ADSL2+ routers ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jochem86789
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2006
Hey mensen,

ik heb gezocht op het forum of er topics open stonden waar ADSL2+ routers/Modems getest zijn of dat er mensen zijn die ervaring hebben met een andere ADSL2+ router dan de Livebox van Wanadoo.
Ik heb wanadoo sinds gisteren aangevraagd, heb ook veel al opgezocht (forums gelezen) over de wanadoo family aanbieding etc... ik ga maar een gokje wagen omdat ik op 1330 m van centrale af woon ;)
Ik woon in gemeente Edam-volendam en nu zei mijn baas al dat hij veel problemen heeft gehad bij mensen in volendam met de livebox.
Hij zegt dat ALS mijn livebox goed werkt, dat je weinig problemen zal ondervinden maar als je problemen krijgt dan moet je meteen een andere router/modem kopen tenzij je telefonie neemt (niet in mijn geval)
Nu wil ik me alvast hier op voorbereiden en ben ik al aan het zoeken naar degelijke ADSL2+ routers/modems en of dit allemaal een beetje goed werkt in combinatie met wanadoo ADSL2+.
Nu heb ik nog geen recente ADSL2+ router/modem benchmarks/tests gezien dus vandaar mijn vraag hier :+

Sorry als er al een topic is die hier over gaat, ik heb het niet kunnen vinden dus vandaar de topic.
Ik denk dat veel mensen hier ook vragen over hebben of benieuwd naar zijn.
Ik heb op dit moment Kabel van Multikabel maarja 60 euries voor 8mbit.... beetje duur, dus de overstap en nu heb ik erg veel gelezen over ADSL2+ etc... overhead, snelheid etc etc... maar ik heb geen idee of er bepaalde ADSL2+ routers/modems zijn die bijv. niet compatible zijn met het BBned netwerk ofzo? Heb geen idee hoe dit in elkaar steekt of dat het allemaal niet uitmaakt.

De prijs klasse waar ik over praat is max. 120 euro(voor deze prijs toch wel degelijke routers/modems?:)).

alvast hartelijk dank voor de antwoorden!

Greetings,

Jochem

[ Voor 7% gewijzigd door Jochem86789 op 22-12-2005 13:30 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
De Allied Data Copperjet 1616-2p bevalt goed :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39
De Thompson SpeedTouch 546 bevalt hier ook prima. Goed multi-pc modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik heb hier ook intresse in, aangezien Xs4all binnenkort ook over gaat om adsl2 voor het fast abonnment. Ik zit in de zelfde prijsklasse, maar ben erg tevreden met m'n Zyxel 650R. Is er iets vergelijkbaars?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel iets duurder dan jou maximaal bedrag is de vigor2800 serie van Draytek
zo ook de 3com office router/modem met wireless (rond de 135euri)

Dit zijn de enige 2 niet cisco produkten die ik in huis wil, had giga problemen met een edimax en een linksys (die slecht bedienbaar was wegens firmware)

Maar idd de thomson bijgeleverd bij de meeste nieuwe abbos is wel een goed dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
Heb gisteren voor het eerst een Draytek 2800G aangesloten en die bevalt me uitstekend !

