BBG Januari -- High-end Gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Bij deze het voorstel voor de Best Buy Guide januari 2006. Opmerkingen en suggesties zijn welkom, maar probeer deze te onderbouwen en niet zomaar een verandering door te voeren omdat dat jouw persoonlijke voorkeur wegdraagt. Onder de tabel staan enkele motivaties voor bepaalde keuzes.

ProductPrijs
ProcessorAMD Athlon 64 3500+ Venice€ 193,97
MoederbordAsus A8N-SLI nForce4 SLi€ 112,86
KoelerZalman CNPS7700-AlCu€ 27,71
Geheugen2 x 1GB PC3200 DDR€ 144,00
VideokaartLeadTek GeForce 7800 GTX Extreme 256MB DDR3€ 505,-
GeluidskaartCreative Soundblaster Audigy 2 ZS€ 54,99
I/O-controllerOnboard RAID-controller
NetwerkcontrollernVidia nForce4 NV Gigabit LAN-controller
Harde schijf2 x Hitachi Deskstar T7K250 250GB€ 213,90
Dvd-spelerLite-On 16x48x, LTD-166S (zwart)€ 17,95
Dvd-branderNEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart)€ 43,15
DiskettestationALPS Diskette Drive (Zwart)€ 5,96
KaartlezerApacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zwart)€ 13,96
Draagbare opslagGeheugenstick 256MB USB 2.0€ 17,-
BehuizingAntec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)€ 106,75
Monitor (LCD)Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms)€ 350,-
LuidsprekersCreative Inspire T7900€ 95,-
ToetsenbordLogitech UltraX Flat Keyboard (PS/2)€ 21,10
MuisLogitech G5 Laser Mouse (USB)€ 55,86
HeadsetPlantronics .Audio 90 (analoog)€ 29,95
Totaalprijs bij opstellen BBG€ 2.008

Moederbord
Onveranderd, dit keer wel met de suggestie van de DFI Lanparty UT nF4 SLI-D die een klein beetje minder mogelijkheden biedt, maar beter overklokpotentieel heeft.

Geheugen
Overgeschakeld op ander geheugen met een duidelijk prijsvoordeel, waardoor er ruimte vrijkomt in het budget

Videokaart
We hebben het hier over een high-end gamesysteem, dus ook die laatste paar frames per seconde zijn van belang. Daarom de GeForce 7800 GTX Extreme in plaats van een gewone 7800 GTX

Harde schijf
Ten opzichte van de vorige edities is deze verdubbeld. Veel gamers slaan graag de volledige cd van een spel op hun harde schijf op, om niet met schijfjes te moeten goochelen.

Behuizing
Onveranderd, met alternatief voorstel de Xitac X-gear C666K voor een meer gamers-look

[ Voor 107% gewijzigd door Yoeri op 22-12-2005 15:27 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Dit moederbord ondersteunt geen ddr2 geheugen |:(

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
zowieso ondersteund AMD nog geen DDR2 geheugen komt volgend jaar pas, met socket AM2...
*edit1*
typo
*edit2*
En het is een High-end gamepc dus waarom dan geen GeForce 7800 GTX met 512 MB? Er is bewezen dat een flink aantal (nieuwere) games daar graag gebruik van maken (quake4, FEAR enz). En het scheelt maar 50 euro in de pricewatch.

[ Voor 66% gewijzigd door Meekoh op 22-12-2005 13:12 ]

Computer says no

Verwijderd

man verander dat ddr 2 geheugen je bent toch hoop ik niet voor niks een tweakers.net redacteur ;)

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Dat DDR2-geheugen was natuurlijk niet de bedoeling, maar een foutje in het in het winkelmandje gooien om dan hier te kopiëren.

Die 50 euro voor 512MB geheugen is er echt teveel aan. Ik zou het graag doen, maar dan moet er budget vrijgemaakt worden op andere gebieden en ik denk niet dat er nog echt veel prijsvoordeel te halen is met dit systeem, zonder echt zware concessies te moeten doen.

• niket610
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 08:03
Yoeri schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:34:
Die 50 euro voor 512MB geheugen is er echt teveel aan. Ik zou het graag doen, maar dan moet er budget vrijgemaakt worden op andere gebieden en ik denk niet dat er nog echt veel prijsvoordeel te halen is met dit systeem, zonder echt zware concessies te moeten doen.
Door de geheugenstick en de kaartlezer er uit te halen kom je al een heel eind. ;)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is de Artic freezer 64 Pro geen mooie koeler voor dit systeem? Hij is nog goedkoper ook, 19 euro. Zie ook het volgende topic: Arctic Freezer 64 Pro?

Voor de rest staat er nu PC3200 ipv PC4200 zoals je bij het kopje geheugen aangeeft.

De geheugenstick en cardreader hebben niets in een game machine te maken imho. Dat was de vorige keer ook een vaak terugkomende opmerking.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 22-12-2005 14:03 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou de Zalman 7700 vervangen voor een Zalman 9500, reden hiervoor is dat deze beter koelt (voor zover ik weet) dan dat de 7700 dat doet, ook al is deze 'wat' duurder dan de 7700... 43 euro ipv 27 euro... :)

Voordeel van het betere koelen is dan weer, dat de koeler minder snel hoeft te draaien voor dezelfde prestaties (er van uitgaande dat C'n'Q aan staat), maar de PC wél stiller word... :)
Bor de Wollef schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:01:
De geheugenstick en cardreader hebben niets in een game machine te maken imho. Dat was de vorige keer ook een vaak terugkomende opmerking.
Of die dingen erbij horen ja of nee valt denk ik over te twisten, tegenwoordig kosten die dingen ook haast niets meer en heeft het een (naar mijn mening) betere toekomst dan de floppy drive (als deze nog een toekomst heeft...) ;)

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2005 14:20 ]

• Bor

Bor

GJ-tje schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:16:

Of die dingen erbij horen ja of nee valt denk ik over te twisten, tegenwoordig kosten die dingen ook haast niets meer en heeft het een (naar mijn mening) betere toekomst dan de floppy drive (als deze nog een toekomst heeft...) ;)
Ook al zijn een cardreader en usb stick niet zo duur, ik vind ze gewoon niet in een BBG voor een game machine horen. Het geld wat we besparen door deze achterwege te laten kunnen we mooi gebruiken voor andere zaken zoals bv geheugen, cooler etc.

Waarom een DVD speler en een brander?

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Het is wel leuk als het een compleet systeem is. Dus die kun je er beter inlaten.

Verwijderd

waarom 2x 250gb? voor een game-bak? Beetje raar want dat heeft toch niet veel met elkaar te maken. Bespaar daar op en koop en betere cpu. Want een GTX en dan een 3500+ is ook niet echt logisch!

• Bor

Bor

krouwen schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:17:
[...]

Het is wel leuk als het een compleet systeem is. Dus die kun je er beter inlaten.
Wat kun je met een dvd speler doen wat je niet met die brander kunt :?

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 15:03

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:21:
waarom 2x 250gb? voor een game-bak? Beetje raar want dat heeft toch niet veel met elkaar te maken. Bespaar daar op en koop en betere cpu. Want een GTX en dan een 3500+ is ook niet echt logisch!
Niet logisch, kvind een game cpu anders aardig bij deze gamers kaart passen....er is laatst nog een review geweest over allerlei cpu's waarin schrikbarend goed naar voren kwam hoe weinig invloed de processor op een game had. Met andere woorden, perfect logisch

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

DualDevil schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:30:
[...]

