Xbox 360 probleem met MTU

Pagina: 1
Acties:

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 09:13
Alle,

Ik heb een probleem met mijn Xbox 360, ik probeer op Xbox Live te komen maar dat lukt niet.

Ik ben verbonden met een Belkin F5D7230 versie 2000 en moet om mijn verbinding te krijgen het PPTP protocol gebruiken, alles hier gaat goed zoals internetten en dergelijke.

Nu het probleem, ik doe de "troubleshoot my connection" op de Xbox en ik krijg de melding dat de MTU minimaal 1364 moet zijn, maar ik weet niet hoe ik dit moet veranderen.

Heeft iemand hier hiermee ervaring gehad en hoe is het opgelost?

Bedankt :-)

oww even ter aanvulling ik heb een Alcatel Speedtouch Home modem en ben verbonden via Planet.

[ Voor 10% gewijzigd door londonertje op 22-12-2005 12:08 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• londonertje
Heeft iemand hier een antwoord op of gaat dit lastig worden, heb al met Belkin gesproken maar die konden me ook geen advies geven.

Palthe

Dit was toch ook al een bekend probleem met Xbox 1?
Alcatel Speedtouch schijnt hier problemen mee te hebben. Er is volgens mij een tweak voor.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 11:07
(Ik heb zelf geen xbox360 maar..) wat zou kunnen werken is een router ertussen plaatsen die de PPTP verbinding opzet naar de ADSL modem, en de XBOX die gewoon een normale LAN (met een MTU van 1500 dus) naar de router heeft?

Palthe

Ja maar zat dit niet in de modem zelf? Het lijkt mij dat wat voor verbinding je ook tussen je modem en xbox hebt, uiteindelijk de Alcatel de bottleneck vormt.

• londonertje
MahRain schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:52:
(Ik heb zelf geen xbox360 maar..) wat zou kunnen werken is een router ertussen plaatsen die de PPTP verbinding opzet naar de ADSL modem, en de XBOX die gewoon een normale LAN (met een MTU van 1500 dus) naar de router heeft?
ik heb een router eraan hangen...namelijk een BELKIN F5D7230 (stond in mijn begin post al)

Wat ik wel heb gedaan om te checken dat het niet mijn verbinding was was ics aan te zetten op mijn pc (XP SP2) en daar de xbox 360 op aansluiten en dan via de andere nic die ik heb de verbinding maken met de Alca toen werkte het wel raar genoeg.
Pagina: 1