Toon posts:

Internet delen (zonder router/hub/switch)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb hier een thuisnetwerk met 2 pc's via een router staan. nu wil ik alleen via 1 van die pc's het internet delen en er nog een pc aan hangen alleen dit wil ik door dmv een extra netwerktkaart en een crosscable alleen ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken.

Vroeger toen ik nog een usbmodem had kon ik gewoon bij netwerkverbindingen "internet delen" aanzetten alleen die optie is er nu niet want die inetverbinding is vervangen voor een lanverbinding. Hoe kan ik dit nu dan toch werkend krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 11:22 ]

Verwijderd

Door de internet verbinding van de "Host" PC te sharen :)

Eigenschappen, Geavanceerd ... internet delen :)

Maak wel even zeker op de client Computer dat het DHCP moet gaan gebruiken, maar als je ook de lan functies wil benaderen, er gewoon een IP in te zetten en de gateway naar je Host te verwijzen. Niet te vergeten de correcte DNS servers erbij toe te voegen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 11:23 ]

Verwijderd

Zorgen dat de deel-pc 2 netwerkkaartjes heeft, en de wizard thuisnetwerk draaien. Die stelt dan alles automatisch voor je in. Op je deel-pc verbindt je met 1 netwerkkaartje met je modem, en de andere via een crosscable met de andere pc.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Door de faq hier te lezen?

Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 46% gewijzigd door leuk_he op 22-12-2005 11:30 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
super bedankt dit moet wel gaan lukken. ook bedankt voor de faqlink!