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
SMC Networks SMC7904BRA
bevalt me slecht. crasht regelmatig. kan erg weinig verbindingen aan.
beetje P2P'en en je verbinding bloed plots dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem86789
Ja ik heb al de Speedtouch 546 4Poorts gevonden.... werken mensen die wanadoo hebben op het BBned netwerk met deze modem en wat zijn de ervaringen? of Opzich... de algemen ervaringen van deze modem?
Kost op dit moment rond de 55 euro....
staat alleen nergens de snelheid, ik ga er vanuit dat dit tot 24 mbits is natuurlijk :-)
Kan ook niet 1-2-3 vinden of deze modem VOIP ondersteund maar dat zal dan wel niet?
Is trouwens naast de livebox... telefonie van Wanadoo te gebruiken door een andere modem die ook VOIP ondersteund? Wil eigenlijk totaal die livebox niet hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stap over van Tiscali naar Wanadoo. Ik ga proberen mijn Zyxel modem in te stellen voor wanadoo. Laat tzt (3 weken) wel weten hoe het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem86789
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:50:
Ik stap over van Tiscali naar Wanadoo. Ik ga proberen mijn Zyxel modem in te stellen voor wanadoo. Laat tzt (3 weken) wel weten hoe het afgelopen is.
Welke modem is dat? kun je wat specificaties laten zien?
Had je bij tiscali ook ADSL2+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem86789
ChaserBoZ_ schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:41:
De Allied Data Copperjet 1616-2p bevalt goed :)
Ik heb deze modem ook ffies opgezocht.... ziet er zeker intressant uit, het kost wel wat maar dan heb je volgensmij ook zeker wat!
alleen mijn vraag is of deze ook dus telefoon van Wanadoo aankan... of kan de livebox dit alleen??
wie heeft hier antwoord op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem86789
Wie heeft ervaring met: SpeedTouch 716iv5 VoIP modem???
deze is absoluut intressant voor 115 euries....
past precies in mijn budget :-) naja tis nog niet zo ver, ik hoop dat jullie reageren over ervaringen en eventueel andere opties... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een linksys wag354g-eu
in het begin problemen bij veel downloads
maar nu geen enkel probleem meer het updaten v/d firmware
alleen de upload wil nooit boven de 8xx kbit intrainen
ik haal trouwens wel 90-100kb/s upload in azureus
maar dat zal lichtelijk overdreven zijn
de linksys trained wel op een hogere download dan de livebox
10-12mbit op de livebox vs 14-16mbit op de linksys (1300m v/d centrale)
stats (uit http://linksysip/SysInfo.htm) van dit moment:

ModelName:WAG354G
Firmware Version:1.01.05 , Oct 20 2005
Fast Mode Downstream Rate:15764 kbits/s
Fast Mode Upstream Rate:817 kbits/s
CRC Up:0
CRC Dn:0

ook 0 crc fouten, iets wat met de lviebox ook wel anders is :9

edit: linkjes

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Draytek 2800 aangeschaft, werkt prima met mijn 12mbit lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58

Lief Adje

Love is in the air

Vandaag een Speedtouch 546 geinstalleerd op een Xs4all adsl fast lijn, na het installeren lockte de modem in op 10,500 / 1030 :) wel iets minder dan de 12mbit maar iig stukken beter dan de 4mbit die we hadden met het oude (1 vd eerste alcatel barrels)

het downloaden gaat nu met gemak met 1100kb/s (nieuwsgroepen) en is zeer constant

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oude Tiscali ADSL2 "ready"?"modem is:

Zyxel Prestige 2602H

Ik heb op dit moment gewoon ADSL, maar het schijnt dat dit modem ook ADSL2 aankan.

Ben benieuwd of het werkt met wanadoo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem86789
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:11:

Zyxel Prestige 2602H

Ik heb op dit moment gewoon ADSL, maar het schijnt dat dit modem ook ADSL2 aankan.

Oke... pfff wel een duur dingetje niet?! 200 euro ofzo??! :S
Speedtouch 716 is voor mij op dit moment nog mijn keuze... 115 euries is goed betaalbaar voor wat de modem leverd :)
Maja we merken wel welke ervaringen andere hebben met deze modem.... graag feedback :)

greetz,
Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:13

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ook hier een linksys wag354g-eu die prima werkt op orginele firmware alleen interne antenne voor wifi is niet supersterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Jochem86 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:14:
Ja ik heb al de Speedtouch 546 4Poorts gevonden.... werken mensen die wanadoo hebben op het BBned netwerk met deze modem en wat zijn de ervaringen? of Opzich... de algemen ervaringen van deze modem?
Wanadoo Family (20Mb) loopt alleen helemaal niet via BBned. Wanadoo heeft een eigen DSL netwerk gebouwd. Alleen Wanadoo ADSL Direct werd via BBned geleverd.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:11:

