[XP Embedded] Device niet in Device Manager, wel in Rem. HW

Pagina: 1
Acties:

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Ik ben bezig met de installatie van een KPN mobile UMTS/GPRS PCMCIA kaart op een tablet PC die Windows XP embedded draait.

Nu kreeg ik die kaart zonder verdere instructies, dus mijn eerste actie was, kaart in de pc, kijken wat ie doet... dat was dus blijkbaar verkeerd (net KPN gebeld) en ik moet eerste de drivers installeren van KPN en daarna pas de kaart erin.

Voordat ik dat echt kan doen moet ik eerst het device van de pc verwijderen. Nu stond het device eerst listed in de device manager bij unknown devices.

Unknown device: Novatel_Wireless Merlin_UMTS_Modem

Nu staat die er echter niet meer tussen!

Kies ik echter voor Add Hardware, dan staat hij er wel bij als installed hardware.
Unknown device: Novatel_Wireless Merlin_UMTS_Modem met ! op het unknown device symbol.

Weet iemand hoe ik dit device nu kan verwijderen?

Ik heb show hidden devices al aangezet (stond hier ergens op GoT) maar daar staat ie ook niet tussen.
Ook heb ik al in de registry gezocht, en daar staat ie wel tussen, maar die keys kan ik niet verwijderen.

Alvast bedankt!

Less = more

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

kaart erin,dan als het weer tevoorschijn komt het verwijderen dan rebooten en kaart eruit halen :) mocht je die nog niet hebben geprobeerd

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
:) Hij komt dus helemaal niet meer in de device manager, dat is juist het problem :(

Less = more

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Bij je apparaatbeheer bovenin naar beeld gaan en ''Verborgen apparaten weergeven'' aanvinken

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Mishmash schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:30:
Bij je apparaatbeheer bovenin naar beeld gaan en ''Verborgen apparaten weergeven'' aanvinken
Ik heb show hidden devices al aangezet (stond hier ergens op GoT) maar daar staat ie ook niet tussen.
Daar staat ie ook niet tussen, zelfs niet na die command line truuk om alle mogelijk apparaten te zien... :S

Less = more

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als je nu gewoon de software installeert, en dan de kaart er opnieuw instopt. wat gebeurt er dan?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

daar houd het niet van weet ik toevallig,wat je kan proberen is idd de software installeren,en na reboot(ziet het waarschijnlijk dan nog niet) de software de-installeren,met een beetje geluk verwijderd het dan ook de device (werkte bij mij ooit)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1