Niet logisch, kvind een game cpu anders aardig bij deze gamers kaart passen....er is laatst nog een review geweest over allerlei cpu's waarin schrikbarend goed naar voren kwam hoe weinig invloed de processor op een game had. Met andere woorden, perfect logisch
Ik zou ook voor een andere cpu gaan gezien de durability van de A64 3500+. Indien men niet gaat overclocken heeft deze cpu zijn beste tijd wel gehad. Persoonlijk zou ik voor een X2 kiezen gezien de nVidia drivers tegenwoordig geoptimaliseerd zijn voor dualcore cpu's en daarmee een significante performance verbetering laten zien. Tevens is een X2 een langer leven beschoren vanwege het feit dat de cpu ook nog goed mee zou kunnen komen als in de nabije toekomst multithreaded games uitkomen.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:27:
[...]

Wat kun je met een dvd speler doen wat je niet met die brander kunt :?
Misschien is dat gedaan voor on the fly kopieren. :)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Headset en USB stick? :?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Headset is nog te begrijpen. (spelletjes met voice tech :) )

USB stick ... tja het zelfde verhaal als met de cardreader.
Vorige keer ook een hele discussie overgeweest

[ Voor 18% gewijzigd door Roberto op 22-12-2005 18:32 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Zalman CNPS7700-AlCu
Dit is een enigszins verouderde koeler, en er is een betere koeler voor een betere prijs: de Artic Freezer 64 Pro.
LeadTek GeForce 7800 GTX Extreme 256MB DDR3
Ik ken Leadtek nou niet direct als een bekend videokaartenmerk, deze Asus is niet zo heel veel duurder.
2 x Hitachi Deskstar T7K250 250GB
Het compatibiliteitsprobleem is wel opgelost, deze zijn wel behoorlijk wat goedkoper.
Geheugenstick 256MB USB 2.0
Vaker gezegd, deze is niet erg nodig. Vroeger stonden er toch ook geen floppy's bij?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Bor

Bor

marcieking schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:54:
[...]

Het compatibiliteitsprobleem is wel opgelost, deze zijn wel behoorlijk wat goedkoper.
Gezien het aantal topics dat nog steeds over de problemen diamondmax ism nforce4 lopen vind ik dat absoluut geen goede optie.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Die luidsprekers spreken me niet zo aan :P Nee maar, ik zat zelf meer te denken aan de logitech serie. is dat niet wat? Wel wat duurder alleen..

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

[...]

Ik ken Leadtek nou niet direct als een bekend videokaartenmerk, deze Asus is niet zo heel veel duurder.

[...]

Leadtek is toch al heel erg lang een van de betere merken graka's.

Verder, zon cnps9500 vind ik met een case die niet open is aan de zijkant echte geldverspilling.
Die boxed cooler van AMD is best prima. Vooral die van die X2's die heeft zelf heatpipe.
Ik zou ook voor een 3800+ minstens gaan dual core.

Verder zou ik qua gamen een WD 74gb raptor doen en 2x250 gb hitachi deskstar of investeren in iets groter model. Maar nogmaals dat zijn een beetje persoonlijke voorkeuren. Vooral die raptor.

The Sartorialist

• DaannO
Trouwens die schijven worden in raid gezet?! Anders raid controler erbij. Maar d8 dat het al op de mobo zat :P

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
DaannO schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:13:
Trouwens die schijven worden in raid gezet?! Anders raid controler erbij. Maar d8 dat het al op de mobo zat :P
Dat hebben die dingen allemaal zo'n beetje standaard tegenwoordig, deze ongetwijfeld ook.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Bor

Bor

DaannO schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:07:
Die luidsprekers spreken me niet zo aan :P Nee maar, ik zat zelf meer te denken aan de logitech serie. is dat niet wat? Wel wat duurder alleen..
Logitech heeft veel problemen met plopjes, radio ontvangst, brom etc in hun huidige productlijn zien we als we de vele meldingen hierover op GoT op dit moment lezen. Ik zou logitech daarom mijden tot ze een goede oplossing hebben gevonden. Wat vind je niet goed aan de aangedragen Creative speakers? Ik mis enige onderbouwing.

Ik zou liever voor een Asus GPU gaan dan een leadtek imho; gewoon gebaseerd op ervaring met beide merken.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 22-12-2005 23:23 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
marcieking schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:54:
[...]

Dit is een enigszins verouderde koeler, en er is een betere koeler voor een betere prijs: de Artic Freezer 64 Pro.

[...]

Leadtek is zeker wel een goed videokaart merk, en waarom voor de asus gaan als ongeveer alle kaarten het zelfde design hebben, het reference design van NV. Tevens heb ik persoonlijk slechte ervaringen met asus, maar dat kan toeval zijn.
[...]

De erende compatabiliteitsproblemen wel , nu zitten we alleen nog met de niet erkende compatabilieteitsproblemen die maxtor en WD lijkten te hebben, ben er zelf vorige week schter gekomen met die schijf :|

Verder:
Waarom een 500GB array in een game machine, stop die 100 euro liever in een 7800 GTX 512MB ofzo en wat er over blijft in een betere CPU. Voor de CPU is misschien een opteronvoor S939 ook wel een goed idee, vanwege het groeter cache geheugen en het is over het algemeen goedkoper.

[ Voor 14% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 22-12-2005 23:25 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n PC ook deels gebaseerde op een eerdere BBG. Mijn persoonlijke bevindingen:

- Cardreader heb je echt niks aan. Heb em al losgekoppeld omdat ik alleen maar een hoop extra schijfaanduidingen heb.
- Toetsenbord is mooi, maar niet fijn en moeilijk los verkrijgbaar
- Waarom zoveel HDD Gb? Ga voor een Raptor als primaire HDD (OS en Games) en een mooie secundaire HDD voor je andere files
- Lite-On DVD skippen: alleen handig voor on-the-fly
- Luidsprekers mogen wel een wat goedkopere versie zijn voor games
- USB stick voor games? Die koop je later maar eens als je budget dat toelaat.......

Ik zou sterk willen adviseren om deze keer een gamepad in de BBG op te nemen. Voor sommige spellen (GTA SA, NFS, e.a.) echt onmisbaar. In ieder geval nuttiger -gezien het doel van de PC- dan een een cardreader.

Voor de rest kan ik mij behoorlijk in deze BBG vinden. Heb geen ervaringen met de behuizing (en voeding) en Leadtek. 2x 1GB geheugen lijkt mij ook wel ok evenals de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:21:
Heb ook een GTX en een 3500+. Zonder te willen "pimpen"met m'n 3dMark05, maar die tikt bijna de 9000 punten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:45
Ik vind de verhouding tussen de CPU en videokaart ook heel erg uit balans, aan de videokaart geef je meer dan 500 euro uit en aan de CPU nog geen 200 euro. Ik denk dat je of een snellere CPU moet nemen of sneller geheugen, waardoor je makkelijker zou kunnen overklokken, waarbij de eerste optie de voorkeur heeft, omdat niet elke gamer zijn pc overklokt natuurlijk.
Het lastige is alleen dat een model hoger (3800+) meteen 100 euro duurder is, terwijl een GTX tov een GTX Extreme maar 50 euro scheelt ongeveer. Daarom moeten die USB stick en Cardreader er ook maar uit denk ik, die zijn sowieso niet vereist in een gamesysteem, sommigen vergelijken ze met floppy, maar floppy heeft ook nog andere doelen, waarvoor de stick en cardreader niet kunnen dienen (RAID drivers enzo).
Dus 3500+ => 3800+ en GTX Extreme => GTX en de cardreader en usb stick weg.