Zyxel Prestige 2602H

Werkt prima. Alleen even VPI/VCI op 8/35 zetten bij WAN ipv 0/34.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar werkt een ADSL2 modem ook in combinatie met een gewone ADSL lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:07:
Misschien een domme vraag, maar werkt een ADSL2 modem ook in combinatie met een gewone ADSL lijn?
Ja.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik heb maar de speedtouch besteld, gratisch bij xs4all :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:33

JorisPenders

Designer & Coder

blup schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:09:
SMC Networks SMC7904BRA
Hier niet.. bevalt perfect
nooit last van crashes en P2P etc werkt erg goed!!
Gewoon nooit problemen mee gehad :)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

DJ_Jorizzz schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:48:
[...]

Hier niet.. bevalt perfect
nooit last van crashes en P2P etc werkt erg goed!!
Gewoon nooit problemen mee gehad :)
Hoeveel connecties stellen jullie in dan? Mijn Speedtouch 510 werkte nog als een zonnetje met 800 connecties 8)7 En mijn Livebox (Wanadoo ADSL Family) loopt nu bij 300 connecties ongeveer vast. Nieuwer is ook niet altijd beter... Misschien heeft DJ_Jorizzz een nieuwere firmware of minder veel connecties ingesteld?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik ga zelf voor de Linksys WAG54GX2 zou dus op wireless een beter bereik ook moeten hebben. :)
zowieso kan je met linksys eigenlijk geen slechte koop hebben imho. alles wat er mankeert ( als dt er al is) dan wordt dat altijd vrijsnel verholpen ook in een firmware update.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Zijn er misschien ook nog andere modems dan de Livebox waarop Wanadoo telefonie ook werkt?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:33

JorisPenders

Designer & Coder

MensionXL schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:28:
[...]

Hoeveel connecties stellen jullie in dan? Mijn Speedtouch 510 werkte nog als een zonnetje met 800 connecties 8)7 En mijn Livebox (Wanadoo ADSL Family) loopt nu bij 300 connecties ongeveer vast. Nieuwer is ook niet altijd beter... Misschien heeft DJ_Jorizzz een nieuwere firmware of minder veel connecties ingesteld?
400 heb ik ingesteld, meer nog niet geprobeerd (bij Azureus)
Hiervoor had ik wel een ander SMC-modem, die 7401, die viel wel bij 200 connecties weg ofzo.
De 7904BRA - heb ik geen problemen mee!

Firmware info:
Runtime Code Version:
0.39NE (Mar 14 2005 15:44:07)
Boot Code Version: 0.62
ADSL Modem Code Version: 03.02.06.00A
Hardware Version: 01A
Serial Num: S512034105

Orginele firmware btw

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

blup schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:09:
SMC Networks SMC7904BRA
Ook hier geen problemen met dit goedkope modem. Crasht minder vaak dan mijn oude Thompson 510. Ook P2P werkt goed.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:26

IEF

Why so serious?

Ik ben zeer benieuwd naar intrainsnelheden :)
en dan dus in vergelijking met de livebox :D

Vooral de Copperjet 1616-2p zou ik graag willen weten, en de verschillende Speedtouches.
(vergelijkingen!!)

Heb zelf de Copperjet 816-2P, ZyXEL 2602HW en de Livebox.

816-2p traint helemaal niet op ADSL2+ (wie heeft de goeie ADVANCED ADSL2+ settings voor me ? misschien van de 1616-2P ??),
de ZyXEL traint op 16 mbit / 830 kbit,
de Livebox op 18500/1024

Voornaamste reden dat ik een ander modem wil is dat ik een bridge modem nodig heb.. voor gebruik met een professionele VPN router.

De snelheden moeten dan wel goed blijven natuurlijk.. liefst zo compatible mogelijk met Wanadoo's DSLAM's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Om het nu ook nog hier te plaatsen heeft weinig zin. Ik vindt het een apart topic waard opzich. En anders had het nog beter in het [rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII)[/rml] topic gepast.

