FiberWorld opzeg ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb mijn abonnement bij FiberWorld opgezegd, echter gaat dat niet zonder slag of stoot. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die gelijke ervaringen hebben met FiberWorld.

Vanwege de slechte service / communicatie heb ik besloten weg te gaan bij FiberWorld. De verbinding was stabiel dus daar was ik wel blij mee. De newsserver vond ik minder. De slechte service / communicatie bestaat in mijn geval uit het feit dat ik mij tot driemaal toe heb aangemeld voor ADSL2+, ik echter helemaal niets van FiberWorld heb gehoord. Nog niet eens een ontvangst bevestiging......

Ik heb mijn abonnement inmiddels meer dan een jaar dus dat is geen probleem.

Voor de zekerheid nog maar eens de algemene voorwaarden gelezen, en daar staat met artikel 1.9 een stukje dat 'schriftelijk' gelijkgesteld wordt aan E-mail vooropgesteld dat deze met een zgn niet automatisch verzonden 'reply' is bevestigd.

Dat is handig. Ik heb dus mijn opzegging per E-mail (en voor de zekerheid ook per fax) verzonden en gevraagd om een ontvangstbevestiging.
Die kwam vlot per E-mail
Geachte Meneer/Mevrouw,

opzeggen kan alleen schriftelijk bij ons worden ingediend. u kunt de brief in de onderstaande link uitprinten en dan ingevuld terug sturen naar het adres wat boven aan de brief staat.

http://www.fiberworld.nl/v2/docs/opzegformulier.pdf

Met vriendelijke groet,
Fiberworld Supportdesk
Dit is in iedergeval een bevestiging dat het ontvangen is.

ik heb daarop het volgende antwoord verstuurd:
In de algemene voorwaarden van DIS 1.9 staat dat email gelijkgesteld wordt aan schriftelijk indien deze met een zgn niet automatisch verzonden reply wordt bevestigd. U heeft met uw email bevestigd dat u mijn opzegging heeft ontvangen aangezien uw email geen automatisch verzonden reply is.

Ik ga er dan ook vanuit dat mijn abonnement met ingang van 31 jan 2006 is beëindigt.

Met vriendelijke groet,
deze heb ik tweemaal verstuurd omdat ik niet zeker was dat de eerste reply verstuurd is (outlook liep vast).

van de tweede maal weet ik zeker dat hij aangekomen is, maar met de reactie van FiberWorld ben ik minder gelukkig (kom ik toch weer op slechte service / communicatie)
Your message

To: [email]info@dis-telecom.nl[/email]
Cc:
Subject: FW: abonnement
Sent: Wed, 21 Dec 2005 17:51:27 +0100

was deleted without being read on Wed, 21 Dec 2005 17:54:40 +0100
Wat voor mij handig is dat in de header de naam van de medewerker staat ( ene Brian D)

Ik ben benieuwd of ik nog iets hoor van FiberWorld. Voor mij is het abonnement per 31 jan 2006 beeindigt.

Do as I say, don't do as I do.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Dit is inderdaad slechte communicatie, maar is bellen geen optie? (en desnoods om die Brian D vragen)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het mag dan wel niet volgens de algemene voorwaarden zijn, maar is er een reden dat je dat PDF file niet uitprint en opstuurt?
Lijkt me verder toch weinig moeite en wel veel resultaat.

Signatures zijn voor boomers.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik had jouw post ook al gelezen op fiberworldgebruikers.com.

Ik zit op het moment ook bij fiberworld en wil overstappen naar wanadoo.
Over het algemeen kunnen overstappen en wijzigingen gewoon doorgegeven worden via email.
Echter bij opzeggingen geld voor vele bedrijven dat ze het gewoon schriftelijk willen.

Ik ga het in ieder geval het via die kant en klare opzegbrief doen van hun, alleen ben ik het nog niet eens met de opzegkosten, aangezien ik een ex-fast-xs klant ben waarbij die voorwaarden niet geldt.

Maar als ik jou was: niet zeuren en het schriftelijk doen.
Dan weet je zeker dat het goed zit.
Of je wilt gewoon een rel schoppen om niks, en het risico lopen dat het alleen maar langer duurt. Zowiezo kan je bij fiberworld na een jaar nog maandelijks opzeggen. iets wat bijna niet meer te vinden is bij een prodiver. Maar als je van ze af wilt uitprinten invullen en opsturen dat ding.

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 08:25

Valor

yummie spam

Maasluip schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:47:
Het mag dan wel niet volgens de algemene voorwaarden zijn, maar is er een reden dat je dat PDF file niet uitprint en opstuurt?
Lijkt me verder toch weinig moeite en wel veel resultaat.
Ik denk ook niet dat het veel moeite meer is.

Echter heeft hij wel gelijk hij houdt zich netjes aan de gegeven voorwaarden. Met andere woorden ze kunnen je nik smaken :+

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Valor schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:52:
[...]

Ik denk ook niet dat het veel moeite meer is.