Overigens is 500GB voor een gamesysteem misschien ook een beetje te veel van het goede, maar omdat 250 misschien toch wel op de ondergrens zit en ik op dit moment niets beters kan vinden wat betreft prijs/prestatie en prijs/capaciteit stem ik daar nog wel mee in. (Zodra die nieuwe Raptors geintroduceerd worden en de 74GB variant goedkoper wordt, word het weer rendabel om een Raptor te nemen denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Goed, na alle input heb ik volgende antwoorden:

Het koelerverhaal: Ik ga even wat reviews opzoeken en kijken of die Artic Freezer niet wat is ter vervanging van de Zalman.

HDD-verhaal: Een iets kleinere main harddisk en een grote secundaire kan idd nuttig zijn. Vanwege de ruimte die veel spellen in beslag nemen zou ik echter niet véél lager gaan dan 250GB als primaire hd.

Een cpu-upgrade valt te overwegen, mits daar een budget van 130 € extra voor vrijgemaakt kan worden. Wat betreft de grafische kaart heb ik niet echt overtuigende argumenten gezien waarom deze persé vervangen moet worden, tenzij dan door een GTX met 512MB. Daar valt ook nog over te denken.

De cardreader kan er wat mij betreft uit. De geheugenstick eventueel ook, maar er is nu eenmaal binnen de redactie afgesproken dat de geheugenstick deel uitmaakt van de BBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 20:16
Om aan die 130 € te geraken --> Misschien het geheugen verminderen. Aangezien volgens deze test het verschil op dit moment tussen 2 GB en 1 GB niet echt groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

Foxie_s schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:57:
Om aan die 130 € te geraken --> Misschien het geheugen verminderen. Aangezien volgens deze test het verschil op dit moment tussen 2 GB en 1 GB niet echt groot.
Maar in game ervaring is 2 Gb wel degelijk relaxter, zeker als je die 3500+ ietsjes overclockt. ik vind niet dat op de 2Gb concessies gedaan moeten worden ivm meegaan van de pc. Anders zal hij binnen 6 maanden nog geupdate moeten worden...

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Is een muis niet iets te persoonlijk om meteen zo'n dure G5 te kopen. (Dat roep ik dan wel als Razer fan ;) )
En over die 2 harde schijven. Die gaan niet in RAID voor zover ik zie. Is 500GB dan niet een beetje erg veel? Op 250GB kan je al zoveel opslaan. Ik ken eigenlijk niemand die op een zinnige* manier 250GB heeft vol gemaakt. *dan bedoel ik dus niet 50 spellen erop zetten waarvan je er maar één speel, en/of 100 films die je toch nooit kijkt. Daarbij zit er ook een DVD Brander bij, die je prima kan gebruiken als je harde schijf te vol word.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

Verder:
Waarom een 500GB array in een game machine, stop die 100 euro liever in een 7800 GTX 512MB ofzo en wat er over blijft in een betere CPU. Voor de CPU is misschien een opteronvoor S939 ook wel een goed idee, vanwege het groeter cache geheugen en het is over het algemeen goedkoper.
Ik zou geen opteron kiezen gezien de leverbaarheid op dit moment. De beste overclockpotentieel lijkt inmiddels ook wel een beetje over en het verschil in cache vs. FPS is vrij klein. dan kan je in mijn ogen nog beter voor een single slot PCi moederbord gaan (30 euro goedkoper a8n-e evt?) en daarbij een X1800XT (Asus Extreme AX1800XT) en dan die HD idd eruit. kleine hulp, discussie graag... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Gewijzigd voorstel:

2 GB PC3200-geheugen
Athlon 64 3800+
Arctic Cooling Freezer 64 Pro
geen kaartlezer, geen usb-stick
120 GB Seagate Barracuda èn 160GB Seagate Barracuda
Logitech Cordless Rumblepad II (gamepad)

Verder ongewijzigd, maar nu zit ik nog 50 euro boven het budget. Een alternatief zou zijn om voor een gewone GeForce 7800 GTX 256MB, waarmee net géén vijftig euro bespaard kan worden. Een 512MB-model lijkt me absoluut onhaalbaar
IceStorm schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:51:
Niet handig voor het budget maar toch, de 120 en 160 gb versie schelen nog geen € 4,- in de pricewatch. Ik snap dat je binnen budget moet/wilt blijven maar ik zou het zelf net zonde vinden (oftewel, ik zou op zo'n bedrag voor 40 gb nog wel 4 euro neertellen ;)).
Neem ik in overweging, maar dat is dan wel nòg eens vier euro extra natuurlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Yoeri op 23-12-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Yoeri schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:19:
Niet handig voor het budget maar toch, de 120 en 160 gb versie schelen nog geen € 4,- in de pricewatch. Ik snap dat je binnen budget moet/wilt blijven maar ik zou het zelf net zonde vinden (oftewel, ik zou op zo'n bedrag voor 40 gb nog wel 4 euro neertellen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een gamepad? Ik ken persoonlijk veel gamers op consoles en op PC, maar ik ken echt weinig mensen die op hun uber-pc console games zitten te spelen, als ze dat zo leuk vinden dan gaan ze toch wel aan een console. Daarnaast is zo'n gamepad nooit wat je gewend bent van het console.
Verder lijkt het me echt de moeite waard om de GTX 512 MB erin te krijgen, vooral rekening houdend met hoe lang het systeem mee moet gaan. Kunnen we niet de DVD-lezer schrappen? Ik heb zelf nou nog nooit echt de behoefte gehad om on-the-fly te branden, maar ik kopieer dan misschien niet zoveel, meer direct vanaf harde schijf. Met het geld wat we daarop besparen en dan 1x 250 GB valt een 512 MB GFX wel te bekostigen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
1 van de schijven vervangen door een WD Raptor
Een 3500 bij een 7800GTX is gewoon beperkend, neem dan liever een 4400 X² met een 7800GT, games worden tegenwoordig meer en meer voor dualcore geschreven
dump de audigy
vervang het moederbord door de MSI K8N SLI Platinum, deze heeft steengoed onboard geluid
Een writer én een lezer ? lezer is hier een beetje useless voor een gamesystem imo, tis geen copybox
kaartlezer & usb stick dumpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:06:
Waarom een gamepad? Ik ken persoonlijk veel gamers op consoles en op PC, maar ik ken echt weinig mensen die op hun uber-pc console games zitten te spelen, als ze dat zo leuk vinden dan gaan ze toch wel aan een console. Daarnaast is zo'n gamepad nooit wat je gewend bent van het console.
Een gamepad draagt wel degelijk bij aan de spelervaring. Dit geldt niet alleen voor racespellen: wel eens GTA SA gespeeld met alleen toetsenbord en muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08
Desolation Angel schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:12:
1 van de schijven vervangen door een WD Raptor
Een raptor is veel te duur voor de opslagruimte die dat ding maar kan geven. Tevens is dit een "verouderde" schijf die brute maar domme prestaties levert. De recenste HD's kunnen qua leessnelheid goed mee met een Raptor. De Hitachi T7K250 is zelfs in staat om een Raptor te verslaan. Als je je dan bedenkt dat de T7K250 meer opslagruimte kan geven voor minder geld en ook nog eens stiller is, zou ik geen Raptor in die game pc steken. De Raptor is nog steeds koning als het op toegangstijden en schrijfsnelheid aan komt maar om het met jouw eigen woorden te zeggen:
tis geen copybox
En ook daarom vraag ik mij af waarom deze game-PC 2 HD's moet hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 23-12-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

games worden tegenwoordig meer en meer voor dualcore geschreven
Name one.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:06:
Ik vind dat typisch een 'guide' puntje. Bij een game-systeem past prima een gamepad, als je daar geen behoefte aan hebt laat je hem toch lekker weg? Ik vind het voor een guide veel belangrijker dat de zaken die wat minder logisch zijn (dus bijv cpu/vga/etc) voor de standaard consument goed uitgekozen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 3500 bij een 7800GTX is gewoon beperkend, neem dan liever een 4400 X² met een 7800GT, games worden tegenwoordig meer en meer voor dualcore geschreven
dump de audigy
Beiden oneens. Ik denk dat je in games beter presteert met een 3500+ en GTX dan met een 4400 DC en GT; zeker gezien de prijs-/kwaliteitverhouding.