Copperjet 816-2P icm Wanadoo ADSL Family

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 21-01-2006 00:26 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09
MensionXL schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:28:
[...]

800 verbindingen? Ik dacht dat de Speedtouch 510 250 verbindingen aankon. Is dit eventueel met een firmware update veranderd? Ik heb er nog eens een mailtje voor naar de support van de Speedtouch gestuurd.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

bjck schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:25:
Om het nu ook nog hier te plaatsen heeft weinig zin. Ik vindt het een apart topic waard opzich. En anders had het nog beter in het [rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII)[/rml] topic gepast.

Copperjet 816-2P icm Wanadoo ADSL Family
even afgezien van mijn copperjet 816-2p probleem :) ben ik vooral erg benieuwd naar alternatieven.
vandaar mijn vraag naar intrainsnelheden / vergelijkingen van andere modems tegenover de livebox.

was ook niet bedoeld als crosspost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Even aansluiten in dit topic.
Ik heb nu Wanadoo Lite en wil ook overgaan op Wanadoo Family. Ik heb nu de Speedtouch 510 met 4.3.5 firmware. De Speedtouch 510 is ook een van de modems die Wanadoo aanraadt als je overgaat naar Family, maar dit is toch geen ADSL2 modem? Volgens mijn speedtest zou ik een snelheid kunnen verwachten tussen de 8 - 15 Mbit/s. Dan zou de ADSL 1 Speedtouch met zijn max 8 Mbit/s (en max 768 kbit/s upsteeam volgens mij) dus de bottleneck worden of hebben mensen andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die speedtouch 510 een adsl1 modem is dan zul je idd niet boven de 8Mbit uit kunnen komen.
Héél kleine kans dat er een firmware bestaat voor adsl2+ support maar dat zal wel niet.

Heb het al in het wanadoo topic gepost maar de Draytek 2800 schijnt nog niet goed te werken met Wanadoo Family.
In Drayteks eigen forum loopt daar een draadje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
IEFtm schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:37:
Ik ben zeer benieuwd naar intrainsnelheden :)
en dan dus in vergelijking met de livebox :D

Vooral de Copperjet 1616-2p zou ik graag willen weten, en de verschillende Speedtouches.
(vergelijkingen!!)

Heb zelf de Copperjet 816-2P, ZyXEL 2602HW en de Livebox.

816-2p traint helemaal niet op ADSL2+ (wie heeft de goeie ADVANCED ADSL2+ settings voor me ? misschien van de 1616-2P ??),
de ZyXEL traint op 16 mbit / 830 kbit,
de Livebox op 18500/1024

Voornaamste reden dat ik een ander modem wil is dat ik een bridge modem nodig heb.. voor gebruik met een professionele VPN router.

De snelheden moeten dan wel goed blijven natuurlijk.. liefst zo compatible mogelijk met Wanadoo's DSLAM's..
Heb je al een goed alternatief gevonden? Ik zat te kijken naar de 2602, maar als die niet 18,5 haalt waar de Livebox dit wel doet valt hij af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

fb_slim schreef op maandag 06 maart 2006 @ 13:25:
[...]

Heb je al een goed alternatief gevonden? Ik zat te kijken naar de 2602, maar als die niet 18,5 haalt waar de Livebox dit wel doet valt hij af....
de speedtouches zijn goeie alternatieven..

die halen met gemak de waardes van de livebox.

maar de ZyXEL 2602 zeker ook. die haalt bij mij hetzelfde als de livebox, behalve de upload, welke op 850 staat. is wel een stukje duurder dan een speedtouch van 50-60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Thx 4 the info!
Ik moet dus een Speedtouch nemen als ik een 1024 kbit/sec upload wil, nog een voorkeur voor een bepaald type (ik heb een analoge telefoonlijn).
Pagina: 1