Echter heeft hij wel gelijk hij houdt zich netjes aan de gegeven voorwaarden. Met andere woorden ze kunnen je nik smaken :+
De rechtbank helaas wel, een email is niet rechtsgeldig.

Het lijkt mij geen fijne gedachte dat iedereen jouw abbo's kan opzeggen. Print het pdf'je, ondertekent 't, stuurt het op en klaar.

iedereen blij :)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wat is er mis met nabellen? 0900 - 2025410

Als je nu iets op de post doet, mag je blij zijn als het halverwege volgende week aankomt.
Even bellen, het verhaal vertellen en je hebt je duidelijkheid.

vandaag de dag wordt er teveel ge-emailt en ge-post op forums, terwijl je met een belletje met de juiste persoon (dat dan weer wel) een stuk verder bent.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Rob schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:58:
Wat is er mis met nabellen? 0900 - 2025410

Als je nu iets op de post doet, mag je blij zijn als het halverwege volgende week aankomt.
Even bellen, het verhaal vertellen en je hebt je duidelijkheid.

vandaag de dag wordt er teveel ge-emailt en ge-post op forums, terwijl je met een belletje met de juiste persoon (dat dan weer wel) een stuk verder bent.
Tja, laat me gokken:

Opzeggingen behandelen doen we alleen schriftelijk.
U kreeg in uw mailtje hetzelfde antwoord, en ja de mail kan in veel gevallen als schriftelijk worden gezien als wij dit via een reply bevestigen.

En in die reply stond dat de opzegging schriftelijk dient te gebeuren, dat is dus geen bevestiging dat uw opzegging via email, als schriftelijk beschouwd wordt. En is het dus ook niet schriftelijk.

Toch?

[ Voor 12% gewijzigd door XthinkZ op 22-12-2005 14:17 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als het bedrijf waar je zaken mee doet van wel zegt, dan gaat de rechtbank echt niet daarover vallen. Zou wel mooi zijn :)

Klant houd zich aan de afspraken, die het bedrijf notabene verzonnen hebben, maar dan geld het opeens niet volgens het bedrijf en zouden ze nog gelijk krijgen ook.

Ik heb verder geen juridische achtergrond, maar wat jij zegt lijkt me erg sterk. De wet noemt voor zover ik weet email niet als rechtgeldig, maar zij meld niet expliciet dat email niet rechtsgeldig is. Lijkt mij dat in een overeenkomst wel die afspraak gemaakt kan worden, aangezien het niet tegen de wet gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 22-12-2005 14:05 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Bart-01
De reden dat ik het per email en fax heb gedaan is dat dat veel sneller is. De fax heb ik overigens ondertekend en daardoor is deze zeker rechtsgeldig.

Als ik het nu per post zou doen loop ik het risico dat de post "verloren" gaat. Omdat voor te zijn zou ik deze aangetekend moeten versturen, dus weer extra kosten.

De helpdesk bellen heeft niet zo veel zin want a. lange wachttijden a 50cent per minuut en b. volgens de algemene voorwaarden gelden mondelinge toezeggingen van hun personeel niet......

Kennelijk gelden de algemene voorwaarden slechts eenzijdig.

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Bart-01 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:33:
De reden dat ik het per email en fax heb gedaan is dat dat veel sneller is. De fax heb ik overigens ondertekend en daardoor is deze zeker rechtsgeldig.

Als ik het nu per post zou doen loop ik het risico dat de post "verloren" gaat. Omdat voor te zijn zou ik deze aangetekend moeten versturen, dus weer extra kosten.

De helpdesk bellen heeft niet zo veel zin want a. lange wachttijden a 50cent per minuut en b. volgens de algemene voorwaarden gelden mondelinge toezeggingen van hun personeel niet......

Kennelijk gelden de algemene voorwaarden slechts eenzijdig.
Hoi,

Ik ken dat lange wachten ja, je moet gewoon het nummer 'voor resellers' op hun site draaien 0513-88 02 12, lokaal tarief, kortere wachttijden, en de mensen kunnen je alsnog helpen.

Verder is inderdaad een fax rechtsgeldig.

• Bart-01
Punica- schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:44:
[...]

Hoi,

Ik ken dat lange wachten ja, je moet gewoon het nummer 'voor resellers' op hun site draaien 0513-88 02 12, lokaal tarief, kortere wachttijden, en de mensen kunnen je alsnog helpen.

Verder is inderdaad een fax rechtsgeldig.
Bedankt een goede tip. Ik heb inmiddels het opzegformulier geprint, ingevuld en gefaxt en zal dat nummer eens bellen.
Nummer gebeld, de fax is ontvangen en doorgegeven aan de desbetreffende afdeling. Ik ben benieuwd of alles nu goed gaat lopen, vooral omdat bij het afsluiten van het abonnement via DutchWeb (zonde dat die over de kop gegaan is) ik de aansluitkosten heb betaald en niet zoals bij FiberWorld (en vele andere aanbieders) pas bij het beeindigen van het abonnement.

[ Voor 29% gewijzigd door Bart-01 op 23-12-2005 01:08 ]

Pagina: 1