Audigy zeker aanhouden: en beter geluid (zie ook de gekozen speakerset) en daarnaast legt een dergelijke geluidskaart minder beslag op je CPU dan de on-board versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:12:
[...]

Een gamepad draagt wel degelijk bij aan de spelervaring. Dit geldt niet alleen voor racespellen: wel eens GTA SA gespeeld met alleen toetsenbord en muis?
Ja , ging goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speakers in een game pc :?
500gb in een game pc :?
USB stick en al die ongein?

Niet echt een game pc.

Een game pc heeft een game stuff nodig geen multimedia dingen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
Gooi er toch een Opteron 146 in, veel meer bang for buck. Clock je dat ding op 3 GHz, dan heb je pas een monster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speakers in een game systeem?
Hoe durf je het te vragen zeg :o
Geluid is erg belangrijk bij het gamen (bijv. tegenstanders aan horen komen, ipv alleen zien).
En natuurlijk de muziek (bijv. NFS MW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik zou de Creative Soundblaster Audigy 2 ZS laten vallen en deze vervangen voor een Audigy 4. Deze zijn niet veel duurder en de audigy 2 zs is een tijd geleden al end of life verklaard waardoor er geen drivers etc meer worden gemaakt (denk aan bugfixes en andere support). Hier op GoT las ik ook een melding van iemand die een Audigy 2 ZS had gekocht maar wachte up een driver bugfix die dus niet meer zal komen. Nu nog kiezen voor een audigy 2 zs is niet echt slim imho als je een systeem ook in de toekomst nog goed wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff noem je dat een gamer.
Headset natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:29:
Pff noem je dat een gamer.
Headset natuurlijk!
Headsetje staat er ook gewoon bij hoor: Plantronics .Audio 90 (analoog) € 29,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamaar een gamer wil een goede headset.
Een headset is zo'n beetje een belangrijkte wat een gamer wil.
En dan wordt er zo'n cheap ding aan toegevoegd.
En die heeft niks aan een 5.1 setje.

Waar is een (game) muismat bv.? :X

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:35:
Jamaar een gamer wil een goed headset.
En die heeft niks aan een 5.1 setje.

Waar is een (game) muismat bv.? :X
Waarom zou een gamer niets hebben aan een 5.1 set (overigens is het een 7.1 set)? Met een 5.1 setje kun je horen waar de vijand zich begeeft ten opzichte van je eigen positie. Met een headsetje, dus stereo, is dat in veel mindere mate mogelijk. Volgens mij wil een gamer een 5.1 setje EN een headset.

Een game muismat vind ik niet echt in de BBG horen omdat dit iets heel persoonlijks is (en vaak totaal onzin imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een headset is zo'n beetje het belangrijkte wat een gamer wil.
Heb jij ooit een pro gamer gezien met een 7.1 set?
Daar heb je geen bal aan.
En dan wordt er zo'n cheap headset aan toegevoegd.
Het is een game pc, geen multimedia pc of een 'laat ik eens lekker een spelletje spelen' pc.
Anders heb je ook niet zo'n budget he.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Als jij vind dat je een betere headset kunt vinden wat nog binnen het budget past dan neem ik aan dat men daar zeker interesse heeft. En ja, de meeste gamers die ik ken hebben een surroundset op de computer, zeker in FPS geeft je dit een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan weet je duidelijk niet waar je over je praat.
Een beetje gamer lacht je uit als je daar mee speelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Is het niet mogelijk een uber-high-end game systeem in het leven te roepen?
  • AMD Athlon 64 X2 4800+ Toledo CPU (is dualcore ready en lekker snel)
  • Arctic Cooling Freezer64 Pro (heb hem zelf ook, merk eigenlijk niet dat ik hem heb?)
  • DFI SLI moederbord? (weet niet precies welke je hiervoor moet nemen? DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D bijvoorbeeld?)
  • 2GB Geheugen (misschien meer: niet swappen?)
  • 1x 74GB WD Raptor Hardeschijf (lekker sneller bootschijf)
  • 1x 400GB Seagate 7200.8 Hardeschijf (storage schijf)
  • 2x Nvidia 7800GTX 512 Extreme in SLI (lekker snelle FPS kweken...)
  • Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms) (schijnt een goed scherm te zijn?)
  • NEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart) (tja, heb je wel is nodig he?)
Over die CPU, ik weet niet hoe 2 Opterons 2xx presteren in games? Ik bedoel we hebben het hier over die-hard-game-systemen...

Dit is ongeveer 3300 euro, en aangezien er altijd wel mensen zijn die een portomonnee beschikbaar hebben hiervoor, lijkt me dat voor dit soort mensen/systemen een extra BBG gemaakt kan worden?

Headset, USB Stick, card-reader, diskette station zijn wel handig, die headset vooral voor die-hard-gamers. Diskette station is vooralsnog handig om drivers in te laden.
Misschien zelfs dat dit systeem gewijzigd kan worden qua hardeschijven, 4x Raptor 74GB in Raid5 ofzo? Dan moet er natuurlijk ook nog een RAID controller bij... maar laten we niet veel gaan bedenken voor iets wat nog niet eens bestaat :o

[ Voor 16% gewijzigd door webfreakz.nl op 23-12-2005 19:11 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:53:
Dan weet je duidelijk niet waar je over je praat.
Een beetje gamer lacht je uit als je daar mee speelt ;)
Ik ken meerdere gamers die eigenlijk allemaal een 5.1 setje hebben staan. Zoals ik al aangaf geeft het je zelfs een tactisch voordeel. Maar goed blijkbaar weet jij heel goed waar je over praat. :Z . Zullen we weer terug ontopic gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:12:
[...]

offtopic:
ja, speelde knap bagger... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik zou zeggen,
Arctic Freezer 64 PRO erin, (reden: stiller en cooler, zelfs nog stiller als zijn oudere broertje)
Usb stick eruit, (reden: lijkt me noodzakelijker voor de januari-workstation)
dvd-rom speler eruit (reden: on the fly is niet echt aan te raden, zeker niet met snelle schijfjes)
amd64 3700+ boxed erin (reden: die is maar een 10tje duurder)

verder kan ik het er wel mee vinden :p

[ Voor 55% gewijzigd door duncanvdlinden op 23-12-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
die koeler zou ik dus echt niet doen, kies de arctic freezer 64 pro, zoals bor de wollef zegt

