Toon posts:

[XP] chkdsk komt bij elke boot terug*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na eerst voedingsproblemen te hebben gehad dat resulteerde in een nieuwe voeding. Kan ik nu eindelijk mijn computer weer normaal opstarten. Nou ja normaal.

Na het eerste scherm van windows krijg ik ineens het blauwe scherm met witte letter waarin wordt aangegeven dat het bestandsysteem wordt gecontrolleerd en als je dat niet wil dat je dan binnen tig seconden een toets moet aanraken. Heeft ook iets te maken met consisentie van ....

Het is mij in ieder geval niet duidelijk. Anyway ik laat windows gewoon zijn gang gaan en hij kan verder geen fouten ontdekken en start hierna dus gewoon rustig op. Ook het werken onder windows geeft geen verder problemen.

Maar iedere keer als ik de computer uitzet en weer opstart begint het bovenstaande verhaal weer van voren af aan.

Ik heb gezocht op tweakers maar heb dit na 2 uur wel opgegeven aangezien ik niets kon vinden wat enige duidelijkheid verschaft.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is.
wat moet ik doen om dit in te toekomst niet bij iedere keer opstarten weer te laten gebeuren.
Ik zie er wel tegen op om de hele handel te formateren en op nieuw te installeren.

Wie kan mij helpen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zal ik je titel dan nog maar even afmaken? :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-03 08:51
wat staat er bij de eventvwr?? staat meestal wel extra info van de chkdsk.... misch bad block aanwezig waardoor chkdsk telkens word uitgevord.. dit kan je terugvinden in het log!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je fat32 als os format?

specs

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er word wel iets verteld hierover op de Microsoft KB:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;316506

En daarnaast kan je misschien wel wat hits vinden in deze zoekactie :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:43:
Zal ik je titel dan nog maar even afmaken? :)
8)7 8)7 8)7 Stom van me. Thxs _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik zal de computer even opnieuw opstarten en opletten wat er gebeurd. Maar het gaat zo snel voorbij dat ik niet alles kan zien.

Oke dat opnieuw opstarten dat deed hij spontaal zelf. Volgende melding.
  • U krijgt deze foutmelding omdat door een apparaatstuurprogramma een stopfout op uw computer is veroorzaakt. Als gevolg van deze fout moest de computer opnieuw worden opgestart. Na het opnieuw opstarten zal de computer normaal werken. De fout kan echter opnieuw optreden totdat het probleem is gecorrigeerd.
Dat iets niet goed werkt is duidelijk. Maar wat. Is het een moederbord probleem. Harddisk Videokaart? Wie weet hier meer van?

Waar kan ik dan logbestand vinden? Ik ben een amateur in dit. :?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg ook nog even deze melding.
  • Hardwarefout: neem contact op met de fabrikant van het apparaat
  • Bedankt voor het verzenden van een foutenrapport. De fout is waarschijnlijk veroorzaakt door:
  • A hardware failure reported by your Central Processing Unit (CPU)
  • Dit bericht wordt weergegeven omdat de processor van uw computer een onherstelbare hardwarefout heeft gevonden en deze fout aan Windows heeft gerapporteerd. Neem voor meer informatie contact op met de fabrikant van uw computer.
  • Opmerking: als regel raadt Microsoft u aan om regelmatig een back-up van uw bestanden te maken voor het geval onverwachte hardwarefouten optreden.
Processor bijna dood?

Please help

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je op de betreffende partitie zelf al even een handmatige CHKDSK /F uitgevoerd via een CMD promptje? Dus:

CHKDSK /F doen
Computer opnieuw opstarten en kijken of de automatische check nu weg is :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 15:46

edwardVdV

I shall say this only once!

chkntfs c: /x al geprobeerd?

Knockwurst.

Verwijderd

Topicstarter
In mijn geval ligt het aan de o-schijf welke een partitie is van de primairy harddisk.

Ik heb gedaan chkdsk o: /F. Hier wordt aangegeven dat zich geen problemen hebben voorgedaan.

Ik heb chkntfs o: /x te doen. Geeft aan bestandsysteem is NTFS

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 12:50 ]

Pagina: 1