Toon posts:

Windows Media Player - bij videos na paar seconden 100% CPU*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik kan redlijk / tot veel met computers op hardware en software niveau,
maar ik zit nu met voor jullie tweakers misschien wel iets heel knulligs.

het is eigenlijk heel simpel, bij het openen van een muziek / video bestand, slaat mijn cpu
binnen enkele seconden op 100% en komt daar ook niet meer van af, mits ik het
forced afsluit ( zelfs dan heeft het seconden nodig om te herstellen)

nu ben ik op internet aan het speuren geweest en kan er wel wat over vinden
daar bedoel ik mee mensen met het zelfde probleem (is dus schijnbaar erkend probleem)

maar waar ik ook zoek, en wat ze ook voorstellen , een oplossing is er niet
------------------------------------------------------------------------------
OM JULLIE EVEN EEN STAPJE VOOR TE ZIJN. 8) heb ik het volgende gedaan
------------------------------------------------------------------------------

Na veel codec,s verwijderen en alles up 2 date maken , ben ik uiteindelijk na alle backups te hebben gemaakt begonnen met een re-install dus totaal Clean, partity remove en format.

Nu heb ik zo een beetje de laatste winxp pro MCE2005 er op gezet, dus sp2 inside en mediaplayer 10.

verder een schone installatie,

EN NOG STEEDS BIJ HET SPELEN VAN EEN FILE 100% Grrrr :(

Alles , van zware games tot zware programma,s werkt prima,, dus het is op 100% geen hardware probleem. '

Wie kan en wil me hier de oplossing voor bieden

(( EVEN EEN INKOPPERTJE )) :Z Nee ik gebruik geen ander programma ik wil gewoon de mediaplayer aan de gang hebben . ;)

Verwijderd

heb je alles van visuele onzin uitstaan? dat vreet ook nogal resources

en ja, ook al zei je dat het je het niet wilt, ik zou je toch aanraden om een ander programma te gebruiken (winamp voor muziek, Mplayer of VLC player voor films) aangezien die VEEEL lichter zijn en nog beter ook ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 11:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor - hoofdletters staan nogal schreeuwerig dus je mag die weglaten ;)
Verder - dit topic is beter op z'n plek in Software Algemeen - ik ga je topic dan ook nog eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
okee, duidelijk dat we hier niet gaan schreeuwen, dus zal ik dat ook maar niet meer doen , excuus.

maar om even duidelijk te zijn in het verleden met een veel minder up2date systeem heb ik nooit problemen gehad met media player, ook al had ik alle visuele rommel aanstaan

ik wil graag mediaplayer gebruiken omdat de messenger plugin er in zit, en vind het echt gein als andere mensen ook kunnen zien wat ik luister, plus het geen dat ik problemen niet uit de weg wil gaan. Ik vind gewoon dat ze opgelost moeten worden. en buiten dat mijn systeem moet dit erg makkelijk gaan trekken , Laat a.u.b. de radaren draaien , dit moet toch op te lossen zijn of heb ik het mis, ik ben me echt het blubber aan het zoeken naar misschien een heel kleine instelling, (ik heb het idee dat dit met buffering te maken heeft) of zo iets , omdat geheugen en cpu omhoog gaan

buiten dat alllemaal , op internet blijkt dat echt mensen uit alle landen hier mee te kampen hebben, en het lijkt mij heel mooi als we hier een permanente oplossing voor hebben , dan zijn er een hoop andere mensen ook mee geholpen, please let we find out,,,

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:34:
ik wil graag mediaplayer gebruiken omdat de messenger plugin er in zit, en vind het echt gein als andere mensen ook kunnen zien wat ik luister, plus het geen dat ik problemen niet uit de weg wil gaan.
Ik weet dat je in de TS hebt gezegt van dat je niets wil weten voor adviezen voor andere programma's, maar als het je alleen om de messenger plugin te doen is... Tegenwoordig zijn er ook plugins voor bijvoorbeeld WinAMP beschikbaar die precies hetzelfde doen als wat WMP doet mbt de messenger plugin. In fact, er is een plugin voor WinAMP die zelfs meer kan dan dat WMP kan... :)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het is logisch dat je het probleem wil confronteren, maar door koppig alleen maar WMP te gebruiken, sluit je niet uit dat de oorzaak ook ergens anders kan liggen. Als je even probeert of het zelfde probleem ook optreed met het gebruik van MediaPlayer Classic, dan kan je in ieder geval uitsluiten dat het aan iets anders ligt dan aan WMP zelf. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
kijk dat is echt een top tip ;) thanks,
maar ik gebruik mediacenter ,,, snik, en dat is juist the issue

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:08:
Het is logisch dat je het probleem wil confronteren, maar door koppig alleen maar WMP te gebruiken, sluit je niet uit dat de oorzaak ook ergens anders kan liggen. Als je even probeert of het zelfde probleem ook optreed met het gebruik van MediaPlayer Classic, dan kan je in ieder geval uitsluiten dat het aan iets anders ligt dan aan WMP zelf. :)
Edit: excuus dat was ik vergeten te vermeldden. andere programma,s like nero winamp, enz enz werken wel goed, hoewel nero mij ook in de steek liet met 100% , maar dat was wel voor mijn re-install van het os/
Pagina: 1