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Eigenlijk zijn de boxen 'een beetje' zwak voor een high-end gamesysteem, in principe, ik had een Logitech Z-5400 o.i.d. verwacht, dat is voor high-end gamers! (hoe dan ook, dan wordt alles wel weer een beetje duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is de Logitech G15 tobo geen optie? "Ultiem" game toetsenbord. Kost wel een beetje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
masser120 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:30:
Eigenlijk zijn de boxen 'een beetje' zwak voor een high-end gamesysteem, in principe, ik had een Logitech Z-5400 o.i.d. verwacht, dat is voor high-end gamers! (hoe dan ook, dan wordt alles wel weer een beetje duur)
Is mijn mening ook.
RoD schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:37:
Is de Logitech G15 tobo geen optie? "Ultiem" game toetsenbord. Kost wel een beetje meer.
Ik dnek dat x1000 set van logtiech wel geschikt met laser enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DaannO schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:39:

Ik dnek dat x1000 set van logtiech wel geschikt met laser enz..
Mjah, maar de G5 is al een lasermuis en die zit er al bij, het ging mij specifiek om het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
djmurcielago schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:24:
die koeler zou ik dus echt niet doen, kies de arctic freezer 64 pro, zoals bor de wollef zegt
de zalman coolt niet alleen slechter, de vinnen gaan vol met stof zitten, het bevestigingssysteem is waardeloos, en kan je cpu ook nog is beschadigen, mijn Zalman 7000alcu is nog een lichte variant t.o.v. de 7700alcu, die hangt al aardig aan het socket kwa gewicht, maar het ergste is nog wat als je hem normaal wil bevestigen op een socket 478 dat ie wel erg strak op de cpu komt te zitten als je de schroefjes vast draait, kan niet bevoordelijk zijn voor de cpu.

een arctic klemt zich vast met kunstof klips, met een veersysteem door slap metaal, lijkt mij beter voor een cpu. iig een handigere bevestiging. klik je er zo in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Yoeri schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 08:16:
Goed, na alle input heb ik volgende antwoorden:

Het koelerverhaal: Ik ga even wat reviews opzoeken en kijken of die Artic Freezer niet wat is ter vervanging van de Zalman.

HDD-verhaal: Een iets kleinere main harddisk en een grote secundaire kan idd nuttig zijn. Vanwege de ruimte die veel spellen in beslag nemen zou ik echter niet véél lager gaan dan 250GB als primaire hd.

Een cpu-upgrade valt te overwegen, mits daar een budget van 130 € extra voor vrijgemaakt kan worden. Wat betreft de grafische kaart heb ik niet echt overtuigende argumenten gezien waarom deze persé vervangen moet worden, tenzij dan door een GTX met 512MB. Daar valt ook nog over te denken.

De cardreader kan er wat mij betreft uit. De geheugenstick eventueel ook, maar er is nu eenmaal binnen de redactie afgesproken dat de geheugenstick deel uitmaakt van de BBG.
Yoeri schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:19:
Gewijzigd voorstel:

2 GB PC3200-geheugen
Athlon 64 3800+
Arctic Cooling Freezer 64 Pro
geen kaartlezer, geen usb-stick
Logitech Cordless Rumblepad II (gamepad)

Verder ongewijzigd, maar nu zit ik nog 50 euro boven het budget. Een alternatief zou zijn om voor een gewone GeForce 7800 GTX 256MB, waarmee net géén vijftig euro bespaard kan worden. Een 512MB-model lijkt me absoluut onhaalbaar

[...]

Neem ik in overweging, maar dat is dan wel nòg eens vier euro extra natuurlijk.
De meest belangrijke reden voor een 512 mb 7800gtx is dat deze hogere clocks heeft. Waarom niet de gamepad en speakers droppen (net zoals de usbstick en de cardreader) er zit toch ook geen printer/scanner etc bij? Tevens snap ik ook niet waarom er perse twee schijven inmoeten. Waarom niet gewoon één T7K250? De enige redenen voor twee schijven zijn raid/backup. Met twee verschillende schijven vallen raid 0 en 1 al af (anders kun je beter 2x 120 nemen). En backuppen doe je maar met de brander ;). Ook de dvdspeler kan eruit. (De dvdbrander kan ook alles en die ene keer dat je van dvd naar dvd wil kan het prima via de harddisk. Dat budget kan dan mooi naar een 512mb 7800gtx. Eventueel kun je ook nog het moederbord wisselen met een Gigabyte GA-K8N-SLI, zelfde chipset, minder duur.

Zelfs met speakers en headset kom ik maar €6,31 over het budget. (Let op!!! Link gooit je winkelmandje eerst leeg!!!) Nou nog een lekker toetsenbord voor 15 euro en je zit op budget. (Deze misschien?)

Ook zou ik een kanttekening wel op zijn plaats vinden. Iemand die het nog eventjes vol kan houden met zijn huidige hardware doet er misschien verstandig aan te wachten op de m2 socket. (tevens is dan waarschijnlijk ook de opvolger van 7800 serie er.) Misschien is nu wachten tot halverwege 2006 wel verstandig om te zien wat 100% Vista compatible is. (Ik weet dat je altijd wel kunt blijven wachten, maar om zo dicht bij een nieuwe socket en nieuw os 2000 eurootjes neer te leggen...) Mijn eigen pc heeft het net begeven, ik heb mijn 6800 gt alvast verkocht en werk nu op de pc die ik mijn vriendin had gegeven, (3200+ venice @ 4000+, 1024mb, a8n sli deluxe, 6200) eventjes niet gamen, maar ik wacht mooi tot de Vista release candidates laten zien welke hardware werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door |sWORDs| op 24-12-2005 00:45 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Laatst online: 16-09 21:16
Vooral het tobo staat mij niet aan, voor de rest is het een prima systeem.
g15 of iig de USB versie, dat zou al een verbetering zijn.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
sWORDs schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:02:
[...]

[...]

De meest belangrijke reden voor een 512 mb 7800gtx is dat deze hogere clocks heeft. Waarom niet de gamepad en speakers droppen (net zoals de usbstick en de cardreader) er zit toch ook geen printer/scanner etc bij? Tevens snap ik ook niet waarom er perse twee schijven inmoeten. Waarom niet gewoon één T7K250? De enige redenen voor twee schijven zijn raid/backup. Met twee verschillende schijven vallen raid 0 en 1 al af (anders kun je beter 2x 120 nemen). En backuppen doe je maar met de brander ;). Ook de dvdspeler kan eruit. (De dvdbrander kan ook alles en die ene keer dat je van dvd naar dvd wil kan het prima via de harddisk. Dat budget kan dan mooi naar een 512mb 7800gtx. Eventueel kun je ook nog het moederbord wisselen met een Gigabyte GA-K8N-SLI, zelfde chipset, minder duur.

Zelfs met speakers en headset kom ik maar €6,31 over het budget. (Let op!!! Link gooit je winkelmandje eerst leeg!!!) Nou nog een lekker toetsenbord voor 15 euro en je zit op budget. (Deze misschien?)

