelijkse stats wat groter worden, zodat grote stijgers(zowel teams als users) ook nog opgemerkt zullen worden.
Reactie 3
opzich zou een lijstje van de beste stijgers/dalers van de afgelopen week wel leuk zijn
Reactie 4
Een extra aantal users in de chatslet en clickaap zou echt wel mogen, aangezien het nu voor sommigen echt wel lang sparen is om erin te komen met een pulse. En met een beetje pech pulsen die dag nog een paar anderen en dat zijn dan weer een dikke 100k waar je niets van merkt, tenzij je toevallig een mijlpaal haalt.
Reactie 5
Ik vind dat de Top 50 key pulsers wel mag worden ingekort, dit is eigenlijk alleen handig voor die 20 mensen die in de in de top50 staan en dit topic elke dag komen bekijken en het kost voor de rest alleen maar useless bandwith.
1: ben ik voor, maar de uitslag is dat de meerderheid tevreden is.
2: zie 1.
3: heeft fok ook, lijkt mij verder wel een goed idee alleen heb momenteel geen idee hoe het zit met de ruimte die Mr Bondt over heeft en of hij dit wil inbouwen.
4: zie 1.
5: zie 1.
Layout reacties:
Reactie 1
Als de letters groter worden(zondel de [small]-tag), betekent hdat dan dat we meer stats erin kunnen stoppen? Dat zou wel voordelig zijn, dan kan de door mij voorgestelde verkleining mischien weg, en mischien kan de clicks dan vergroot worden tot 50. Verder heb ik deze volgorde gekozen omdat je dan eerst alle totale aantallen krijgt(keys, clicks, teams, landen), en dan alles wat met veranderingen te maken heeft(chatslet, clickaap, mijlpalen, algemeen(nieuwe leden))
Reactie 2
kyes/clicks veranderen bijna nooit, dus minder interessant
Reactie 3
Teamoverzicht is voor mij het meest interessant dus daarom heb ik hem bovenaan neer gezet.
Reactie 4
Ik vind dat er teveel icoontjes en plaatjes gebruikt worden. Door het laden blijft bij mij IE daardoor vaak even hangen, helemaal als de statistieken eens 2x op een pagina voorkomen (ik heb 50 postst per pagina). Inplaatst van de bewegende plaatjes bij het stijgen of zakken van een plaats lijkt een gekleurd html-karakter mij prima volstaan. Ook van alle vlaggetjes zie ik niet direct het nut
1: als de letters groter worden kun je juist minder kwijt.
2: -
3: -
4: als straks de nieuwe feature komt om de letters te verkleinen van een tabel in de table tag (wordt nu gedaan dmv een small tag in elke td), hoort het in theorie al een stukje sneller te gaan.
Overige reacties:
Reactie 1
Logo is mooi en duidelijk Stats zelf zijn overzichtelijk, en ook nog eens mooi. Van mij mag het blijven zoals het is. Grafiekjes op whatpulse.org zijn ook leuk. al met al: goede stats
Reactie 2
Als je mijn user id checked dan zal je zien dat ik nietmeer in het GoT team zit. (Ik ben geleaved met een paar andere belgen). Maar ik check nog alle dagen jullie stats. Enneuh wij komen zekers nog terug, alleen wanneer blijft een verassing

(GoT Pwnz). De stats vindt ik eigenlijk best goed zoals ze nu zijn dus voor mij moet er nietveel veranderdt worden. De andere DPC topics vind ik overigens een heel stuk onoverzichterlijker.
Reactie 3
Perfect zo, lekker houden zo.
Reactie 4
Ik zou graag zien dat het GoT team deel uit maakt van DPC zodat hier wat meer publiciteit voor gemaakt kan worden. Het vraagt namelijk geen (of toch bijna geen) extra resources en zou door iedereen van DPC kunnen gerund worden in de achtergrond. Dit zou een grote stijging van het aantal members kunnen betekenen en ik zou die mannen van LUElinks niet enkel willen inhalen, maar liefst gewoon verpulveren

Ik denk trouwens nu dat al vele members van WhatPulse ook aangesloten zijn bij één of ander project van DPC.
Reactie 5
Niet dat het direct over deze survey gaat maar toch: Ik vind dat er nogal veel slowchat plaats vindt in het whatpulse topic, vaak een reactie van: "Yay weer een plaatsje gestegen" Dan denk ik ook van Ok als ik dat zou hebben willen weten had ik er in de stats zelf wel naar gezocht?. Maarja, dit is maar mijn simpele zielen mening, ben niet echt een top-pulser, dus kijk maar wat je er mee doet.
Reactie 6
Gezien je al een cronjob gebruikt om de stats te genereren, neem dan in het zelfde script op dat hij de stats post. Dan hoef je ze niet meer zelf te posten. Je dan dmv de goeie http requests / data te versturen perfect via php/etc iets posten op GoT. Zo heb ik tijden mijn signature aan gepast met berichten via SMS. Je maakt een reactID aan die je enkel gebruikt voor de stats. En adhv die reactID kan je dan verder werken. Mocht je hulp nodig hebben, neem dan contact met me op, ik kan zoiets wel opnieuw fixen namelijk.
Reactie 7
Ik ben tevreden zoals het nu is vooral omdat ik niet actief ga tobo rammen, maar voor mensen zoals mij zijn maandstatistieken een stuk leuker dan dag statistieken.
1: Bedankt

2: Jullie zijn altijd welkom

3: Bedankt

4: De meerderheid die gestemt hebben wil liever niet dat het GoT Whatpulse team een naam krijgt met iets van DPC erin aldus de survey. De move van de whatpulse topic(s) naar /5 heeft overigens al wel een kleine stijging van het aantal users opgeleverd (zie bijv. de grafieken in mijn sig rond half dec. zo uit mijn hoofd). Verder ben ik persoonlijk van mening dat we meer met DPC te maken moeten krijgen, misschien in de toekomst als het Whatpulse project zich wat meer 'geaccepteerd' wordt in /5 oid. niet alleen voor het eigen gewin maar voor mijn gevoel ook een soort 'dankbaarheid'/reclame naar DPC toe dat we hier mogen vertoeven

5: Ben ik opzich wel mee eens. Maar je zou bijv. ook zelf een wel 'nuttige' reactie kunnen aanleveren om discussie uit te lokken

6: - (lijkt mij voor Mr Bondt)
7: Maandstatistieken zijn dacht ik al gerealiseerd? Elke 1e dag in de maand? In ieder geval maak ik er nog even een apart logo voor om het wat extra te onderscheiden.