Toon posts:

NAL maar dan voor Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al erg lang op zoek naar onderstaande maar volgens mij bestaat het niet!

Ik ben op zoek naar een NAL voor Windows. Dus een Application Launcher waarmee ik net als de NAL iconen per gebruiker of groep kan koppelen. Echter niet uit de NDS maar rechtstreeks vanuit de Active Directory. Een soort Program Neighborhood van Citrix. Ik ben niet op zoek naar SMS.

Bestaat dit?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Als je software packages installeerd worden de iconen automatisch aangemaakt. Ik heb verder een batchfile welke alle lnk bestanden uit een bepaalde netwerkmap elke keer op de desktop plaatst.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt op zoek naar een venster waarin alle iconen van die gebruiker bij elkaar staan (soort NAL dus). Het is geen optie om applicaties via het startmenu of bureaublad aan te bieden!

Daarnaast moet er ook een Management tool zijn om de applicaties te beheren (soort ConsoleOne). Volgens mij is dit er gewoon niet!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wellicht dat de producten PowerFuse en WISDOM van RES goede alternatieven zijn.
http://www.res.nl

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht dat de producten PowerFuse en WISDOM van RES goede alternatieven zijn.
http://www.res.nl
Mwoaa, even wat trials gedownload en bekeken. Op zicht mooie software maar niet helemaal wat zoek. Ik zoek toch nog even verder ... in ieder geval bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Folder redirection policies voor de desktop en startmenu instellen, allemaal naar de zelfde map. Geef groepen rechten op de snelkoppelingen die ze moeten kunnen zien. Installeer Access Based Enumeration op de server, en voila :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:49

Entity

9000rpm

Wij zijn hier vorig jaar overgegaan van Novell naar AD en hebben via logonscript een NAL in elkaar gezet - in feite een map op het netwerk (met read/execute only rechten voor normale gebruikers), welke geopend wordt bij inloggen en waarvan een snelkoppeling op het bureaublad gezet wordt. In feite redelijk simpel te realiseren als je een login script gebruikt.
Pagina: 1