Ook zou ik een kanttekening wel op zijn plaats vinden. Iemand die het nog eventjes vol kan houden met zijn huidige hardware doet er misschien verstandig aan te wachten op de m2 socket. (tevens is dan waarschijnlijk ook de opvolger van 7800 serie er.) Misschien is nu wachten tot halverwege 2006 wel verstandig om te zien wat 100% Vista compatible is. (Ik weet dat je altijd wel kunt blijven wachten, maar om zo dicht bij een nieuwe socket en nieuw os 2000 eurootjes neer te leggen...) Mijn eigen pc heeft het net begeven, ik heb mijn 6800 gt alvast verkocht en werk nu op de pc die ik mijn vriendin had gegeven, (3200+ venice @ 4000+, 1024mb, a8n sli deluxe, 6200) eventjes niet gamen, maar ik wacht mooi tot de Vista release candidates laten zien welke hardware werkt.
Een paar punten:
  • Is het echt de moeite om op alles te besparen, om die GTX 512MB te kunnen nemen? Het is toch juist de truc om de perfecte prestatie/prijsverhouding te vinden, als je de beste videokaart neemt, dan betaal je veel meer 'per performance' dan voor bijvoorbeeld een model lager, een GTX 512MB kost meer dan 150 euro meer dan een gewone GTX en 100 euro meer dan een GTX Extreme, maar is de performance nou ook echt zoveel beter?
  • Een speakersetje hoort wel thuis in een gamesysteem vind ik, tegenwoordig ondersteunt zowat elk spel surround sound en voor een betere ervaring van de game moet je hier gebruik van maken. Dit neemt niet weg dat een headset ook belangrijk is (nachtelijke gamesessies, LAN's, e.d.). Zo'n surroundsetje hoeft ook helemaal niet veel te kosten, het hoeft geen highend te zijn, de meeste gamers zijn geen audiofielen.
  • Gamepad hoort niet in het systeem, dit is te persoonlijk denk ik, de een wil er wel een, de ander niet. Bovendien, zal je in veel gevallen niet een gamepad vervangen samen met je computer, gamepads kunnen langer meegaan of kan je ook even tussendoor kopen, omdat de prijs niet zo hoog is, dit is wat anders dan bijvoorbeeld een muis of toetsenbord die je bij elke PC nodig hebt.
  • Wat die harde schijven betreft heb je wel gelijk ja, je kan beter 2 dezelfde schijven nemen en aangezien die 160GB variant toch maar 4 euro duurder is kan je er net zo goed 2 van nemen. Voor mensen die geen RAID willen, zou je één T7K250 250GB als aanrader erbij kunnen zetten, deze is sneller dan de 2 enkele Seagates, maar dit hangt ook van het budget af.
  • Jij doet net alsof 3200+ venice @ 4000+, 1024mb, a8n sli deluxe, 6200 lowend is, ik game hier nog op een P4 2.53, 512MB, P4PE, GF4 Ti en ik overweeg zelfs om te wachten op M2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

Bor de Wollef schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:44:
Als jij vind dat je een betere headset kunt vinden wat nog binnen het budget past dan neem ik aan dat men daar zeker interesse heeft. En ja, de meeste gamers die ik ken hebben een surroundset op de computer, zeker in FPS geeft je dit een groot voordeel.
ooit 'de top' met 5.1 gezien? nope waarom gamers gaan naar lans daar zijn deze sets verboden en zwaar irritant en er zijn 5.1 (zalman) of de senheisser pc-160 met 3d geluid..
binnen het budget tja. voor gamer mogen er aantal dingen eventueel uit maar bbg is een guide geen verplichting dus mischien is het een ideetje, om de de producten die in overweging zijn genoegen op te noemen om mensen beetje te helpen. sommige mensen hebben bijvoorbeeld geen usbstick en cardreader nodig en kunnen dat geld dan in een goede headset besteden. die er nu in staat is wel oke maar is erg breekbaar en er zijn betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:37:
[...]

Waarom zou een gamer niets hebben aan een 5.1 set (overigens is het een 7.1 set)? Met een 5.1 setje kun je horen waar de vijand zich begeeft ten opzichte van je eigen positie. Met een headsetje, dus stereo, is dat in veel mindere mate mogelijk. Volgens mij wil een gamer een 5.1 setje EN een headset.

Een game muismat vind ik niet echt in de BBG horen omdat dit iets heel persoonlijks is (en vaak totaal onzin imho).
Waarom zou je willen gamen met geluid uit een speaker set? een headset is veel fijner omdat het geluid direct bij je oren zit en niet een meter of meer er vandaan.
Ik heb zelf de Sennheiser pc165USB en ik heb liever een dure sennheiser dan een goedkopere ( of duurdere ) 5.1 headset, omdat het vaak bullshit is :) Stereo is goed genoeg.

Ga is Fps games spelen op "hoog" niveau, daar speeld niemand op de tafel :) Een goede kwaliteit muismat maak wel degelijk uit of je nu de kill maakt of niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

SneakyViper schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 01:58:
[...]

Een paar punten:
  • Is het echt de moeite om op alles te besparen, om die GTX 512MB te kunnen nemen? Het is toch juist de truc om de perfecte prestatie/prijsverhouding te vinden, als je de beste videokaart neemt, dan betaal je veel meer 'per performance' dan voor bijvoorbeeld een model lager, een GTX 512MB kost meer dan 150 euro meer dan een gewone GTX en 100 euro meer dan een GTX Extreme, maar is de performance nou ook echt zoveel beter?
  • Een speakersetje hoort wel thuis in een gamesysteem vind ik, tegenwoordig ondersteunt zowat elk spel surround sound en voor een betere ervaring van de game moet je hier gebruik van maken. Dit neemt niet weg dat een headset ook belangrijk is (nachtelijke gamesessies, LAN's, e.d.). Zo'n surroundsetje hoeft ook helemaal niet veel te kosten, het hoeft geen highend te zijn, de meeste gamers zijn geen audiofielen.
  • Gamepad hoort niet in het systeem, dit is te persoonlijk denk ik, de een wil er wel een, de ander niet. Bovendien, zal je in veel gevallen niet een gamepad vervangen samen met je computer, gamepads kunnen langer meegaan of kan je ook even tussendoor kopen, omdat de prijs niet zo hoog is, dit is wat anders dan bijvoorbeeld een muis of toetsenbord die je bij elke PC nodig hebt.
  • Wat die harde schijven betreft heb je wel gelijk ja, je kan beter 2 dezelfde schijven nemen en aangezien die 160GB variant toch maar 4 euro duurder is kan je er net zo goed 2 van nemen. Voor mensen die geen RAID willen, zou je één T7K250 250GB als aanrader erbij kunnen zetten, deze is sneller dan de 2 enkele Seagates, maar dit hangt ook van het budget af.
  • Jij doet net alsof 3200+ venice @ 4000+, 1024mb, a8n sli deluxe, 6200 lowend is, ik game hier nog op een P4 2.53, 512MB, P4PE, GF4 Ti en ik overweeg zelfs om te wachten op M2
Ik heb niet alles laten vallen om maar een 512 mb versie er in te krijgen. Geen enkel ander onderdeel wat mijnsinziens van belang was is minder. Ik zou alleen graag merkgeheugen in de pc zetten, (al is het maar twinmos) maar dat was hierboven ook al niet van toepassing.

Die speakerset blijf natuurlijk een persoonlijke keuze. Vandaar dat ik dit ook met een printer/scanner vergelijk. Ik vind dit niet bij de guide horen.

Gamepad waren we het al over eens. (ook dit vind ik bij de scanners/printers horen)

Ik denk dat een gamer meer aan de 512mb versie (vanwege de clocks, niet eens vanwege 256mb extra) heeft dan aan raid. Zeker met een onboard raidcontroller.

Die venice, het bord en geheugen waren het probleem ook niet. Het ging om de videokaart. De pc die het niet meer doet was een s754 3200+@3200+ nforce3 250 en 1024mb, tot zover dus minder, maar mijn 6800 gt @ ultra mis ik wel, maar om nou een agp kaart in de pci-e slot te hameren...
En om je even te troosten met je systeem, na mijn ti4200 heb ik een 9700pro en een 6800gt gekocht toen ze net uitwaren, dus alleen aan videokaarten heb je al 900 euro ten opzichte van mij in je pocket gehouden. De rest van de hardware ga ik maar niet uitreken anders ben ik de rest van de kerst depressief.
gakkethijs schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 02:03:
[...]

ooit 'de top' met 5.1 gezien? nope waarom gamers gaan naar lans daar zijn deze sets verboden en zwaar irritant en er zijn 5.1 (zalman) of de senheisser pc-160 met 3d geluid..
binnen het budget tja. voor gamer mogen er aantal dingen eventueel uit maar bbg is een guide geen verplichting dus mischien is het een ideetje, om de de producten die in overweging zijn genoegen op te noemen om mensen beetje te helpen. sommige mensen hebben bijvoorbeeld geen usbstick en cardreader nodig en kunnen dat geld dan in een goede headset besteden. die er nu in staat is wel oke maar is erg breekbaar en er zijn betere.
Ik gebruik de zalman headphone, maar dat 5.1 valt nogal tegen hoor. Ik vind hem echter wel erg fijn zitten (heb geen last na een paar uurtjes) en gebruik hem dus ook. Echter lijken de achterkanalen wel anders te klinken, maar om het nou als achter me te verklaren, nee.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 02:18:
[...]

Waarom zou je willen gamen met geluid uit een speaker set? een headset is veel fijner omdat het geluid direct bij je oren zit en niet een meter of meer er vandaan.
Ik heb zelf de Sennheiser pc165USB en ik heb liever een dure sennheiser dan een goedkopere ( of duurdere ) 5.1 headset, omdat het vaak bullshit is :) Stereo is goed genoeg.

Ga is Fps games spelen op "hoog" niveau, daar speeld niemand op de tafel :) Een goede kwaliteit muismat maak wel degelijk uit of je nu de kill maakt of niet.
En goede muismat is zeker geen onzin, echter vind ook ik dit niets voor een bbg. Hier ga ik weer de printers en scanners aanhalen. Persoonlijk vind ik trouwens niets zo fijn als mijn van Gispen geplastificeerd metalen bureau om op te mousen.

[ Voor 32% gewijzigd door |sWORDs| op 24-12-2005 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Kan het budget voor een high-end gamesysteem niet naar €2500 of €3000 verhoogd worden? Ik vind 2 ruggen eigenlijk net wat krap voor een zogeheten "high-end" systeem, maar goed dat kan aan mij liggen ook hoor, bij het samenstellen van mijn nieuwe systeem was ik in ieder geval een heel stuk duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
DOOMer schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 06:13:
Kan het budget voor een high-end gamesysteem niet naar €2500 of €3000 verhoogd worden? Ik vind 2 ruggen eigenlijk net wat krap voor een zogeheten "high-end" systeem, maar goed dat kan aan mij liggen ook hoor, bij het samenstellen van mijn nieuwe systeem was ik in ieder geval een heel stuk duurder uit.
Het gaat er ook om, dat de prijs kwaliteit goed is in de bbg, Dus daar kijken ze ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Natuurlijk gaat het er om dat je een goede prijs/kwaliteit verhouding krijgt, maar een aantal onderdelen zijn niet echt high-end, zo wordt de 3500+ genoemd als budgetmodel in dit artikel. Daarnaast kunnen we blijven beweren dat een dvd'tje branden makkelijk kan met een dvd brander, maar het blijft altijd makkelijker met 2, en daarnaast kun je die 2e gebruiken om een extra cd in te doen, zodat je makkelijker meerdere games kunt spelen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott_NL
  • Laatst online: 10-09 12:18
Waarom inplaats van de boxen en de audigy 2 geen nieuwe Creative X-Fi met CMSS 3D (ong. 115 euro)? Heb hem zelf ook en via een koptelefoon heb je echt het gevoel dat er surround geluid is. Uiteraard moet dan wel de headset geupgrade worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]

Ik denk dat elke "pro" of "top" gamer thuis gewoon een 5.1 setje heeft staan. Dat ze hem niet mee nemen naar LANs is logisch omdat deze daar voor veel te veel herrie zouden zorgen (en dus verboden zijn), je de sets daar vaak niet goed neer kunt zetten en het weer extra hardware om mee te zeulen is. Daarnaast is deze BBG ook niet echt voor de pro gamer maar meer voor de high end casual gamer denk ik. Maar goed, ik vind dat we behoorlijk offtopic gaan eigenlijk zo.

Wat betreft de 3d headsets, die komen niet eens in de buurt van een normale 5.1 set.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 24-12-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

NoTimeRemains

I know

en het SLI premium van Asus is dat geen optie?
dit omdat het een fanless design is.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:13:
[...]

Ik denk dat elke "pro" of "top" gamer thuis gewoon een 5.1 setje heeft staan. Dat ze hem niet mee nemen naar LANs is logisch omdat deze daar voor veel te veel herrie zouden zorgen (en dus verboden zijn), je de sets daar vaak niet goed neer kunt zetten en het weer extra hardware om mee te zeulen is. Daarnaast is deze BBG ook niet echt voor de pro gamer maar meer voor de high end casual gamer denk ik. Maar goed, ik vind dat we behoorlijk offtopic gaan eigenlijk zo.

Wat betreft de 3d headsets, die komen niet eens in de buurt van een normale 5.1 set.
Ik denk toch echt dat je meer moeten verdiepen in dingen voor je dat gaat roepen.

Ik citeer
Ik denk dat elke "pro" of "top" gamer thuis gewoon een 5.1 setje heeft staan.
Dat is een schande voor gamers man!
Zonder headet kan je niet killen!
Een slechte headset is hetzelde als je auto zonder wielen.

Jij hebt een idd over de casual gamer.
Een casual gamer heeft een multimedia systeem nodig.
Het heet niet voor niks een game systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

scottpws schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 09:38:
Waarom inplaats van de boxen en de audigy 2 geen nieuwe Creative X-Fi met CMSS 3D (ong. 115 euro)? Heb hem zelf ook en via een koptelefoon heb je echt het gevoel dat er surround geluid is. Uiteraard moet dan wel de headset geupgrade worden.
Dit omdat er problemen zijn met de x-fi en de nforce 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bor de Wollef schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:13:

5.1 setjes zijn vooral voor gewone gamers, die vooral thuis gamen. 5.1 is niet ideaal voor first person shooters. Counter-Strike + headset + A3D = je kan op geluid perfect de vijand lokaliseren en ff een granaat smijten naar iemand achter een muur.

Pro-gamers en lanparty-gamers hebben sowieso een headset nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 24-12-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sorry hoor, maar dat gezeur over die headset...

Waarom dan ook niet meteen een Force-Feedback stuurtje (voor racegames), Force-Feedback joystick met gashendels (voor vliegsimulators)?

Ik kan mezelf een behoorlijk ervaren gamer noemen, maar ik heb nog nooit (serieus) een headset gebruikt, ik snap ook niet wat je er mee moet..

Overigens is dit een High-end gamesysteem en niet een "pro-gamer"/"fps-only" systeem. Daarvoor kan je beter de Super-High end (oid) aanschaffen die hier eerder in de topic genoemd werd.

[ Voor 25% gewijzigd door Angeloonie op 24-12-2005 12:51 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:26:
[...]

Ik denk toch echt dat je meer moeten verdiepen in dingen voor je dat gaat roepen.

Dat is een schande voor gamers man!
Zonder headet kan je niet killen!
Een slechte headset is hetzelde als je auto zonder wielen.
Wat een onzin. Waarom zou je met een speakerset niet kunnen killen? Ben je bang dat het geluid er te lang over doet vanaf de speaker tot je oor :? Headsets zijn leuk en handig voor voice communicatie maar in alle andere gevallen heb je meer aan een 5.1 set waardoor je een betere 3d ervaring krijgt dan een gesimuleerde 3d omgeving door een koptelefoon. Zoals ik al eerder vroeg, zullen we terug ontopic gaan? Dit word erg vervelend zo. Als je hier over wilt discussieren kun je volgens mij beter gewoon een los topic openen.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 24-12-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:39:
Een headset is zo'n beetje het belangrijkte wat een gamer wil.
Heb jij ooit een pro gamer gezien met een 7.1 set?
Daar heb je geen bal aan.
Op een lanparty of een game-event heb je daar inderdaad geen bal aan.
Maar heb je al ooit eens Half Life gespeeld met A3D geluid?? Daar kon ik gewoon iemand neerknallen op basis van het geluid bijna zonder de persoon gezien te hebben.
Waarom denk je dat die een headset hebben? Omdat de tegenstander natuurlijk niet moet horen waar ze lopen en dat eventueel omgevingslawaai hen kan storen. En indien iedereen een surround set plaatst, is het inderdaad zwaar irritant.
Indien je thuis een surround setje kan plaatsen, waarom zou je het dan niet doen? Een headset kan wel surround geluid simuleren en misschien krijg je wel een "surround-gevoel" maar het is geen surround. Je zal toch niet beweren dat een (thuis)bioscoop beter klinkt met een headset? En indien je geen surround set wil, koop hem dan niet. Het is een guide.

offtopic:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet weet hoe huidige games en het huidige EAX het er vanaf brengt. Mijn echte gameperiode ligt al enkele jaren achter mij maar Aureal A3D was toen echt superieur aan Creative EAX en met een leuke surround set (toen nog een 4.1) had ik dus echt een voordeel op tegenstanders met gewoon stereo geluid. Iedereen, ook "de tegenstanders", die in mijn kamer kwamen luisteren konden het echt beamen dus dat het volledige bullshit is, is geen waar. Maar sinds Creative Aureal heeft overgenomen, heb ik er geen idee meer van of er tegenwoordig nog "echt" 3D geluid te vinden is in games. A3D was dit dus wel. Maar dat is een andere discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou de enige die deze discussie de "flauwekul"-kant vind opgaan? Het gaat hier om een game-pc met een redelijke prijs-/prestatieverhouding. Iedereen kan een "ultimate" game-pc samenstellen met € 10.000. Je hebt ze vast wel voor meer......Het gaat om het doel: Gamen!, met een budget van € 2.000. Ik vind dat een mooi budget. Ik heb zelf ook veel meer gespendeerd, maar dat is een kwestie van m'n inkomen en de prioriteiten die ik stel. Discussies over DC, 500Gb HDD, USB Sticks, wel of geen headsets of gamepads gaan nergens naar toe.....want (bijna) niemand komt met een alternatief wat binnen het budget blijft en toch DE game-pc is. Dus....een 4400 DC of een GTX 512, allemaal prima, maar waar blijft de rest?

Edit: Als je toch € 10.000 wilt spenderen aan games, kijk dan naar een XBox 360 met echt alles erop en eraan. Op dit moment de ultimate game-ervaring. HDTV, 9.1, e.d., nieuwste games en dat alles voor een budget binnen de € 10.000!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 23:16 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:11:
Ben ik nou de enige die deze discussie de "flauwekul"-kant vind opgaan? Het gaat hier om een game-pc met een redelijke prijs-/prestatieverhouding. Iedereen kan een "ultimate" game-pc samenstellen met € 10.000. Je hebt ze vast wel voor meer......Het gaat om het doel: Gamen!, met een budget van € 2.000. Ik vind dat een mooi budget. Ik heb zelf ook veel meer gespendeerd, maar dat is een kwestie van m'n inkomen en de prioriteiten die ik stel. Discussies over DC, 500Gb HDD, USB Sticks, wel of geen headsets of gamepads gaan nergens naar toe.....want (bijna) niemand komt met een alternatief wat binnen het budget blijft en toch DE game-pc is. Dus....een 4400 DC of een GTX 512, allemaal prima, maar waar blijft de rest?

Edit: Als je toch € 10.000 wilt spenderen aan games, kijk dan naar een XBox 360 met echt alles erop en eraan. Op dit moment de ultimate game-ervaring. HDTV, 9.1, e.d., nieuwste games en dat alles voor een budget binnen de € 10.000!
Met dat andere toetsenbord zit ik precies binnen het budget. Nou vind ik €6,31 over het budget ook niet echt een probleem voor een bbg wat er 1 of 2 maanden staat. Aan het einde van die periode zit je een stukje onder budget aan het begin er net overheen.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 25-12-2005 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Deze discussie zet me wel even aan het denken. Misschien moeten we gewoon het idee van de BBG's een beetje aanpassen aan wat we willen. Hier wordt op dit moment vooral gediscussieerd over welke onderdelen er nu wel en niet inhoren, in plaats van welk merk of welk type component er wel in thuis horen, speakers vs. headsets, usb sticks en card readers. Dit laatste zou eigenlijk belangrijker moeten zijn hier.

Als we nu een soort basissysteem samenstellen met onderdelen als moederbord, processor, geheugen, harde schijf/schijven, beeldscherm, kast+voeding en dergelijke en dan de lezer de keuze geven uit een headset of speakers, waarbij we in beide categorieen en ongeveer even duur alternatief aangeven wat dus bij een keuze van een van beiden ervoor zorgt dat je binnen het budget blijft. Voor degenen die beide willen hebben zou je eventueel nog een andere combinatie aan kunnen geven die ook binnen het budget valt. Zo zou je dus ook nog aan kunnen geven dat dingen als usb stick en card reader ook wel handig zouden kunnen zijn en dan ook even een mooi/goed/handig/etc. type aangeven wat wel redelijk bij het budget zou kunnen passen.

Zo maak je het idee van een een BBG wat flexibeler en ook wat interessanter voor een tweaker en toch nog redelijk goed te lezen voor een beginnen gebruiker. De tweakers kunnen zo in een oogopslag zien wat op die moment de producten zijn met de beste of in ieder geval een goede prestatie/prijs verhouding voor een bepaald systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Doen we nog iets speciaals wat betreft het coolen van de harddisks (zeker als we een 10K raptor inbouwen) of is dat tegenwoordig niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Allemaal leuke dingen wat de mensen hier zeggen, maar houden jullie wel rekening met het budget. Ik vind het een hele goede samenstelling moet ik zeggen voor dit bedrag.

Verder moet een pc natuurlijk compleet zijn, en daar horen frutsels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

krouwen schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:22:
Allemaal leuke dingen wat de mensen hier zeggen, maar houden jullie wel rekening met het budget. Ik vind het een hele goede samenstelling moet ik zeggen voor dit bedrag.

Verder moet een pc natuurlijk compleet zijn, en daar horen frutsels bij.
Frutsels die weinig tot geen toegevoegde waarde hebben voor de gamepc horen niet in een BBG thuis volgens mij. Dit is imho zo met de usb stick en de cardreader. Door deze achterwege te laten kun je een klein stukje ruimte krijgen voor andere hardware of iets onder het budget blijven. Dat is alleen maar gunstig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Kaartlezer en draagbare opslag mogen wat mij betreft vervangen worden voor een goede muisemat. Zeker ook omdat het hier een gamesysteem betreft. Trouwens het is meer een mid-end gamesysteem dan een echt high-end gamesysteem maar goed da's een andere discussie.
Pagina: 1