Toon posts:

[Excel] If veld is code dan lettertype rood

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Ik ben bezig met een excel document voor het Dell Battery Program http://www.dellbatteryprogram.com. Deze is ingedeeld dat in de rij A de eigenaren komen te staan, in B de laptop namen en in C de codes van de batterij. Nu wil zou ik het mooi vinden dat als ik de code invul dat als het een batterij is die niet goed is dat de code rood word. dus zal het iets wezen als :

Rij C . If veld is code dan lettertype rood.

Maar hoe nu zoiets te doen is..ik heb al gezocht op internet naar codes hoe en wat..maar vinden..ho maar..

Want er zijn hier ong 250 Dell D600 en D610 laptops in gebruik...

Iemand een idee? Of of een voorbeeldje?

Verwijderd

Is conditional format niets? Het lijkt mij wellicht handig als je het in een macro zet. Als je voor 250 gebruikers steeds weer een conditional format gebruikt dan wordt het bestand erg traag heb ik het idee.

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09
je kan een extra kolom aanmaken en daarin een resultaat laten printen.

bv.

=GELIJK("batterij nummer"; D5)

voor dit veld geldt nu, als in veld D5 de waarde "batterij nummer" staat, dan wordt de tekst "Waar" weergegeven.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Menu opmaak, voorwaardelijke opmaak.

offtopic:
Als je de volgende keer ook post waarmee je zoekt kunnen we je dáár misschien mee helpen, want dit is echt basic excel kennis en makkelijkte vinden op got, het internet en in de excel help, of desnoods door de excel menu's door te lopen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.