[php]word sluiten bij error of onunload window

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik ben bezig met een php applicatie waarmee word bestanden gemerge kunnen worden.

Ik gebruik hiervoor een com object. Dit werkt opzich allemaal goed.

Nu is er 1 probleem. Als de user het venster sluit of er ontstaat een error omdat mijn merge bestand fout is dan gaat het fout of word bestand bezet is omdat de gebruiker die al open heeft staan.

In deze gevallen blijft WORD draaien op de server

Ik wil dus bij onunload het com object 'Quit(en)' en bij een error ook word afsluiten.

Ik had deze oplossingen:

Een body onunload echter lukt het mij niet om client side iets serverside af te sluiten. Dit kan alleen met een formulier(posten) dus als hidden field $word meegeven. dat ging niet 8)7 Ik kan dus bij een actie van de gebruiker niet word op de server afsluiten. athans ik zie het niet meer.

Als het programma een error geeft dan (hangt dus) moet ook word afgesloten worden.

Ik had geprobeerd om ieder statement if(){ ... } else { $word->quit;} echter dat werkte niet. Hij deed niks, Ik dacht altijd dat als een commando word uitgevoerd dat hij dan true or false terug geeft,

Ik had ook 'OR DIE' gebruikt maar dan word er iets ge-echo-ed dus dacht ik als ik dan een javascript functie (this.close) gebruik dan voerd hij de 'onunload' uit maar die werkt niet dus dat lukte ook niet.

Mijn vraag is kan ik afvangen dat als het script dus maar half wordt uitgevoerd dat dan wel word wordt afgesloten?

Jochemmol

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

Je kunt in PHP shutdownfuncties definiëren alsmede ook je eigen errorhandlers, en in beide gevallen kun je je com object netjes afsluiten.

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-06 00:27

Jurgle

100% Compatible

Bij een onunload zou je misschien eens met AJAX aan de gang kunnen gaan om nog net even een http request te doen, dat $word afsluit

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant